ယခုႏွစ္တြင္ ကမၻာ့ပင္လယ္ကူး သေဘၤာသားမ်ား အဖဲြ႕ခ်ဳပ္မွ ထုတ္ျပန္ လိုက္သည့္ ဥပေဒအသစ္မ်ား အရ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ပင္လယ္ကူး သေဘၤာသားမ်ား အေနျဖင့္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္မွ စတင္၍ သေဘၤာမ်ား ေပၚ၌ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ရာတြင္ ယခင္က ကဲ့သို႔ အခ်ိန္တစ္ႏွစ္ သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ႏွစ္ စသည့္ ကာလရွည္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ဘဲ အၾကာဆံုး အေနျဖင့္ ကိုးလသာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
''ျမန္မာ သေဘၤာသားေတြ တစ္အုပ္စုတည္း ကိုပဲ ကမၻာ့ပင္လယ္ကူး သေဘၤာသားမ်ား အဖဲြ႕ခ်ဳပ္က အခ်ိန္ကာလ အရွည္ဆံုး အေနနဲ႔ ကိုးလပဲ လိုက္ခိုင္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံတကာမွာ ရွိတဲ့ သေဘၤာသားေတြ အားလံုးကိုလည္း ကာလ အရွည္ဆံုး အေနနဲ႔ ကိုးလပဲလိုက္ဖုိ႔ ဥပေဒထုတ္ၿပီး က်င့္သံုးဖို႔ လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ခိုင္း တာပါ။ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလက စၿပီး ျမန္မာ သေဘၤာသားေတြ အေနနဲ႔ အခ်ိန္အၾကာဆံုး ကိုးလသာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ရေတာ့မွာပါ'' ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ပင္လယ္ကူး သေဘၤာသားမ်ားကို ျပည္ပ သေဘၤာလိုင္း မ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး အလုပ္ရွာေဖြေပး ေနသည့္ ေအဂ်င္စီတစ္ခုမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ယခုကဲ့သို႔ သတ္မွတ္ခဲ့ ရျခင္းမွာ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္အနည္းငယ္ အတြင္း သေဘၤာသား မ်ားမွာ သေဘၤာမ်ား ေပၚတြင္ အခ်ိန္ကာလ ၾကာျမင့္စြာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ျခင္းေၾကာင့္ စိတ္ေရာဂါ ေဝဒနာ ခံစားရျခင္း၊ က်န္းမာေရး အရ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈ ျဖစ္ေပၚျခင္း၊ သေဘၤာသား လူသစ္မ်ား အတြက္ အလုပ္အကိုင္ ရွားပါးျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အသစ္ထြက္ေပၚ လာသည့္ ဥပေဒမ်ား အရ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ပင္လယ္ကူး သေဘၤာသား မ်ားသည္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္မွ စတင္၍ သေဘၤာမ်ား ေပၚ၌ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ရာတြင္ ကာလတုိ အေနျဖင့္ ေျခာက္လ သို႔မဟုတ္ ကိုးလ ႏွစ္မ်ဳိးတည္းသာ ေရြးခ်ယ္ၿပီး တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ရမည္ ျဖစ္သည္။
အဆုိပါ အစီအစဥ္သစ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံသား ပင္လယ္ကူး သေဘၤာသား မ်ားမွလည္း လက္ခံေၾကာင္း၊ လက္ရွိတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အတြင္း ပင္လယ္ကူး သေဘၤာသား အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ေနသည့္ လူဦးေရ တစ္သိန္းေက်ာ္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
မင္းေသာ္တာလြင္
ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၂၂)
#Themyawadydaily
No comments:
Post a Comment