ျပည္သူအတြက္ ျပည္သူ႔၀န္ေဆာင္မႈ႐ံုးမ်ား
ျမန္မာႏုိင္ငံ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္မွစ၍ အရွိန္အဟုန္ တုိးျမႇင့္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ရာတြင္ ျပည္သူအတြက္ ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈ ႐ံုးမ်ားကို ၿမိဳ႕နယ္မ်ား၌ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည့္ လုပ္ငန္းလည္း ပါဝင္သည္။ ျပည္သူ႔ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္ အရ အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာန၊ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသား မွတ္ပံုတင္ေရး ဦးစီးဌာန၊ လယ္ယာ ေျမစီမံခန္႔ခြဲေရး ႏွင့္ စာရင္းအင္း ဦးစီးဌာန၊ ျပည္သူ႔ က်န္းမာေရး ဦးစီးဌာန၊ ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာန၊ စည္ပင္သာယာေရး အဖြဲ႕၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ျဖန္႔ျဖဴးေရး လုပ္ငန္းတုိ႔ျဖင့္ စတင္ေဆာင္ရြက္ ခ့ဲသည္။
ယခုအခါ ျပည္သူတုိ႔၏ လုိအပ္ခ်က္အရ ေတာင္းဆုိမႈ မ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕၊ မီးသတ္ဦးစီးဌာန၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ကုသေရး ဦးစီးဌာန၊ ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး ဦးစီးဌာန၊ သစ္ေတာ ဦးစီးဌာန၊ လူမႈဝန္ထမ္း ဦးစီးဌာန၊ အလုပ္သမား ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန၊ ငါးလုပ္ငန္း ဦးစီးဌာနတို႔ကို ထပ္မံ ဖြင့္လွစ္ေပး လုိက္ၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ ၿမိဳ႕နယ္ျပည္သူ႔ ဝန္ေဆာင္မႈ႐ံုး ၁၅ ႐ံုးအထိ တုိးခ်ဲ႕ ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ ရိွသည္။ ၿမိဳ႕နယ္မ်ား၌ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ျပည္သူ႔ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားက ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးရာတြင္ တုိင္းေဒသႀကီး ႏွင့္ ျပည္နယ္အလုိက္ လုပ္ငန္းလုိအပ္ခ်က္ အေပၚ မူတည္၍ ဌာနဆုိင္ရာ လုိအပ္မႈ ကြာျခား ႏုိင္ေၾကာင္း သိရသည္။
ၿမိဳ႕နယ္ျပည္သူ႔ ဝန္ေဆာင္မႈ႐ံုး မ်ားတြင္ ဌာနအလုိက္ ဖြဲ႕စည္းပံု အမွန္မရွိေသး ေသာ္လည္း သက္ဆုိင္ရာ ဌာနမွ ဝန္ထမ္းမ်ားအား အလွည့္က် ေဆာင္ရြက္ေစျခင္း၊ လုပ္ငန္း ကြၽမ္းက်င္၍ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္သူ မ်ားအား ေရြးခ်ယ္ေစလႊတ္ တာဝန္ေပးျခင္း၊ ျပည္သူ႔ ဝန္ေဆာင္မႈ႐ံုး၌ ပါဝင္သည့္ သက္ဆုိင္ရာ ဦးစီးဌာနမ်ားက လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အခ်ိန္တုိ အတြင္းမွာပင္ ကုန္က်စရိတ္ သက္သာစြာ ေဆာင္ရြက္ေပး ႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း အခ်ဳိ႕ကို ေျဖေလွ်ာ့သြား ႏုိင္ေရး၊ တစ္ရက္တည္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပး ႏုိင္မည့္ လုပ္ငန္းမ်ား ေရြးခ်ယ္ သတ္မွတ္၍ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးသည့္ လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ တာဝန္ ေပးအပ္မည့္ ဝန္ထမ္းမ်ား ပံုမွန္ ထားရွိႏုိင္ရန္ သက္ဆုိင္ရာ ဌာနမ်ားႏွင့္ ညိႇႏႈိင္း ေဆာင္ရြက္ ေနေၾကာင္း ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ စတုတၴပံုမွန္ အစည္းအေဝးတြင္ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး၏ ရွင္းလင္း ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရသည္။
ၿမိဳ႕နယ္ျပည္သူ႔ ဝန္ေဆာင္မႈ႐ုံး မ်ားမွ ေဆာင္ရြက္ေပး ႏုိင္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ အခြန္ေလးမ်ဳိး အပါအဝင္ ေျမငွားဂရန္ပံုစံ (၁ဝ၅)၊ ဘိလိယက္ခံု လုိင္စင္၊ ပြဲမိန္႔ ေလွ်ာက္ထားျခင္း၊ အိမ္ေထာင္စုဇယား မွတ္တမ္းမ်ား၊ ႏုိင္ငံသား စိစစ္ေရးကတ္ ေလွ်ာက္လႊာ၊ ေသဆံုး မွတ္ပံုတင္၊ ပထမသတင္းေပး တုိင္ၾကားမႈ၊ မီးေဘး လံုၿခံဳေရး ကိစၥမ်ား၊ စည္ပင္ သာယာေရးႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ ကိစၥမ်ား၊ အလုပ္သမား ကိစၥမ်ား၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္အတြင္း ေဆာင္ရြက္ေပး ခဲ့သည့္ လုပ္ငန္းေပါင္း ၁၅၅၈၇၆၁ ရွိသည္။
ယခင္အခ်ိန္ ကာလက ႏုိင္ငံသား စိစစ္ေရးကတ္ ေပ်ာက္ဆံုးသူ တစ္ဦးသည္ အစားထုိး ကတ္တစ္ခု ျပဳလုပ္ရန္ ပထမဦးစြာ ၿမိဳ႕နယ္ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရး ႏွင့္ အမ်ဳိးသား မွတ္ပံုတင္ ဦးစီးဌာနသို႔ သြားရသည္။ ၄င္း႐ံုးမွ လုိအပ္ေသာ စာရြက္စာတမ္းမ်ား ရယူၿပီး ၿမိဳ႕နယ္ ရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး ေထာက္ခံခ်က္၊ ေဒသႏၲရ က်န္းမာေရး ဌာန ေထာက္ခံခ်က္၊ ၿမိဳ႕နယ္ အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာနမွဴး ေထာက္ခံခ်က္တုိ႔ကို ရယူၿပီး လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ ေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသား မွတ္ပုံတင္ ဦးစီးဌာနသုိ႔ ျပန္လည္ သတင္းပို႔ ေဆာင္ရြက္ရသည္။ ႏိုင္ငံသား စိစစ္ေရးကတ္ ေပ်ာက္ဆံုးေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္သည္ သက္ဆုိင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္ဦးစီးမွဴး ကုိယ္တုိင္ လက္မွတ္ေရးထုိး ရေသာ ကိစၥျဖစ္သျဖင့္ အခ်ိန္ေပး ေစာင့္ဆုိင္းရသည္။ တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာ သြားရသည္ ကလည္း အခ်ိန္ကုန္ ေငြကုန္သည္။ ယခု အခ်ိန္တြင္ ၿမိဳ႕နယ္ျပည္သူ႔ ဝန္ေဆာင္မႈ႐ံုး မ်ား၌ ဌာနဆုိင္ရာမ်ား စုေပါင္း႐ံုး ဖြင့္ထားျခင္းေၾကာင့္ အခ်ိန္တုိ အတြင္း စရိတ္စက သက္သာစြာ လုပ္ငန္းၿပီးစီး ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ ၾကသည္မွာ ျပည္သူမ်ား ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ ျဖစ္သည္။
ဌာနဆုိင္ရာ ဝန္ထမ္းမ်ား အေနျဖင့္ လုပ္ငန္းၿပီးစီး ေအာင္ျမင္ေသာ အခါ မိမိတာဝန္ ေက်ပြန္မႈ အတြက္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္လည္း ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာၾကမည္ ျဖစ္သည္။ အလုပ္ကိစၥ ေအာင္ျမင္ၿပီးစီး လွ်င္ အက်ဳိးကို ညီတူညီမွ်ရ၏ဆုိသည့္သေဘာျဖစ္သည္။ အလုပ္ကိစၥ ခြၽတ္ယြင္းပ်က္စီး သြားလွ်င္ ေရွ႕ေဆာင္သူ ကုိသာ ဝုိင္းဝန္း၍ အျပစ္တင္ၾက၏ ဆုိစကားကုိလည္း အေလးထား ၾကရေပမည္။ မည္သည့္လုပ္ငန္း ျဖစ္ေစ ေရွ႕ေဆာင္သူတုိ႔၏ အေျမာ္အျမင္ ရွိမႈ၊ လက္ေတြ႕ ေဖာ္ေဆာင္မႈ၊ ဖြဲ႕စည္းမႈႏွင့္ အဆင့္ဆင့္ တာဝန္ယူတတ္မႈ တုိ႔ရွိၾကရမည္ ျဖစ္ရကား သန္႔ရွင္းေသာ အစိုးရႏွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ပီျပင္ေရးသည္ ဆုိခဲ့ေသာ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုရန္ လိုအပ္ေပသည္။
ျမ၀တီေန႔စဥ္သတင္းစာ ၊ စာ(၂)





No comments:
Post a Comment