ေႏွာင္းမွ ေနာင္တ မရၾကေစလုိပါ
ေအာင္ခန့္ၿဖိဳးေဝ(ေတာင္ငူ)
ျမန္မာမႈ စကားတြင္ ''အခ်ိန္ရွိခိုက ္လံု႔လစိုက္'' ဆိုေသာ စကားသည္ အလုပ္ကို ေကာင္းေကာင္း လုပ္ရန္ တိုက္တြန္းေသာ စကားျဖစ္သည္။ ငယ္ရြယ္စဥ္ အခါမွာ ပညာရွာ၊ မိုးရြာ တုန္းေရခံ ဆိုေသာ တိုက္တြန္းခ်က္ မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရတုန္း၊ ေဆာင္ရြက္ခ်ိန္ ရွိတုန္း မပ်က္မကြက္ အေလးထား ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ သတိေပး ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို အခြင့္အေရး၊ အခ်ိန္အခါ ကုန္လြန္မွ လုပ္ကိုင္လွ်င္ အက်ဳိးမရွိသည့္ အျပင္ ''ေနာင္တတရား'' ပင္ ရႏိုင္ေၾကာင္း ဆင့္ပြား မွတ္သားရန္ ျဖစ္သည္။ လုပ္ေဆာင္သင့္ခ်ိန္ မလုပ္ေဆာင္လွ်င္ ''မိုးလြန္မွထြန္ခ်၊ ေနဝင္မွ စပါးလွန္း'' ကဲ့သို႔ အခ်ည္းႏွီး ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။
ႀကီးပြား တိုးတက္ ေအာင္ျမင္ျခင္း မရွိဘဲ ဆင္းရဲတြင္း နက္နဲၾကေသာ လူအမ်ားစုသည္ အလုပ္တစ္ခုကို ခ်က္ခ်င္းလုပ္ရန္ ဝန္ေလးတတ္ ၾကသည္။ မနက္ျဖန္၊ သန္ဘက္ခါ၊ ေန႔ေရႊ႕ ညေရႊ႕အခ်ိန္ဆြဲ ေနတတ္ ၾကသည္။
ၾကာလာေသာ အခါ အလုပ္ကို အခ်ိန္ဆြဲၿပီး လုပ္ခ်င္သည့္ အခါမွ ထလုပ္ တတ္ေသာ အက်င့္သည္ ထိုသူတို႔၌ စြဲသြားတတ္သည္။ ထိုသို႔ အခ်ိန္ဆြဲ၍ လုပ္ရေသာ အေၾကာင္းမ်ား သူတို႔တြင္ ရွိေနသည္။ ထိုသူတို႔ ထဲတြင္ စြဲကပ္ေနေသာ အေၾကာင္း ေျခာက္ပါးကို ေရွးနီတိ က်မ္းမ်ားတြင္ ေတြ႕ရသည္။ ထိုသူတို႔တြင္ ခ်က္ခ်င္း လုပ္ႏိုင္ပါလ်က္ ႏွင့္ ေစာလြန္းသည္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ေနာက္က် လြန္းသည္၊ ပူလြန္းသည္၊ ေအးလြန္းသည္၊ ဆာေလာင္ လြန္းသည္၊ ဝမ္းဝလြန္းသည္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးျပကာ အလုပ္မလုပ္ဘဲ ေနၾကသည္။ လုပ္ႏိုင္ ကိုင္ႏိုင္ ေသာအခါ အခြင့္ရွိပါလ်က္ မလုပ္လိုက္ ရေသာေၾကာင့္ ေနာင္တမ်ားစြာ ျဖစ္ရသည္။
အေျခအေန အခါအခြင့္ ေပးပါလ်က္ႏွင့္ မလုပ္ခဲ့ မိေလျခင္းဟု ပူေဆြးေသာက ေရာက္ရျခင္းကို ''ေနာင္တ'' ဟု ေခၚသည္။ နိပါတ္ေတာ္လာ ''ဇနသႏၶမင္းႀကီး'' က သူ၏ တိုင္းသူ ျပည္သားမ်ားကို ေဟာၾကား ေတာ္မူေသာ ေနာင္တ တစ္ဖန္ ရေစတတ္သည့္ တရားဆယ္ပါး ရွိသည္။
- (၁) ငယ္စဥ္က ဥစၥာပစၥည္း မဆည္းပူးခဲ့သျဖင့္ ေနာင္ အိုမင္း လာသည့္အခါ ဆင္းရဲျခင္း ေရာက္၍ ရေသာ ေနာင္တ။
- (၂) ငယ္စဥ္က ပညာကိုမဆည္းပူး၍ အသက္ေမြးမႈ ၿငိဳျငင္ဆင္းရဲသည့္ အခါ ရေသာ ေနာင္တ။
- (၃) ငယ္စဥ္က ေကာက္က်စ္ ကုန္းေခ်ာေသာစကား၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားတို႔ ေျပာဆိုခဲ့မိ၍ ရေသာ ေနာင္တ။
- (၄) ငယ္စဥ္က သူ႔အသက္ သတ္ျခင္း၊ ၾကမ္းၾကဳတ္ ရက္စက္ျခင္း၊ မသူေတာ္တုိ႔ အလုပ္ကို လုပ္ခဲ့မိေသာ ေနာင္တ။
- (၅) သူတစ္ပါး သားမယားအား မွီဝဲသိမ္းဆည္း ခဲ့သျဖင့္ ေနာင္အခါ ရေသာ ေနာင္တ။
- (၆) မ်ားစြာေသာ ဥစၥာရွိပါလ်က္ အလွဴဒါန မျပဳခဲ့သျဖင့္ ေနာင္အခါ ရေသာ ေနာင္တ။
- (၇) လက္ဦးဆရာ ျဖစ္ေသာ၊ အဖန္တလဲလဲ ဆံုးမတတ္ေသာ၊ ေကြၽးေမြး ခဲ့ေသာ ဖခင္ကို မထီမဲ့ျမင္ ျပဳခဲ့မိေသာ ေနာင္တ။
- (၈) မ်ားစြာဥစၥာ ရွိပါလ်က္ အိုမင္းေသာ မိဘတို႔အား ေကြၽးေမြး ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း မရွိသျဖင့္ ရေသာ ေနာင္တ။
- (၉) သီလရွိေသာ အၾကားအျမင္ ရွိေသာ ရဟန္း သူေတာ္စင္မ်ား ရွိပါလ်က္ မဆည္းကပ္၊ မလွဴဒါန္း မိခဲ့သျဖင့္ ေနာင္အခါ ရေသာ ေနာင္တ။
- (၁ဝ) ၿငိမ္သက္ေသာ၊ ၿခိဳးၿခံေသာ အက်င့္သည္ ေကာင္း၏။ ဤ အက်င့္ကို ေရွးက ငါမက်င့္မိ ဟု ေနာင္ေသာ အခါရေသာ ေနာင္တ ဟူ၍ျဖစ္သည္။
အေလာင္းေတာ္ ဇနသႏၶ မင္းႀကီး ၫႊန္ျပ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ေနာင္တဆယ္မ်ဳိး သည္ အဓိပၸာယ္ ေလးနက္ လွသျဖင့္ မွတ္သား လိုက္နာဖြယ္ ေကာင္းလွ ေပသည္။ အခ်ိန္ရွိတုန္း၊ အေျခအေန အခြင့္ေပးတုန္း၊ ျပဳသင့္ျပဳထိုက္၊ လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္သည့္ ကိစၥမ်ားကို မၾကြင္းမက်န္ ေစဘဲ အရအမိ ျပဳလုပ္ၾကရန္ သတိေပး ဆံုးမထားေၾကာင္း သေဘာေပါက္ ၾကရန္ လိုအပ္ေပသည္။
ေနာင္တြင္ လုပ္ရန္ ရည္မွန္းထားေသာ အလုပ္ကိုပင္ ယခု ကတည္းက ႀကိဳတင္စီမံ ျပင္ဆင္ၿပီး အေျခခံ ေကာင္းမ်ား ခ်ထားေပးဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။ အလုပ္ကို အေၾကြးမထား၊ အခ်ိန္ မဆြဲဘဲ ''အခ်ိန္ရွိခိုက္ လံု႔လစိုက္'' ထုတ္ကာ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ လက္ငင္း ေကာင္းက်ဳိးမ်ား ရႏိုင္သည္ သာမက ''ငါမလုပ္ခဲ့ ရေလျခင္း'' ဟု ေနာက္တစ္ဖန္ ''ေနာင္တ'' ရရန္ အေၾကာင္း မရွိပါ။
သို႔ပါ၍ ေစာလြန္းသည္၊ ေနာက္က် လြန္းသည္ စသည္ျဖင့္ ဆင္ေျခ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေပးလ်က္ လက္ရွိ အေျခအေန၊ အခါအခြင့္ မ်ားကို လက္လြတ္ ဆံုး႐ံႈးသြားေအာင္ မျပဳဘဲ ေလးကန္ဖင့္ႏႊဲ ေနျခင္းမ်ားသည္ ဆုတ္ယုတ္ ပ်က္စီးျခင္း အေၾကာင္းတရား တစ္ခုအျဖစ္ လက္ခံ မွတ္ယူ၍ မည္သည့္ အေရးကိစၥ မ်ဳိးကိုမဆို ခ်က္ခ်င္း လက္ငင္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္ သင့္ပါေၾကာင္း ႏွင့္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္၌ ''ငါမျပဳခဲ့မိ ေလျခင္း'' ဟု ေနာင္တႀကီးစြာ မျဖစ္ရေအာင္ မိမိ ရရွိထားေသာ အေျခအေန ေကာင္းမ်ားကို အက်ဳိးရွိရွိ အသံုးခ် သြားၾကရန္ လိုအပ္ ပါေၾကာင္း ေရးသား တင္ျပလိုက္ရ ပါသည္။ ။
#Themyawadydaily
#ျမ၀တီေန႔စဥ္
No comments:
Post a Comment