ရန္ကုန္ ၊ ၁၇-၆-၂ဝ၁၅
ကမၻာ့ႏိုင္ငံ မ်ား၏ ေရေၾကာင္းျဖင့္ ကုန္စည္ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္မႈမွ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ႏိုင္ေသာ တန္ခ်ိန္မွာ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ ပမာဏကို အာဆီယံ အဖြဲ႕ဝင္ ႏိုင္ငံမ်ား အားလုံးမွ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာေပါင္း သံုးေထာင္ေက်ာ္ က ပင္လယ္တြင္း၌ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
''ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွာ ဝင္ေရာက္ ဆိုက္ကပ္ေနတဲ့ သေဘၤာေပါင္း ၂ဝဝ၀ ေက်ာ္ ရွိတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ႏိုင္ငံျခားက သေဘၤာလိုင္း ၁၄ လိုင္း ဝင္ေျပး ေနတယ္။ ဒီ ၁၄ လိုင္း ဝင္ေျပးတဲ့ အထဲမွာ ျမန္မာက ကုန္ပစၥည္း သယ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ပမာဏက ၁၃ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ရေနတယ္ ၊ လက္ရွိမွာ ႏုိင္ငံျခား သေဘၤာေတြ ျမန္မာ့ကုန္စည္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ႏိုင္မႈ ေတြမွာ ပိုမိုေဆာင္ရြက္ ႏိုင္တဲ့အတြက္ ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အာဆီယံ စီးပြားေရး အသိုက္အဝန္း လုပ္ရမယ္။ AEC မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနနဲ႔ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကန္႔သက္ခ်က္ေတြ၊ ဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းထားတာ မရွိလို႔ အခက္အခဲေတြ ျဖစ္လာ ႏိုင္ပါတယ္'' ဟု သေဘၤာ လုပ္ငန္းက႑ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆာင္ရြက္ေနသူ တစ္ဦး၏ ေျပာျပခ်က္ အရ သိရသည္။
၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ လာႏိုင္မည့္ AEC သည္ အာဆီယံအဖြဲ႕ဝင္ ႏုိင္ငံမ်ား အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာ တြင္သာ တူညီမႈရွိၿပီး အခက္အခဲမ်ား မျဖစ္ေပၚ ေစရန္ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး အစရွိသည့္ အခန္းက႑မ်ား တြင္ တန္းတူ အခြင့္အလမ္းမ်ား ေပးျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ ဥပမာ- အာဆီယံႏိုင္ငံ မ်ား၌ ေနထိုင္သူ ႏိုင္ငံသားမ်ား မည္သည့္ အာဆီယံ အဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံကို မဆို သြားေရာက္ ၾကရာတြင္ ဗီဇာ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား မလိုဘဲ လြတ္လပ္စြာ သြားလာႏိုင္ၿပီး ကုန္စည္မ်ား သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ရာတြင္လည္း လြတ္လပ္စြာ ကုန္စည္ စီးဆင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခြင့္ အခ်က္မ်ားအား ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္ၾကမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ပင္လယ္ ေရေၾကာင္းမွ ကုန္စည္ ေရာင္းဝယ္တင္ပို႔မႈ သည္ ေရွးႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကပင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ အဓိက စီးပြားေရးတစ္ခု ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ယင္းေနရာ တြင္ တျခား အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားမွ သေဘၤာလုပ္ငန္း အမ်ားအျပား ဝင္ေရာက္ လာၾကၿပီး မိမိႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး အက်ဳိးစီးပြား အား ထိခိုက္ႏိုင္မည့္ အခြင့္အလမ္း မ်ားကို အကာအကြယ္ ျပဳႏိုင္ရန္ ယခုအခ်ိန္တြင္ တိက် ေသာ ႏိုင္ငံပိုင္ အက်ဳိးစီးပြား မ်ားကို ကာကြယ္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို အျမန္ဆုံး အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ျပ႒ာန္းေပး ႏိုင္ရန္ လိုအပ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
မုိးေအာင္
#Themyawadydaily
No comments:
Post a Comment