www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Friday, December 18, 2015

ေသြးလွည့္ပတ္ျခင္း ႏွင့္ဓာတ္စာ




ေသြးလွည့္ပတ္ျခင္း ႏွင့္ဓာတ္စာ

ေဒါက္တာလြင္သန္႔ (ေဆး-၂)

လူတစ္ဦး က်န္းမာေနေစဖို႔ ေနထိုင္ စားေသာက္မႈပံုစံက အေရးပါလွ ပါတယ္။ အာဟာရ ျပည့္ဝတဲ့ အစားအစာေတြကို သင့္တင့္မွ်တေအာင္ စားသံုးရမယ့္ အျပင္ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား အားကစား လုပ္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။

ဒါမွသာ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ေသြးလွည့္ပတ္မႈ ေကာင္းမြန္ၿပီး က်န္းမာတဲ့ ဘဝကို ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္တြင္း ေသြးလွည့္ပတ္မႈ ေကာင္းမြန္ေစဖို႔ အားကစားအျပင္ ဘယ္လိုေနထိုင္ စားေသာက္ရမယ္ ဆိုတာ သိရွိထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ခႏၶာကိုယ္တြင္း ေသြးလွည့္ပတ္မႈ ေကာင္းမြန္ေစဖို႔ ေန႔စဥ္ အားကစားလုပ္ဖို႔ အျပင္ တျခားေဆာင္ ရန္၊ ေရွာင္ရန္ေတြ ရွိပါတယ္။ ေသြးလွည့္ပတ္မႈ မေကာင္းရင္ တျခားေရာဂါေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ လက္ဖ်ားေျခဖ်ား ေအးျခင္း၊ ေျခေထာက္မွာ အနာျဖစ္ျခင္း နဲ႔ ေသြးေၾကာထံုးျခင္း ျဖစ္တတ္တယ္။ ဦးေခါင္းမွာ ေသြးလွည့္ပတ္မႈ မေကာင္းရင္ ဆံပင္ကြၽတ္ ႏိုင္တယ္။ ေယာဂက်င့္စဥ္ နည္းထဲက အုန္းပင္ စိုက္နည္းဟာ ေသြးလွည့္ပတ္မႈ ေကာင္းေစၿပီး ဆံပင္ျပန္ ေပါက္လာေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါတယ္။

ဦးေႏွာက္အတြင္း ေသြးလွည့္ပတ္မႈ မေကာင္းရင္ မွတ္ဉာဏ္ ဆံုး႐ႈံးၿပီး အသိအာ႐ုံ ဆံုး႐ႈံးလို႔ စိတ္ေဖာက္ျပန္ ရတဲ့အထိ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေသြးလွည့္ပတ္မႈ မေကာင္းျခင္းက ေသြးေၾကာငယ္မ်ား က်ဳံ႕သြား ၿပီး ေနာက္ ေသြးေၾကာ အတြင္း ပိတ္ဆို႔ေစႏိုင္တဲ့ အထိ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ ေျခလက္ေအးၿပီး ေရာင္ရမ္း ကိုက္ခဲျခင္းနဲ႔ ေျခလက္ပုပ္ ေရာဂါေတြက ေသြးလႊတ္ေၾကာ က်ဳံ႕ၿပီး ပိတ္ဆို႔သြား ရာကေန ရင္ဘတ္ ေအာင့္ျခင္းမွ မွတ္ဉာဏ္ဆံုး႐ႈံးလို႔ စိတ္ေဖာက္ျပန္ျခင္း တို႔ ျဖစ္တတ္ ပါတယ္။

ႏွစ္ခါျပန္ေၾကာ္ဆီ ၊ တိရစၧာန္ဆီ ၊ ဆီအုန္း နဲ႔စီမံထားတဲ့ အသင့္အျမန္စား အစားအစာ၊ ဆင္းဒဝွစ္ခ်္၊ ဟမ္ဘာဂါ၊ ပီဇာမုန္႔ေတြ၊ မလိုင္ မထုတ္ထားတဲ့ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ ပစၥည္းေတြ၊ ေခ်ာကလက္နဲ႔ ဒံေပါက္စတဲ့ အစားအစာ ေတြကို ေရွာင္ရမယ္။

မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တဲ့ အဆီဟာ ေသြးေၾကာေတြ က်န္းမာေရး အတြက္ အေရးႀကီးတယ္။ အဆီဆူၿဖိဳးတဲ့ ငါးနဲ႔ အေစ့အဆန္ေတြ မွီဝဲသင့္တယ္။ ေထာပတ္သီးမွာ မျပည့္ဝဆီ ပါဝင္လို႔ တစ္ပတ္တစ္ႀကိမ္ စားသင့္တယ္။ အဆီနည္းတဲ့ ဒိန္ခဲနဲ႔ ထမင္း၊ အဆီ ထုတ္ထားတဲ့ ႏို႔ထြက္ပစၥည္း စားရမယ္။ ႏူးနပ္ေအာင္ ခ်က္ျပဳတ္ထားတဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ နဲ႔ လတ္ဆတ္တဲ့ သစ္သီးဝလံကို ေန႔စဥ္စားသံုး တဲ့အစားအစာမွာ ထည့္သြင္း စားသံုးသင့္ပါတယ္။

ေန႔စဥ္ ဗီတာမင္အီး 200 IU ေသာက္သံုးျခင္းက ေသြးေစးပ်စ္မႈကို ကာကြယ္ေပး ပါတယ္။ ဗီတာမင္စီ ၁ဝဝဝ မီလီဂရမ္နဲ႔ အိုင္အိုဖေလဗင္ႏြိဳက္ စားသံုး ေပးျခင္းက ေသြးေၾကာမွ်င္မ်ား ႀကံ့ခိုင္မႈ ျဖစ္ေစတယ္။ တ႐ုတ္႐ိုးရာ တိုင္းရင္းေဆး Ginkgo Biloba ဟာ ေသြးလွည့္ပတ္မႈ ေကာင္းေစတယ္။ Niacin (ဗီတာမင္ဘီသရီး) ဟာ ေသြးလွည့္ပတ္မႈ ေကာင္းေစၿပီး အေရျပား နီျမန္းမႈ ျဖစ္ေစတယ္။ ၃ဝ မီလီဂရမ္ ကစၿပီး ၁ဝဝ မီလီဂရမ္ အထိ တိုးေသာက္ သင့္တယ္။ ဘီတာမင္ဘီ အုပ္စုဝင္ ေဆးမ်ား မွီဝဲသင့္တယ္။

ေန႔စဥ္ နာရီဝက္မွ တစ္နာရီ အထိ အားကစား (အေျပး၊ လမ္းေလွ်ာက္၊ စက္ဘီးစီး၊ ေရကူး) လုပ္ေပးသင့္ ပါတယ္။ ေရဆာရင္ ေရပဲ ေသာက္သင့္ၿပီး အခ်ဳိရည္နဲ႔ ဘီယာ မေသာက္သံုး သင့္ပါဘူး။

မုန္ညင္းေစ့အမႈန္႔ လက္ဖက္ရည္ဇြန္း တစ္ဇြန္းကို ေရေႏြးေႏြးမွာ ထည့္ၿပီး ေျခေထာက္ကို စိမ္ေပးျခင္းက ေသြးလွည့္ပတ္မႈ ေကာင္းေစတယ္။ သံလိုက္စြမ္းအား သံုးၿပီးလည္း ေသြးလွည့္ ပတ္မႈ ေကာင္းေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။

ေလျဖတ္ျခင္းဟာ ဦးေႏွာက္အတြင္း ေသြးလွည့္ပတ္မႈ ေလ်ာ့က်လုိ႔ သို႔မဟုတ္ ျပတ္ေတာက္လို႔ သို႔မဟုတ္ ပိတ္ဆို႔သြားလို႔ ကိုယ္ခႏၶာတစ္ျခမ္း မသန္စြမ္းျဖစ္ၿပီး ဘဝဆံုး႐ႈံး ႏိုင္တာေၾကာင့္ ေသြးဖိအား ကိုလည္း မွန္မွန္ ခ်ိန္သင့္ေၾကာင္း တိုက္တြန္း ေရးသားလိုက္ ရပါတယ္။

ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၁၃)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page