ေမာ္လၿမိဳင္ ၊ ၂၃-၁၂-၂၀၁၆
မြန္ျပည္နယ္၊ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ရွိ သံလြင္တံတား (ေခ်ာင္းဆံု) တည္ေဆာက္မႈမွာ ဒီဇင္ဘာလ တတိယအပတ္တြင္ လုပ္ငန္း၏ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ၿပီးစီးၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း သံေပါင္ တပ္ဆင္ျခင္း လုပ္ငန္းမွာ သတ္မွတ္ရက္ထက္ ၾကန္႔ၾကာ ေနေၾကာင္း သံလြင္တံတား (ေခ်ာင္းဆံု) တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းမွ သိရွိရသည္။
“သံေပါင္ တပ္ဆင္ျခင္း လုပ္ငန္းက သတ္မွတ္ရက္ထက္ အခ်ိန္နည္းနည္း ပိုၾကာတဲ့ အေပၚမွာ သတ္မွတ္ကာလ အမီ ၿပီးခ်င္လည္း ၿပီးႏိုင္သလို အခ်ိန္နည္းနည္း စြန္းရင္လည္း စြန္းႏိုင္ပါတယ္။” ဟု သံလြင္တံတား(ေခ်ာင္းဆံု) တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္း တာဝန္ခံ ဦးသိန္းျမင့္မြန္ က ေျပာသည္။ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ တံတား တည္ေဆာက္ေရး အဖြဲ႔အေနျဖင့္ သံေပါင္ တပ္ဆင္ျခင္း လုပ္ငန္း အမ်ိဳးအစား ႏွစ္ခုအနက္ လြန္းထိုးသည့္ စနစ္ျဖင့္ သံေပါင္ တပ္ဆင္ျခင္းေၾကာင့္ ယင္းစနစ္သည္ ကုန္က်စရိတ္ သက္သာသည့္ အျပင္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ျမန္မာျပည္၌ ပထမဦးဆံုး ေဆာက္လုပ္သည့္ စနစ္တစ္ခုလည္း ျဖစ္ကာ ၂၀၁၇ မတ္လ အကုန္တြင္ တံတားၿပီးစီးရန္ လ်ာထားေၾကာင္း သိရသည္။
“ရန္ကုန္မွာ ခံုးေက်ာ္ တံတားေတြ တျခားခံုးပါတဲ့ တံတားေတြ တည္ေဆာက္တဲ့ အခါမွာ သမ႐ိုးက် ျငမ္းေပၚက တပ္ဆင္တဲ့စနစ္နဲ႔ တည္ေဆာက္တယ္။ ေခ်ာင္းဆံုတံတား တည္ေဆာက္တဲ့ ေနရာမွာ ေျမျပင္ အေနအထား အေပၚ မူတည္ၿပီး ကရိန္းေတြ ဝင္ထြက္လို႔ မရတဲ့အပိုင္းေတြ ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လြန္းထိုးစနစ္ကို အသံုးျပဳရျခင္း ျဖစ္တယ္။”ဟု ဦးသိန္းျမင့္မြန္ က ေျပာသည္။
တံတားသံေပါင္ မ်ားကို ဂ်ပန္ နည္းပညာျဖင့္ ဂ်ပန္-ျမန္မာ ပူးေပါင္းကုမၸဏီ ႏွင့္ ျမန္မာ႔စီးပြားေရး ဦးပိုင္လိမိတက္ တို႔ ပူးေပါင္း၍ ျမန္မာျပည္၌ ထုတ္လုပ္ျခင္း ျဖစ္ကာ တံတား တည္ေဆာက္မႈ နည္းပညာႏွင့္ ဒီဇိုင္းပိုင္းသည္ ျမန္မာ အင္ဂ်င္နီယာ မ်ား၏ လက္ရာျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ သံလြင္တံတား (ေခ်ာင္းဆံု) ကို ျပည္ေထာင္စု အစိုးရရန္ပံုေငြျဖင့္ ေငြက်ပ္ ၅၉၈၀၀ သန္း အကုန္က်ခံ တည္ေဆာက္ေနျခင္း ျဖစ္ကာ ေခ်ာင္ဆံု-ေမာ္လၿမိဳင္ ခရီးစဥ္ကို ေန႔စဥ္ အနည္းဆံုး လူဦးေရ ၂၀၀၀ ဝန္းက်င္ သြားလာ ေနေၾကာင္း သိရသည္။
“ဒီတံတားက ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕ေဒသခံေတြရဲ႕ အိမ္မက္ပါပဲ။ ဒီတံတား တည္ေဆာက္တဲ့ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုၿပီးတိုင္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ အိမ္မက္ေတြ အေကာင္အထည္ ေဖာ္လာႏိုင္တယ္လို႔ ျမင္မိတယ္။”ဟု ေခ်ာင္းဆံု ေဒသခံ ဦးတင္ဝင္းေအာင္ က ေျပာသည္။ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕မွ ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕နယ္ သို႔ သြယ္တန္းထားသည့္ သံလြင္တံတား (ေခ်ာင္းဆံု) တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၈ ရက္တြင္ စတင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး တံတား အမ်ိဳးအစားမွာ သံမဏိသံေပါင္ ခံုးတံတား အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ကာ တံတားအရွည္မွာ ၁၅၈၆ မီတာ၊ အက်ယ္မွာ ၈ ဒသမ ၅ မီတာ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ျမ၀တီေန႔စဥ္သတင္းစာ
No comments:
Post a Comment