ရန္ကုန္ ၊ ၁၅-၆-၂၀၁၆
ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ အဓိက အက်ဆံုးအခန္း က႑ျဖစ္ေသာ ျပည္ပ ကုန္သြယ္ေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးကို လ်င္ျမန္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေသာ ဆိပ္ကမ္းမ်ား နည္းပါး ေနျခင္းမွာ ျမန္မာ့ စီးပြားေရး က႑အေပၚ အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈ မ်ားစြာ ျဖစ္လာ ႏုိင္သည္ဟု ကြၽမ္းက်င္သူ မ်ားက သံုးသပ္ ထားသည္။
ျပည္ပပို႔ကုန္ သြင္းကုန္ က႑အတြက္ အဓိကအက်ဆံုး ဆိပ္ကမ္းမ်ားမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌သာ ရွိၿပီး ဆိပ္ကမ္း အမ်ားစု မွာလည္း ကိုလိုနီေခတ္က တည္ေဆာက္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ေခတ္ အေျခအေနႏွင့္ ကြာဟမႈ ႀကီးမားလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ကိုလိုနီေခတ္က တည္ေဆာက္ ခဲ့ေသာ ဆိပ္ကမ္းမ်ားကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ ႏုိင္မႈ နည္းပါး ျခင္းေၾကာင့္ ျပည္ပ ကုန္ေသတၱာတင္ သေဘၤာမ်ား တစ္ၿပိဳင္နက္ တည္း ကုန္တင္၊ ကုန္ခ် ျပဳလုပ္ရာတြင္ ပံ့ပိုးေပး ႏုိင္မႈမွာ သိသာစြာ က်ဆင္းေနၿပီး သီလဝါ၌ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခု တည္ေဆာက္ ခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာ့ စီးပြားေရးက႑ တိုးတက္လာမႈ အရွိန္အဟုန္ကို ပ့ံပိုးေပးႏိုင္ရန္ လံုေလာက္သည့္ အေနအထား သို႔ မေရာက္ရွိ ေသးျခင္းေၾကာင့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ ျခင္းႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းသစ္မ်ား တည္ေဆာက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းသင့္ေၾကာင္း သိရသည္။
''အခုလုိ ပုိ႔ကုန္နည္းၿပီး သြင္းကုန္မ်ားတဲ့ ကာလမွာ ဆိပ္ကမ္းမွာ ကြန္တိန္နာ အလြတ္ေတြ အမ်ားအျပား ေနရာယူထားတဲ့ အတြက္ ေနာက္ထပ္ ေရာက္လာတဲ့ ကြန္တိန္နာေတြ ထားဖုိ႔ ေနရာလြတ္ မရိွေတာ့ဘူး။ ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းကို အသစ္ ဝင္လာတဲ့ ကြန္တိန္နာ ေတြကုိ စရိတ္အကုန္ ခံၿပီး သီလဝါ ကြန္တိန္နာ စခန္းကုိ ပို႔ေပးေနရတဲ့ အတြက္ အခက္အခဲေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္'' ဟု သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းရွင္ ကုိေဇယ်မ်ဳိး က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ ျမစ္ေၾကာင္းကို သေဘၤာႀကီးမ်ား ဝင္ထြက္ႏုိင္သည္ အထိ ျပဳျပင္ျခင္း၊ ဆိပ္ကမ္း မ်ားကိုလည္း သေဘၤာႀကီးမ်ား တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ကုန္တင္၊ ကုန္ခ် ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္ အထိ အဆင့္ျမႇင့္တင္ ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ (၄၄၃)
ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၅)
No comments:
Post a Comment