ႏုိင္ငံဖံြ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး ႏွင့္ တာ၀န္သိစိတ္
ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးတြင္ ေငြေၾကး အရင္းအႏွီးကို အေရးပါသည္ဟု အမ်ားစုက ထင္ျမင္ၾကသည္။ လူ႔စြမ္းအား (သို႔မဟုတ္) ပညာေရး အရင္းအႏွီး၏ အေရးပါပံုကို ႏိုင္ငံတိုင္းက သေဘာမေပါက္ ၾကေပ။ ထိုအခ်က္ကို သေဘာမေပါက္ သည့္ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ စက္႐ံုမ်ားႏွင့္ အျခား ႐ုပ္ဝတၴဳ အရင္းအႏွီးမ်ား ကိုသာ ဦးစားေပး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ ၾကသည္။
လူ႔စြမ္းအားသည္ ဖ႕ြံ ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ အတြက္ အဓိက စြမ္းအားစုဟု သိျမင္ေသာ အာရွတိုက္မွ ႏုိင္ငံမ်ား ျဖစ္သည့္ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယား၊ ထုိင္ဝမ္ ႏွင့္ စင္ကာပူ တို႔တြင္ ပညာေရး ေလ့က်င့္ ပ်ဳိးေထာင္ေရး ႏွင့္ သုေတသန စသည့္ လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ေငြကိုပံုေအာ၍ သံုးစြဲၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုႏိုင္ငံမ်ား အာရွတိုက္၌ ထိပ္တန္း ေရာက္လာသည္။
ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အတြက္ က်န္းမာ ႀကံ့ခိုင္ေသာ၊ ပညာရည္ ျပည့္ဝေသာ လူသား အရင္းအျမစ္ မ်ားက အဓိကက် လွသည္။ စက္႐ံုႀကီးမ်ား၊ အျခား ႐ုပ္ဝတၴဳ ပစၥည္း၌ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ၍ ထိုႏိုင္ငံ၌ အဆင့္မီ ပစၥည္း ထုတ္လုပ္ ေသာ္လည္း ပညာရွင္ (လူသား အရင္းအျမစ္) မရွိပါက အခိုင္းအေစခံ အလုပ္သမား မ်ားကိုသာ ေမြးထုတ္ေပး ႏုိင္၍ ေရရွည္တြင္ ဆုတ္ယုတ္မႈသာ ျဖစ္ေပၚေစသည္။
က်န္းမာႀကံ့ခိုင္မႈ မရွိေသာ သူသာ မ်ားေနပါက အရာရာတြင္ ဆုတ္ယုတ္ရန္သာ ရွိသည္။ ထိုသို႔ ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အတြက္ လိုအပ္ေသာ က်န္းမာ ႀကံ့ခိုင္ေသာ ပညာရည္ ျပည့္ဝသည့္ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ မ်ားကို ပညာေရးမွ ေမြးထုတ္ေပးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အတြက္ ပညာေရးကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ ေပးၾကရမည္ ျဖစ္သည္။
ထို အဆင့္ျမႇင့္တင္ သည့္ ပညာေရးသည္ အရင္းအႏွီးမ်ား ေသာ္လည္း အက်ဳိးမ်ား ေစသည့္ အတြက္ ႏုိင္ငံႀကီးမ်ားက အေလးထား ေဆာင္ရြက္ ေနၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္လည္း ပညာေရး အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေနသည္။ ထိုသို႔ လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ျပည္သူမ်ား အားလံုးက ပညာေရး အဆင့္ျမႇင့္ တင္မႈတြင္ စိတ္ဝင္တစား အားေပးၾကရန္ လိုသည္။
အလြယ္တကူ ျပဳျပင္ေပးရမည့္ ကိစၥမ်ားကို ျပည္သူမ်ား၏ တာဝန္ သိစိတ္ျဖင့္ ဝိုင္းဝန္းကူညီ ေပးၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေက်ာင္းဝန္းက်င္မွ ေက်ာင္းမုန္႔ ေစ်းတန္းမ်ား၊ စတုိးဆုိင္ ေလးမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္ မသင့္ေလ်ာ္သည့္ ပစၥည္းမ်ား တင္၍ ေရာင္းခ်မႈ မျပဳလုပ္ျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္သည္။
ယခုအခါ ေက်ာင္းမုန္ ႔ေစ်းတန္းမ်ား၌ ဆိုးေဆးပါေသာ၊ ၾကာရွည္ခံ ေဆးဝါးပါေသာ အသင့္စား မုန္႔မ်ားက အ႐ုပ္လွလွ ေလးမ်ားႏွင့္ ဆြဲေဆာင္မႈ အျပည့္ျဖင့္ ေနရာယူ ထားသည္။ ထို အစားအစာ မ်ားေနရာတြင္ အာဟာရ ျပည့္ဝသည့္ သန္႔ရွင္း လတ္ဆတ္ေသာ ဘန္းမုန္႔၊ အေၾကာ္၊ ေကာက္ညႇင္းေပါင္း ႏွင့္ မုန္႔ဟင္းခါး စသည့္ ႐ိုးရာ အစားအစာမ်ားကို အႏၲရာယ္ ကင္းစြာ ေရာင္းခ်ေပးျခင္း မ်ဳိးသည္ ပညာ သင္ၾကားေနေသာ ကေလးငယ္ မ်ား၏ က်န္းမာေရး အတြက္ ေထာက္ပံ့မႈ ျဖစ္၍ လူတုိင္းလုပ္ ေဆာင္ႏုိင္သည္။ ထို႔အတူ ကေလးမ်ား အတြက္ အမွန္တကယ္ အသံုးလိုသည့္ ပစၥည္း၊ အႏၲရာယ္ မရွိေသာ ပစၥည္းမ်ားကို ေရာင္းခ် ေပးျခင္းမ်ဳိးသည္ ျပည္သူတို႔၏ တာဝန္ သိစိတ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ ရမည့္ကိစၥ ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ကမၻာႏွင့္အဝန္း ႏုိင္ငံ အမ်ားအျပား သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးကို အၿပိဳင္အဆိုင္ ႀကိဳးစား ေနခ်ိန္တြင္ တာဝန္သိစိတ္ ရွိေသာ ျပည္သူမ်ား၏ ကူညီပံ့ပိုးမႈ ရွိေသာ ႏုိင္ငံမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ အရွိန္ႏႈန္း ျမင့္မားစြာ တိုးတက္၍ ျပည္သူတို႔ အသိစိတ္ နည္းပါးသည့္ ႏုိင္ငံမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္မႈ နည္းပါးသည္ ျဖစ္ရာ ျပည္သူမ်ားက တာဝန္ သိစိတ္ျဖင့္ ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈကို ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္၍ တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္း သြားၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသား လိုက္ရ ေပသည္။
( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )
#Yadanarpondaily
#ရတနာပံုေန႔စဥ္
No comments:
Post a Comment