www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Tuesday, May 10, 2016

စာရိတၱေကာင္းေတြ ကုိယ္တုိင္ခူးဆြတ္သုိေလွာင္ ထားဖုိ႔လုိသည့္



( အနီေမာင္ )

ေကာင္းမြန္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကို အလုိရွိရင္ ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ ကလဲ သန္႔ရွင္းေနဖုိ႔ လုိတယ္။ မိမိရဲ႕ စိတ္သဏၭာန္က ျဖဴစင္ေနရင္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို အေကာင္း ျမင္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ 'ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ'  ဆုိတဲ့စကားနဲ႔ သက္ဆုိင္ေန မလားေတာ့ မသိပါ။ လွပသန္႔ရွင္းတဲ့ စာေရးသူတုိ႔ရြာ၊ စာေရးသူတုိ႔ၿမိဳ႕၊ စာေရးသူတုိ႔ ႏိုင္ငံ၊ စာေရးသူတုိ႔ ကမၻာျဖစ္ဖုိ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ အဇၩတၱစိတ္ကို အရင္ တည္ေဆာက္ရမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ လမ္းမက်ယ္ တစ္ခုရဲ႕ေဘးမွာ ေရာင္းသူမဲ့ ေရသန္႔ဘူး အေရာင္းဆုိင္ တစ္ဆိုင္ ေတြ႕ရတယ္။ အံ့ၾသသြား မလားေတာ့ မသိပါဘူး။ ဆိုင္ပါဆုိမွ ေရာင္းသူရွိရမွာေပါ့ လုိ႔ ေျပာခ်င္သူေတြ အတြက္ ႏိုင္ငံျခားမွာ ဒီလုိမ်ဳိး ေခတ္စားေနတာ ၾကာပါၿပီ။ ကုိဝမ္း ဆုိတဲ့ ပရဟိတသမား တစ္ေယာက္က အခုလုိ ေနပူ၊ ေလပူရင္ ပူေနသူ ေတြကို ေရေအးေအးေလး တုိက္ခ်င္ေနပံု ေပၚတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲသူႏိုင္ သေလာက္ ေရသန္႔ဘူးေတြ ေရခဲစိမ္ၿပီး ခ်ထားေပးတယ္။ ေရသန္႔ တစ္ဘူးကုိ ေငြက်ပ္ ၃ဝဝ၊ ဘယ္သူမဆို ဝယ္ယူသံုးေဆာင္ ႏုိင္သတဲ့။ ပိုင္ရွင္မရွိ ပါတဲ့။ ဝယ္ယူတဲ့ေငြကို ထည့္သြား႐ုံပါပဲ။ ေငြအမ္းခ်င္ ရင္ေတာ့လဲ ကိုယ္တုိင္ အမ္းေငြကို ယူသြား႐ုံပါပဲ။ သူကေတာ့ လူေတြရဲ႕ စိတ္အေျခအေန ႐ိုးသား သန္႔ရွင္းမႈကို ညေနက်မွ သိရေတာ့မွာ ပဲလုိ႔ မွတ္ယူ ပါတယ္။ ညေနက်ေတာ့ ကုန္သြားတဲ့ ေရသန္႔ဘူးနဲ႔ ေငြထည့္ခြက္မွာ ရရွိလာတဲ့ ေငြပမာဏကို တုိက္ဆိုင္စစ္ေဆး ၾကည့္ဖုိ႔ေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့ ညေနမွာ ဘယ္လို အေျဖထြက္တယ္ ဆုိတာကုိေတာ့ စာေရးသူ မသိလုိက္ရပါ။

ပရဟိတသမားကို တျခားမွာ လွဴဒါန္းဖုိ႔ ပိုၿပီးထည့္ေပးသြား ခ်င္သူရွိသလုိ ေငြမျပည့္စံုလုိ႔ မေပးသြားသူလဲ ရွိေကာင္း ရွိႏုိင္မွာပါ။ ေယဘုယ် သေဘာေတာ့ ေဆာင္တယ္။ ဒါေပမဲ့လဲ စိတ္ဓာတ္ အင္အားေတြ၊ ေကာင္းမြန္တဲ့  လုပ္ရပ္ေတြ စုေပါင္း လုိက္ရင္ ေနခ်င္စဖြယ္ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္လာရမွာပါ။ အဲဒီလုပ္ရပ္ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ စဥ္းစားစရာေတြ အမ်ားႀကီး ေပၚလာမွာပါ။ ႀကိဳဆုိပါတယ္။ ပရဟိတ စိတ္ဆိုတာ ကိုယ္ရဖုိ႔ထက္ သူတစ္ပါးကို ဘယ္လုိ ပံ့ပိုးေပးရမလဲ ဆိုတာပါပဲ။ အဲဒီရသကို ခံစားဖူးသူ ေတြသိပါတယ္။ စာေရးသူတို႔ ႏိုင္ငံမွာ အဲဒီ အလင္းေရာင္ေတြ ေရာင္နီပ်ဳိး ေနၿပီလုိ႔ ထင္ပါတယ္။

စာေရးသူတို႔ ႏိုင္ငံကို တည္ေဆာက္ၾက ရာမွာ အတတ္ပညာ ျပည့္စံုေပမယ့္လဲ အသိပညာ မျပည့္စံုရင္ ေပ်ာ္ရႊင္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ဘဝကို ျဖတ္သန္း ႏိုင္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလုိပဲ တုိင္းျပည္ ေကာင္းေအာင္ တုိင္းျပည္ခ်စ္စိတ္ နဲ႔ အတင္း ေျပာင္းလဲလုိက္ ၾကၿပီး အတတ္ပညာ ခ်ဳိ႕တဲ့ရင္ေတာ့ ဆင္းရဲတြင္းက တက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ ႏွစ္ခုလံုးၿပိဳင္ၿပီး တုိးတက္လာပါမွ စာေရးသူတုိ႔ ႏိုင္ငံ စိမ္းလန္းစိုျပည္ၿပီး ေနခ်င္စဖြယ္ ျဖစ္လာမွာ ျဖစ္တယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရး မွာ စိတ္ဓာတ္ ခြန္အားေတြ ျပည့္ၿပီး အတတ္ပညာရွင္ ေတြနဲ႔ ထီးမုိးလုိက္မွ အရိပ္ရ ေအးျမတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ရရွိပုိင္ဆုိင္ ခံစားၾကရမွာ ျဖစ္တယ္။ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ စာရိတၱ ေကာင္းေတြ ဘယ္ေလာက္ ထြန္းကားၿပီလဲ ဆုိတာကုိ ကုိ၀မ္း က စမ္းသပ္သလုိ စာေရးသူလဲ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ (၁၉၇ဝျပည့္ႏွစ္ေက်ာ္) ကာလေလာက္က စမ္းသပ္ ခဲ့ဖူးတာကုိ ေျပာျပၿပီး ညေနမွာ ဘယ္လုိ အေျဖထြက္ သလဲဆုိတာ ေျပာျပခ်င္ ပါေသးတယ္။

သင္တန္းတစ္ခု မွာပါ။ လူငယ္သင္တန္း ပါ။ ရန္ကုန္ ၀ိဇၨာသိပၸံ တကၠသုိလ္ မွာ စာေရးသူ စည္း႐ံုးေရး သင္တန္းတစ္ခု ေပးရတယ္။ ဒါ့ျပင္ လက္ေထာက္ သင္တန္းမွဴး တာဝန္ကိုလဲ ယူထားရေတာ့ သင္တန္း သားေတြရဲ႕ အေသးစိတ္ ကိစၥကိုလဲ ေဆာင္ရြက္ရ ပါတယ္။ ရန္ကုန္ ဝိဇၨာသိပၸံ တကၠသိုလ္ေမဂ်ာ ၁၄ ခုမွ ေခါင္းေဆာင္ငယ္ေတြ သင္တန္းတက္ ၾကတယ္။ အဲဒီသင္တန္းသား ေတြထဲမွာ စာေပ ပညာရွင္ေတြ၊ အတတ္ ပညာရွင္ေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီး တခ်ဳိ႕လဲ မရွိၾကေတာ့။ သင္တန္းခန္းမရဲ႕ ေနာက္မွာ မုန္႔ဆိုင္ေလး တစ္ဆိုင္ ဖြင့္ထားတယ္။ ဆိုင္ အေရာင္းသမား မထားပါဘူး။ မုန္႔ထုပ္ေတြမွာ ေစ်းႏႈန္း ကပ္ထားတယ္။ ငါးမူး၊ တစ္မတ္၊ တစ္က်ပ္၊ ဆယ္ျပား အစ ရွိသျဖင့္ေပါ့။ ေငြထည့္တဲ့ခြက္ ထားထားတယ္။ အဖံုးေလးနဲ႔ စာတန္းကပ္ ထားတယ္။ သင္တန္းခန္းမ ေဟာေျပာခန္းမွာ သူတို႔ကို မွာထားတယ္။ ရဲေဘာ္တုိ႔ အားလပ္ခ်ိန္မွာ အခ်ဳိရည္၊ အခ်ဥ္ေပါင္း၊ ေနၾကာေစ့ေလွာ္ စတဲ့ စားစရာေတြ ဆုိင္မွာ ထားတဲ့ အေၾကာင္း၊ လုိအပ္တာကို စာေရး အႀကံေပး ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဝယ္ယူတဲ့ မုန္႔ပဲသေရစာ ဖုိးကို ဘူးထဲမွာ ထည့္ခဲ့ဖုိ႔ အေၾကာင္း၊ ဆိုင္ရွင္ မထားတာဟာ အဓိပၸာယ္ ရွိေၾကာင္း ေျပာခဲ့တယ္။ ရဲေဘာ္တို႔ကႏိုင္ငံအတြက္ အလုပ္လုပ္ ၾကမယ့္ ေမဂ်ာ ေပါင္းစံုက ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေရး အတတ္ပညာမွာ စာရိတၱ ေကာင္းေတြ အထူး လုိအပ္လုိ႔ ရဲေဘာ္တုိ႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကို ေလးစားလုိ႔ ဒီလုိလုပ္ရ၊ စမ္းသပ္ရတဲ့ အေၾကာင္းကို ေျပာတယ္။ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ စည္းကမ္း ေဖာက္တာနဲ႔ သင္တန္း တစ္ခုလံုး နာမည္ မပ်က္သင့္ေၾကာင္း ေလာက္ေတာ့ ေျပာျပ ျဖစ္တယ္။

သင္တန္းသား ရဲေဘာ္ေတြ ကလဲ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ဝယ္ယူ သံုးေဆာင္ ၾကတယ္။ လူရႊတ္ လူေနာက္ေတြလဲ ရွိတယ္။ မ႐ိုးမသား လုပ္သူေတြလဲ ပါေကာင္း ပါမွာပါ။ စာေရးသူ ကေတာ့ စမ္းသပ္ခ်က္ဟာ ေယဘုယ်သာ ျဖစ္မယ္လို႔ ယူဆထားၿပီး သားပါ။ အဲဒီ သင္တန္းသား ရဲေဘာ္ေတြ အတြက္ ေန႔လယ္စာ ကိုလဲ စီစဥ္ေပးရတယ္။ သူတု႔ိ အားလံုးအတြက္ ဝတ္စံု ယူနီေဖာင္း ေတြကိုလဲ အခ်ိန္မီရဖုိ႔ စီစဥ္ရတယ္။ ေအာက္ေျခသိမ္း စီစဥ္ေပးတယ္။ ေနာင္ တစ္ခ်ိန္မွာ သူတို႔ဟာ ႏုိင္ငံရဲ႕ ေနရာအႏွံ႔မွာ တာဝန္ ယူတဲ့အခ်ိန္ စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္း ေတြနဲ႔ ျဖတ္သန္းခံယူ လုပ္ကုိင္သြား ၾကရင္ ေက်နပ္ၿပီဆုိတဲ့ စိတ္နဲ႔ ႀကိဳးစားၿပီး ျဖည့္ဆည္း လုပ္ကိုင္ပို႔ခ် ေပးခဲ့တာပါ။

ညေနေစာင္း သင္တန္း မဆင္းမီ အခ်ိန္ ဆိုင္ဘက္ကို တစ္ပတ္ေဝ့ၾကည့္မိတယ္။ မုန္႔ထုပ္ေတြ အေတာ္ကုန္ေနၿပီ။ ေငြထည့္တဲ့ ဘူးမွာလဲ အေၾကြေစ့ေတြ၊ က်ပ္တန္စကၠဴ ေတြေရာက္ေနၿပီ။ ဒါေပမဲ့ စာေရးသူ စိစစ္ေရတြက္ မၾကည့္ႏိုင္ေသး ပါဘူး။ စည္းကမ္းကို ဘယ္ေလာက္ လုိက္နာသလဲ။ အဲဒီ စည္းကမ္းက လုိက္နာႏုိင္တဲ့ စည္းကမ္းလား။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ ေရာ လိုက္နာႏိုင္ရဲ႕လား။ အသိပညာ စိတ္ဓာတ္နဲပ ယွဥ္တဲ့ စည္းကမ္း သတ္မွတ္ခ်က္လား။ စာေရးသူ စဥ္းစားၿပီးမွ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကည့္တဲ့ စမ္းသပ္ခ်က္ပါ။ အခုေတာ့ သင္တန္းသား ရဲေဘာ္ေတြ လူႀကီးေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီ။ အဲဒီတုန္းက စမ္းသပ္ခ်က္၊ ေလ့လာခ်က္ နဲ႔ စာေရးသူေရာက္ေနတဲ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ ေရသန္႔ဘူး အေရာင္းဆုိင္ကို ယွဥ္ထုိးၾကည့္ ေနမိတယ္။

ေခတ္ေတြလဲ ေျပာင္းခဲ့ပါၿပီ။ စနစ္ေတြလဲ အလီလီ ေျပာင္းခဲ့ပါၿပီ။ လူေတြလဲ ေျပာင္းခဲ့ပါၿပီ။ မတည္ၿမဲတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ စာေရးသူတို႔ သမုိင္းကို ဘယ္လုိျဖတ္သန္း ခဲ့ၾကပါသလဲ။ စာေရးသူတုိ႔ စာရိတၱေတြ ဘယ္လုိ တည္ေဆာက္ ခဲ့ၾကပါသလဲ။ ပတ္ဝန္းက်င္ ေကာင္းဖုိ႔ ကိုယ္ေကာင္းမွ ရမယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆ အေတြးအေခၚကို လက္ကိုင္ထားဖို႔၊ က်င့္သံုးဖို႔ လုိတယ္ မဟုတ္လား။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ေက်ာ္က သင္တန္းတစ္ခုမွာ စမ္းသပ္ခဲ့တာနဲ႔ ဒီေန႔ မႏၲေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ တစ္ေနရာမွာ ပရဟိတ သမားတစ္ေယာက္ စမ္းသပ္တာ ယွဥ္ထုိးၾကည့္ၿပီး ေတြးေနမိတယ္။

အဲဒီ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား ဘဝတုန္းက ညေနခင္းမုန္႔ဆိုင္ အေရာင္းစာရင္းကို စာေရးသူ တစ္ေယာက္သာ သိသလုိ မႏၲေလး ညေနခင္း ေရသန္႔ဘူး အေရာင္းစာရင္းကို ပရဟိတ သမား တစ္ေယာက္ က သိေနမွာပဲ။

ဒီထက္ပိုၿပီး ေျပာရရင္ မုန႔္ဝယ္စားတဲ့ သူေတြ၊ ေရသန္႔ဘူး ဝယ္ေသာက္တဲ့ သူေတြကိုယ္တုိင္ သိေနတယ္။ လိမ္ညာလုိ႔ မရ၊ အမွန္တရားကို လိမ္ညာလုိ႔ မရ ကိုယ္တုိင္သိ ေနတယ္ ဆိုတာပါပဲေလ။

ရတနာပံုေန႔စဥ္ ၊ စာ(၈)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page