www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Thursday, July 24, 2014

ႏွစ္ ၅၀ ျပည့္ေတာ့မည့္ ဂ်ပန္က်ည္ဆန္ရထား



ႏွစ္ ၅၀ ျပည့္ေတာ့မည့္ ဂ်ပန္က်ည္ဆန္ရထား

( TMK ဘာသာျပန္သည္ )

၁၉၆၄ ခုႏွစ္ တိုက်ဳိ အိုလံပစ္ပြဲေတာ္ စတင္ရန္ ၉ ရက္အလို။ ဂ်ပန္ဧကရာဇ္ ဟီ႐ိုဟီတို သည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုး က်ည္ဆန္ရထား စတင္ ေျပးဆြဲျခင္း ဖြင့္လွစ္ပြဲ အခမ္းအနားသို႔ တက္ေရာက္ ခဲ့သည္။ အျဖဴေရာင္ ေနာက္ခံတြင္ အျပာေရာင္မ်ဥ္း ဆြဲထားေသာ က်ည္ဆန္ ရထားႀကီးက တိုက်ဳိ ဘူတာ႐ံု မွ အိုဆာကာ ဘူတာ႐ံု သို ့ တစ္နာရီလွ်င္ မိုင္ ၁၃ဝ ႏႈန္းျဖင့္ စတင္ ေျပးဆြဲ ခဲ့သည္။ ေအာက္တိုဘာလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ကမၻာ့ ပထမဆံုး က်ည္ဆန္ရထား စတင္ ေျပးဆြဲခဲ့ၿပီး ယခု ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ႏွစ္ (၅ဝ) တိတိ ျပည့္မည္ ျဖစ္သည္။

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ အထင္ကရ ဖူဂ်ီေတာင္ႀကီးကို ေနာက္ခံ ထားၿပီး က်ည္ဆန္ ရထားႀကီး ျဖတ္သန္း သြားေသာ ဓာတ္ပံုမွာ ကမၻာေက်ာ္ ပံုတစ္ပံု ျဖစ္ခဲ့ၿပီး တိုက်ဳိမွ အိုဆာကာ အထိ ရထားဂူ ၆၇ မိုင္၊ တံတား အစင္း ၃၀၀၀ တုိ႔ကုိ ျဖတ္သန္းကာ သတ္မွတ္ ထားသည့္ အခ်ိန္အတုိင္း ဆုိက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ကမၻာ့ အျမန္ဆံုး ရထား ခရီးစဥ္ အျဖစ္ စံခ်ိန္တင္ ႏုိင္ခဲ့သည္။

ယေန႔ ဂ်ပန္ဘာသာ စကားျဖင့္ Shinkansen ဟုေခၚသည့္ က်ည္ဆန္ရထား ေျပးဆဲြမႈသည္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံတြင္ အတြင္က်ယ္ဆံုး သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ရထား တစ္စီးလွ်င္ ၁၆တြဲပါဝင္ၿပီး တိုက်ဳိ - အိုဆာကာ ခရီးစဥ္ကို သုံးမိနစ္လွ်င္ ရထား တစ္စီးႏႈန္း၊ ရထား တစ္စီးလွ်င္ ထိုင္ခံု ၁၃၂၃ လံုး၊ တစ္နာရီ လွ်င္ ၁၆၈ မိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ေျပးဆြဲေပး ေနသည္။

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ အတြင္း အထူးအျမန္ ရထားလိုင္း ေျခာက္လိုင္း ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး Tohuku Shinkansen သည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ ေတာင္တန္း ထူထပ္ေသာ ေဒသမ်ား အတြင္း တစ္နာရီလွ်င္ ၁၉၉ မိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ေျပးဆြဲေနသည္။ ျမန္ဆန္ လြယ္ကူေသာ က်ည္ဆန္ရထား မ်ားေၾကာင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၊ ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္ မ်ားမွာ အပိုသက္သက္ နီးပါးျဖစ္ခဲ့ကာ ကာဗြန္ဒိုင္ ေအာက္ဆုိဒ္ ထုတ္လႊတ္မႈ ႏႈန္းမွာလည္း ကားမ်ားမွ လႊတ္ထုတ္ေသာ ပမာဏႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ လွ်င္ ၁၆ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရွိသည္။

ထို ့ျပင္ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ေျပးဆြဲ ခဲ့စဥ္မွ ယေန႔ အခ်ိန္အထိ ရထား မေတာ္တဆ ျဖစ္ၿပီး လူအေသ အေပ်ာက္ ရွိခဲ့ျခင္း မရွိေပ။ ႏွစ္ ၅ဝ အတြင္း ရထား လမ္းေခ်ာ္မႈ ႏွစ္ႀကိမ္ ျဖစ္ခဲ့ရာ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္ ေျမငလ်င္တြင္ တစ္ႀကိမ္၊ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ႏွင္းမုန္တိုင္း တြင္ တစ္ႀကိမ္ ျဖစ္ခဲ့ ေသာ္လည္း လူ အေသအေပ်ာက္ လံုးဝ မရွိေအာင္ လံုၿခံဳ စိတ္ခ်ရေသာ ရထား သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး အျဖစ္ စံခ်ိန္တင္ ခဲ့သည္။

ဂ်ပန္ က်ည္ဆန္ရထား က ဂ်ပန္ ႏိုင္ငံတြင္ သာမက ကမၻာတစ္ဝန္း ရွိ ရထား သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး မ်ား အားလံုးကို ေခတ္ေနာက္က် ေစခဲ့သည္။ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ၏ အျမန္ဆံုး မီးရထား မ်ားက တစ္နာရီလွ်င္ မိုင္ ၁ဝဝ ႏႈန္း အျမန္ဆံုးျဖင့္ ခရီးတိုမ်ား ကိုသာ ေျပးဆြဲ ႏိုင္ခ်ိန္တြင္ ဂ်ပန္ က်ည္ဆန္ ရထားမ်ားက ခရီးရွည္မ်ား ကို တစ္နာရီလွ်င္ မိုင္ ၂ဝဝ နီးပါးျဖင့္ အစီး အေရအတြက္ မ်ားစြာ ေျပးဆြဲ ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အတြင္း မဟာမိတ္ မ်ားက ဟီ႐ိုရွီးမား ႏွင့္ နာဂါစကီ တို႔ကို အဏုျမဴဗံုး ႀကဲခ် ခဲ့သည့္တိုင္ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ အတြင္း က်ည္ဆန္ရထား ႏွင့္အတူ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး အေျခအေန မွာ တစ္ဟုန္ထိုး တိုးတက္ ျမင့္မား ခဲ့သည္။

၁၉၆၄ ခုႏွစ္ အိုလံပစ္ပြဲေတာ္ သုိ႔ေရာက္ရွိ လာၾကေသာ ႏိုင္ငံတကာ မွ ဧည့္သည္ေတာ္ မ်ားက ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အတြင္း ဗိသုကာ လက္ရာမ်ား၊ ကားလမ္းမ်ား၊ ဆိုင္ကယ္မ်ား၊ ႐ုပ္ရွင္႐ံုမ်ား၊ ကင္မရာမ်ား၊ ကမၻာ့ အျမန္ဆံုး က်ည္ဆန္ ရထားမ်ားျဖင့္ စည္ကား သိုက္ၿမိဳက္ ေနသည္ကို အံ့ၾသဘနန္း ေတြ႕ရွိ ခ်ီးမြမ္းခဲ့ၾက ရသည္။

ႏွင္းဖံုးလႊမ္း ေနေသာ ေတာင္တန္း မ်ားကို ေနာက္ခံထားၿပီး ပန္းပြင့္လန္း ေနေသာ ခ်ယ္ရီပင္ မ်ားၾကား လွစ္ခနဲ ေျပးဆြဲ ေနေသာ က်ည္ဆန္ ရထားမ်ားမွာ ဧကရာဇ္ႏိုင္ငံ ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံတို႔၏ အသြင္ႏွစ္မ်ဳိး ကို စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေပါင္းစပ္ ေပးသည့္ႏွယ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ ပထမဆံုး က်ည္ဆန္ ရထားလမ္းကို တည္ေဆာက္ ခဲ့ေသာ အင္ဂ်င္နီယာ ဟီဒီယိုရွီးမား ႏွင့္ အမ်ဳိးသား ရထားလမ္း ဥကၠ႒ ရွင္ဂ်ီဆိုဂ်ဳိ တို႔ ႏွစ္ဦးလံုးမွာ ရထားလမ္း ကုန္က်စရိတ္ က မူလ ခန္႔မွန္း ထားသည္ထက္ ၁ဝဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုကုန္က် ခဲ့သျဖင့္ ရာထူးမွ ႏုတ္ထြက္ ခဲ့ရၿပီး ရထားလမ္း ဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနား ကိုလည္း တက္ေရာက္ခြင့္ မရခဲ့ေခ်။

၁၉၅၉ ခုႏွစ္တြင္ အင္ဂ်င္နီယာ ဟီဒီယိုရွီးမား ကို ရထားလမ္းသစ္ ေဆာက္လုပ္ရန္ ကမ္းလွမ္းခဲ့ရာ ရွီးမားက သမား႐ိုးက် မဟုတ္ေသာ ရထားလမ္း အသစ္ တစ္မ်ဳိးကို တည္ေဆာက္ရန္ အႀကံရ ခဲ့သည္။ ေတာင္စဥ္၊ ေတာင္တန္း အတိုင္း မသြားဘဲ အေကြ႕ အေကာက္ကို နည္းႏိုင္သမွ် နည္းကာ အတက္၊ အဆင္း ကိုလည္း အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး မ်ဥ္း တစ္ေျဖာင့္တည္း၊ ေရျပင္ တစ္ညီတည္း ေျပးဆြဲႏိုင္မည့္ ရထားလမ္းကို ေဆာက္လုပ္ရန္ အႀကံရကာ ယင္း ရထားလမ္းကို တည္ေဆာက္ခဲ့ရာ က်ည္ဆန္ ရထားလမ္း၏ အစျဖစ္ခဲ့ ေသာ္လည္း သမား႐ိုးက် မဟုတ္၊ အသြင္အသစ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကုန္က်မႈ မ်ားစြာ ပိုခဲ့သည့္ အျပင္ ရထားလမ္း အက်ယ္မွာ ၄ ေပ၊ ၈ ဒသမ ၅ လက္မ ရွိေသာေၾကာင့္ မူလ လက္ေဟာင္း ရထားမ်ားလည္း ေျပးဆြဲႏိုင္မည္ မဟုတ္သျဖင့္ အထင္အျမင္ လြဲမွားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚၿပီး အင္ဂ်င္နီယာ ႏွင့္ ဥကၠ႒ ႏုတ္ထြက္ ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္လည္း ထုိအခ်ိန္မွ စတင္ၿပီး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ၏ ေရေႏြးေငြ႕သံုး ရထားစက္ေခါင္း မ်ား ထုတ္လုပ္မႈမွာ လံုးဝနီးပါး ရပ္ဆိုင္း သြားခဲ့ၿပီး က်ည္ဆန္ ရထားေခါင္း မ်ားကိုသာ အစဥ္တစိုက္ ေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းလာေအာင္ တိုးတက္ ျပဳျပင္ ထုတ္လုပ္ ခဲ့သည္။ ယေန႔ အင္ဂ်င္နီယာ ဟီဒီယိုရွီးမား  ကို က်ည္ဆန္ ရထား၏ ဖခင္ႀကီး အျဖစ္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ က မွတ္တမ္းတင္ ဂုဏ္ျပဳ ထားသည္။

၁၉၆၄ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ ဖြင့္လွစ္ ခဲ့ခ်ိန္မွ ယေန႔ အခ်ိန္အထိ တြင္ ပထမဆံုး က်ည္ဆန္ရထား လိုင္းတို ကိုင္ဒိုရွင္ကန္ဆင္ တစ္ခုတည္းက ခရီးသည္ေပါင္း ၅ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံကို သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေပးႏိုင္ခဲ့ၿပီး ရထားမ်ား မွာလည္း ေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းလာကာ အခ်ိန္ကုန္ သက္သာျခင္း၊ ရထားစရိတ္ နည္းပါးျခင္း၊ ခုံျဖင့္ စီးနင္း လိုက္ပါႏုိင္ျခင္း၊ သံုးမိနစ္ျခား တစ္စီး ေျပးဆြဲေပးျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ကား၊ တကၠစီ၊ ေလယာဥ္မ်ား အားလံုးထက္
က်ည္ဆန္ ရထားကိုသာ အားလံုးက ေရြးခ်ယ္ စီးနင္း ၾကသည္။ 

စတင္ ထြက္ခြာၿပီး သံုးမိနစ္ အတြင္း ၁၆၈ မိုင္ႏႈန္းအထိ အရွိန္ျမႇင့္တင္ ႏိုင္ၿပီး ၁၉၉ မိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ေျပးဆြဲႏိုင္ကာ အတြင္းထဲတြင္ ေလေအးေပးစက္ ဖြင့္ထားျခင္း၊ ရထားစက္သံ ဆူညံစြာၾ ကားရျခင္း မရွိျခင္း၊ တုန္ခါမႈမရွိ၊ သန္႔ရွင္းေသာ ေရအိမ္မ်ား၊ ေရွ႕ေနာက္လုိ မွီခ်ႏိုင္ၿပီး ရထား ဦးတည္ရာ ဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူ ထားေသာ ထိုင္ခံုမ်ား၊ စားစရာ ေသာက္စရာ မ်ားျဖင့္ တည္ခင္း ဧည့္ခံေပးေသာ ရထားမယ္မ်ား၊ သန္႔ရွင္း သပ္ရပ္စြာ ဝတ္စားထားၿပီး မြန္ရည္ သန္႔ျပန္႔ေသာ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ အခ်ိန္ အလြန္ တိက်ျခင္း တို႔ျဖင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ က်ည္ဆန္ ရထားသည္ မေက်နပ္ စရာမရွိ၊ ေက်နပ္စရာ အတိသာ ၿပီးေသာ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။

ယခု ေနာက္ဆံုးေပၚ က်ည္ဆန္ ရထား စက္ေခါင္းမ်ားမွာ E5 ႏွင့္ E6 တို႔ျဖစ္ၿပီး ႏွာေခါင္းရွည္ မ်ားေၾကာင့္ အရွိန္ျမႇင့္တင္ ရာတြင္ ျမန္ဆန္သလို ရထားစက္သံ၊ ရထားလမ္း ႏွင့္ ပြတ္တုိက္သံ ကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္သည့္ အျပင္ လုိဏ္ဂူမ်ားမွ ထြက္လာေသာ အခါတြင္ ထြက္လာေလ့ ရွိေသာ ဝုန္းခနဲ အသံကိုလည္း သိသာစြာ ေလွ်ာ့ခ် ႏိုင္ၾကသျဖင့္ ရထားစီး ခရီးသည္မ်ား အတြက္ သာမက ရထား လမ္းအနီးတြင္ ေနထိုင္ၾက သူမ်ား အတြက္ပါ အဆင္ေျပ ေစသည္။

ႏွစ္(၅ဝ) ျပည့္ၿပီ ျဖစ္ေသာ ဂ်ပန္ က်ည္ဆန္ရထား ဆက္ေၾကာင္းကား က်ယ္ျပန္႔ လာေနေပသည္။ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ေျမာက္ပိုင္းကို ဆက္သြယ္ ေပးမည့္ ေျမေအာက္ ရထားဥမင္ လုိဏ္ေခါင္း ကို ဖြင့္လွစ္ ေျပးဆြဲမည္ ျဖစ္သည္။ 

တိုက်ဳိႏွင့္ အိုဆာကာ ရထား လမ္းတြင္မူ သံလိုက္ တြန္းအားသံုး က်ည္ဆန္ရထား Maglev မ်ားျဖင့္ ေျပာင္းလဲ ေျပးဆြဲမည္ ျဖစ္ၿပီး တစ္နာရီ လွ်င္ ၃၁၁ မိုင္ႏႈန္းခန္႔ ေျပးဆြဲႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ က်ည္ဆန္ရထား ေျပးဆြဲမႈ သက္တမ္း ႏွစ္ (၅ဝ) ျပည့္ျခင္းကို ဂုဏ္ျပဳ ေလ့လာ ေရးသား တင္ျပ လုိက္ရပါသည္။

#Yadanarpondaily

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page

Powered By Blogger