ေနာင္ခ်ိဳ ၊ ၂-၂-၂၀၁၅
၁၈၉၉ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ တည္ေဆာက္ ခဲ့ၿပီး ၁၉ဝဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ၿပီးစီးကာ ၁၉၃၃ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ အသံုးျပဳခဲ့သည့္ မႏၲေလး - လား႐ိႈး ရထားလမ္းပိုင္း ရွိ ဂုတ္ထိပ္တံတား သို႔ စင္းလံုးငွား ရထားျဖင့္ သြားေရာက္ ေလ့လာႏိုင္မည့္ ခရီးစဥ္ကို ျမန္မာ့ မီးရထား မွ စတင္ေျပးဆြဲ ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ စင္းလံုးငွား ရထား ေျပးဆြဲေပးမည့္ အစီအစဥ္ကို ျမန္မာ့ မီးရထားပိုင္ RCG 110 ရထားျဖင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ အတြင္း စတင္ေျပးဆြဲ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆုိပါ သီးသန္႔ေျပးဆြဲ ေပးမည့္ ရထားတြင္ တစ္တြဲလွ်င္ ထုိင္ခံု ၂ဝ ပါရွိမည္ ျဖစ္သည္။
ေနာင္ခ်ဳိဘူတာ မွ ေနာင္ပိန္ဘူတာ အထိ အဆန္ သို႔မဟုတ္ အစုန္ ခရီးစဥ္တစ္ခု အတြက္ ရထား စင္းလံုး ငွားရမ္းခ ေငြက်ပ္ တစ္သိန္း သတ္မွတ္ ထားသည္။ ေနာင္ခ်ဳိဘူတာ မွ ေနာင္ပိန္ဘူတာ အထိ ခုတ္ေမာင္းခ်ိန္ ၁ နာရီ ၁၅ မိနစ္ ၾကာျမင့္မည္ ျဖစ္ကာ ဂုတ္ထိပ္ တံတား၏ တစ္ဖက္ တစ္ခ်က္စီ တြင္ ၁ဝ မိနစ္စီ ရပ္နားေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ခရီးစဥ္သည္ ဂုတ္ထိပ္တံတား ကို သီးသန္႔ သြားေရာက္ ၾကည့္႐ႈလိုေသာ ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ား အတြက္ အဓိက ရည္ရြယ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား (သြားလာ ေရးဌာန) မွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ဂုတ္ထိပ္ တံတားသည္ ရွမ္းျပည္နယ္ (ေျမာက္ပုိင္း) ေနာင္ခ်ဳိၿမိဳ႕နယ္ ေနာင္ခ်ဳိဘူတာ အလြန္ ၇ မုိင္ခန္႔အကြာ မုိင္တုိင္ (၄၆၃/ဝ၉) တြင္ တည္ရွိၿပီး ကမၻာ့အံ့ဖြယ္ တံတား ၁ဝ စင္းတြင္ တစ္ခု အပါအဝင္ ျဖစ္ကာ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ား စိတ္ဝင္တစား သြားေရာက္ ေလ့လာၾကေသာ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္သည္။
ဂုတ္ထိပ္တံတား ကုိ လန္ဒန္ရွိ ဆာေအအမ္ရင္း ဒဲလ္အင္န္ ကုမၸဏီမွ ဒီဇိုင္းေရးဆြဲ၍ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ပင္ဆယ္လ္ေဗးလ္ နီးယားႏွင့္ မာရီလင္း တံတား တည္ေဆာက္ေရး ကုမၸဏီမွ ၁၉ဝ၃ ခုႏွစ္တြင္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၿပီး အရွည္ေပ ၂၂၆ဝ ရွိသည္။
ယင္း တံတားႀကီးကုိ ေထာက္ပင့္ထားေသာ အျမင့္ဆုံး သံတိုင္မွာ ေပ ၃၂ဝ ရွိၿပီး အနိမ့္ဆုံး သံတုိင္မွာ ၄၅ ေပရွိသည္။ တံတားႀကီး၏ ထူးျခားခ်က္မွာ အျခားေသာ တံတားႀကီးမ်ား ကဲ့သုိ႔ ျမစ္ေခ်ာင္း မ်ားကုိ ျဖတ္၍ ေဆာက္လုပ္ ထားျခင္း မဟုတ္ဘဲ ေပ ၃ဝဝ ေက်ာ္ နက္႐ိႈင္းသည့္ လွ်ိဳႀကီး ႏွစ္ခုကုိ ျဖတ္ကာ ခဲရာခဲဆစ္ တည္ေဆာက္ ထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ဂုတ္ထိပ္တံတား သည္ ေဆာက္လုပ္ခ်ိန္ ကိုးလသာ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီး တံတား ကုန္က်ေငြမွာ စတာလင္ေပါင္ ၁၁၁၂ဝဝ ခန္႔ ကုန္က်ခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာ့ မီးရထား မွတ္တမ္းမ်ား အရသိရသည္။ (၄၄၇)
#Themyawadydaily
#ျမ၀တီေန႔စဥ္
No comments:
Post a Comment