www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Sunday, September 6, 2015

အင္ဒိုနီးရွားနိုင္ငံ၏ စာကိုမသင္ဘဲ လူကိုသင္မည့္ ပညာေရးစနစ္



အရင္တုန္းက ေက်ာင္း၀င္းထဲကေန ေျပးထြက္လာတဲ့ ကေလးေတြကို မိဘေတြက ဒီေန ့စာေတြ ရရဲ ့လားလို ့ ေမးၾကပါတယ္။ အခုေတာ့ ဒီေန ့ေပ်ာ္ရဲ ့လား လို ့ေမးၾကတာ ပိုမ်ားလာတာ သတိထားမိ ပါတယ္။ ေက်ာင္းဆိုတာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြ ေပ်ာ္တဲ့ေနရာ ျဖစ္ရမယ္ဆိုတာ မိဘေတြကလည္း သိရွိနားလည္ ေမွ်ာ္လင့္ လာၾကတဲ့ နိမိတ္ လကၡဏာလို ့ ယူဆ နုိင္ပါတယ္။

ဒါျဖစ္ရင္ ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြ ေပ်ာ္ေအာင္ ဘယ္လို ထားၾကမလဲ။ တခ်ိဳ ့မိဘေတြက သူတုိ ့ရဲ ့ ရာထူး၊ ဂုဏ္အရွိန္၊ ဆရာ ဆရာမ ေတြနဲ ့ သိကၽြမ္း ရင္းနွီးမႈကို အသံုးခ်ျပီး ကုိယ့္ကေလးကို အကာအကြယ္ ေပးဖို ့ ၾကိဳးစားၾက ပါတယ္။ တခ်ိဳ ့ကလည္း ကိုယ့္ကေလးကို နိုင္စားတယ္ လို ့ထင္ရဲ ့ တျခား ကေလးကို စာသင္ခန္းထဲ အထိ အေရာက္သြားျပီး အဲဒီကေလးကို မာန္မဲဆူပူ ျခိမ္းေျခာက္ၾက ပါတယ္။ အဲဒီလို လုပ္တာဟာ ဥပေဒ ခ်ိဳးေဖာက္ရာ က်သလို လူၾကီးလူေကာင္း မပီသတဲ့ လုပ္ရပ္လည္း ျဖစ္သြားတယ္ ဆိုတာ သိထားသင့္ ပါတယ္။ တခ်ိဳ ့ကလည္း ကေလးကို အိမ္ကတည္းက စိတ္ဓာတ္ တစ္မ်ိဳးျပီးတစ္မ်ိဳး ရိုက္သြင္းေပး တတ္ၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းမွာ ဘယ္သူ ဘာလုပ္ရင္ျဖင့္ ဘယ္လုိ ျပန္လုပ္ပစ္လိုက္ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ တစ္ကယ္ေတာ့ ေက်ာင္းသားေလး တစ္ေယာက္ ေက်ာင္းမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ဖို ့ဆိုတာ လြယ္မေယာင္နဲ ့ခက္ျပီး ခက္မေယာင္နဲ ့ လြယ္ပါတယ္။

အေရးအၾကီးဆံုး ကေတာ့ စာရဖို ့ပါပဲ။ ဒုတိယ အေရးအၾကီး ဆံုးကေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြက စိတ္ဖိစီးမႈ မေပးဖို ့ပါ။ တတိယ အေရးအၾကီး ဆံုးကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ ့ အဆင္ေျပဖို ့ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ စာရတယ္၊ မရဘူးဆိုတာ လူၾကီးမိဘက အဲဒီ ေက်ာင္းသား စာရတယ္၊ မရဘူးဆိုတာ ဘယ္လို ဆံုးျဖတ္သလဲ ဆိုတဲ့ အေပၚ မူတည္ျပန္ ပါတယ္။ စာေမးပြဲမွာ အမွတ္ျပည့္ရမွ ဆိုတဲ့ ကိုယ့္အတၱ ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား ျဖစ္သူမွာ ေက်ာင္းစာ တစ္မ်ိဳးပဲ တတ္တဲ့၊ ေက်ာင္းစာကိုလည္း မုန္းတဲ့သူ ျဖစ္လာနိုင္ျပီး အခုေနာက္ပိုင္း အေတြ ့ရ မ်ားေနတဲ့ အေဖတို ့အေမတို ့စိတ္တိုင္းက် ဆရာ၀န္ ျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ေပးခဲ့ျပီးျပီ။ အခု ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ခ်င္တာကို ေပးလုပ္ပါေတာ့ ဆိုတဲ့ ေဆးကု မစားတဲ့ ဆရာ၀န္ေတြ ေမြးထုတ္ျပီးသား ျဖစ္ေနနိုင္ ပါတယ္။ 

တခ်ိဳ ့မိဘ ေတြကလည္း ပထမ၊ ဒုတိယ ရတာထက္ စာေမးပြဲမွာ မွန္မွန္ေအာင္ျပီး ေက်ာင္းစာ၊ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံေရး ပညာ၊  အားကစား၊ အနုပညာ၊ အေတြးအေခၚ၊ အက်င့္အၾကံ အစရွိသည္ျဖင့္ ဘက္စံုဖြံ ျဖိဳး တိုးတက္တဲ့ ေက်ာင္းသားေလး ေတြျဖစ္တာကို ပိုျပီး သေဘာက်ၾက ပါတယ္။

အခု အေရွ ့ေတာင္အာရွ၊ အင္ဒိုနီးရွား နိုင္ငံမွာ မူလတန္း ပညာေရးကို ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ စာသင္ၾကားေရး ပတ္၀န္းက်င္ ျဖစ္လာေအာင္ ၾသစေၾတးလ် ပညာရွင္ ေတြနဲ ့ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ ေနပံုကို ေလ့လာ ၾကည့္ရေအာင္ပါ။ ၾသစေၾတးလ် ပညာရွင္ (၅) ဦးက မူလတန္း ေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းရဲ ့ဆရာ၊ ဆရာမ ၄၀ ဦးနဲ ့ အကူ ၃၀ ဦးတို ့နဲ ့အတူ ‘တစ္ေက်ာင္းလံုး သင္ၾကားေရး နည္းပညာ’ ကို လက္ေတြ ့ ေလ့က်င့္ေပး ေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အာမတ္ဒါလန္ တကၠသိုလ္ က ဦးစီးျပီး ၾသစေၾတးလ် ဆရာ၊ ဆရာမေတြ၊ သင္ၾကားမႈ သင္ယူမႈ ပညာရွင္ေတြနဲ ့ အင္ဒိုနီးရွားက ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ရင္းႏွီးစြာေတြ ့ဆံု ေဆြးေႏြးေနတဲ့ Workshop ေတြ စတင္ေနျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ေ က်ာင္းကို ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေကာင္းျပီး အျပဳသေဘာ ေဆာင္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ ျဖစ္လာေအာင္ တည္ေဆာက္ရာမွာ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြက ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းထဲ ကေန ဆန္းသစ္တဲ့ အျမင္ေတြ ရရွိနိုင္တဲ့ အဆင့္ကို ခုန္ကူးနိုင္ဖို ့ လိုအပ္တဲ့အတြက္ ျပည္တြင္း၊ျပည္ပ ပညာရွင္ေတြနဲ ့ ေတြ ့ဆံုေဆြးေႏြး ၾကတဲ့ Workshop ေတြ အထူး လိုအပ္ပါတယ္။ သူတို ့ လက္ရွိ ေလ့က်င့္ ေနၾကတာ Bottom-up Teacher Capacity Building ျဖစ္ပါတယ္။

ကေလး တစ္ေယာက္ကို ေကာက္ခ်ီ လိုက္တာနဲ ့၊ ကိုယ္က မေမးဘဲနဲ ့ကို ဒီေန ့ေက်ာင္းမွာ ဘာေတြသင္ယူ တတ္ေျမာက္ လာတယ္ဆိုတာ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေျပာျပတာမ်ိဳး ျဖစ္ရမယ္လို ့ ပညာရွင္ ေတြက ဆိုပါတယ္။ စေန၊တနဂၤေႏြ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ေတြမွာလည္း ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြ ေက်ာင္းကိုလာျပီး ကစားလို ့ ရနိုင္တဲ့ အားကစားေတြ နဲ ့ အားကစား ျပဳလုပ္ရာ အေဆာက္အဦ ေတြ ရွိသင့္ပါတယ္။ ေက်ာင္းကေန စိတ္ပ်က္ ေမာပန္းစြာ ျပန္လာျပီး မျပီးနိုင္ မစီးနိုင္တဲ့ အိမ္စာေတြကို လုပ္ေနရတာမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ဘူးလို ့ ပညာရွင္ေတြက ေထာက္ျပ ထားပါတယ္။

ဆရာ၊ ဆရာမက ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား ေတြကို အသိပညာ ေပးဖို ့အာရံုတစ္ခုပဲ ရွိျပီး အဲဒီ အသိပညာဟာ ေက်င္းသူ ေက်ာင္းသား ေတြနဲ ့ တိုက္ရိုက္ အပ္စပ္မႈ မရွိဘူးဆိုတာ ဂရုမစိုက္ဘူး၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ေတြနဲ ့ သင့္ေလ်ာ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ တည္းျဖတ္တာမ်ိဳး မလုပ္ဘူးဆိုရင္ အလုပ္ ျပီးေျမာက္မႈပဲ ရွိျပီး အလုပ္ ေအာင္ျမင္မႈ မရွိတဲ့ အလြတ္ က်က္၊ ေျဖ စနစ္ကေန လြတ္ေျမာက္မွာ မဟုတ္ဘူးလို ့ ၾသစေၾတးလ် ပညာရွင္ေတြက ေျပာျပ ပါတယ္။

အင္ဒိုနီးရွား အစိုးရဟာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ကလည္း သင္ရိုးညႊန္းတမ္း အခ်ိဳ ့ကို ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ ပါတယ္။ ကေလးေတြ အေပၚ ဖိအားမ်ားလို ့ျဖစ္ပါတယ္။ အခု အင္ဒိုနီးရွားမွာ ဇာတ္ေကာင္ ဖန္တီး တည္ေဆာက္ေရး အေျချပဳ ပညာ သင္ၾကားမႈ စနစ္ကို အသံုးျပဳ ေနပါတယ္။ ေက်ာင္းသားတိုင္းဟာ ကိုယ့္ကိုယ့္ကိုယ္ ဇာတ္ေကာင္ တစ္ေကာင္လို ့ ျမင္ရပါမယ္။ ကိုယ္ဖန္တီးတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ဟာ ကိုယ့္ရဲ ့စိတ္ၾကိဳက္ ဖန္တီးမႈ ျဖစ္လာေအာင္ ဆရာ၊ ဆရာမနဲ ့ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း ေတြက အေထာက္အကူ ျပဳေပးပါတယ္။ စာမသင္ပဲ လူကိုသင္တဲ့ ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလို လုပ္နိုင္မွသာ ေက်ာင္းဆင္းလို ့ ေက်ာင္း၀င္းထဲ ကေန ေျပးထြက္လာတဲ့ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား ေတြက မိဘ ရင္ခြင္ထဲကို ေျပး၀င္ျပီး ဒီေန ့ေက်ာင္းမွာ ေပ်ာ္လိုက္တာလို ့ ဦးေအာင္ ေျပာနိုင္ၾက ပါလိမ့္မယ္ လို ့ အင္ဒိုနီးရွား နိုင္ငံရဲ ့ ေျပာင္းလဲ က်င့္သံုးေနတဲ့ ပညာေရး စနစ္ အေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း ေလ့လာေရးသား တင္ျပ လိုက္ရပါတယ္။ (TMK)

ရတနာပံုေန႔စဥ္ ၊ စာ(၃၂)

#Yadanarpondaily

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page