ရန္ကုန္ ၊ ၄-၁၁-၂၀၁၄
ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ႏိုင္ငံတကာမွ ေလယာဥ္ႀကီးမ်ား ဆင္းသက္မႈ တိုးတက္မ်ားျပား လာလ်က္ရွိရာ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ႏွင့္ မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္တို႔၏ ေလေၾကာင္းထိန္း ေဝဟင္စနစ္ မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာ ေလဆိပ္မ်ား နည္းတူ အဆင့္ျမႇင့္တင္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ႏွင့္ မႏၲေလး အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ တို႔၌ Performance Based Navigation Implementation ကို ေလဆိပ္ ေလေၾကာင္းထိန္း ေဝဟင္တြင္ PBN Navigation Specification Area Navigation (RNAV) ျဖင့္ ေလယာဥ္ ခ်ဥ္းကပ္ လမ္းေၾကာင္း၊ ေလယာဥ္ ေလဆိပ္မွ ထြက္ခြာ လမ္းေၾကာင္း မ်ားကို သတ္မွတ္ကာ လုပ္ေဆာင္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ႏိုင္ငံတကာ ေလယာဥ္မ်ား ႏွင့္ ေခတ္မီ ေလယာဥ္မ်ား ဆင္းသက္မႈ မ်ားျပားသည့္ ျပည္တြင္းရွိ ေလဆိပ္ ၁၅ ခုကိုလည္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ နည္းပညာ အေထာက္အပံ့ျဖင့္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္အထိ ေလးႏွစ္ စီမံကိန္း PBN Implementation အဆင့္ျမႇင့္တင္ လုပ္ေဆာင္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုကဲ့သို႔ လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ေနျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္လည္း စီမံကိန္းအတြင္း ပါဝင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျပည္တြင္းေလဆိပ္ မ်ားတြင္ ဆင္းသက္လ်က္ ရွိသည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္း မ်ားရွိ A320 ၊ B737-NG ႏွင့္ ATR72-600 မ်ဳိးဆက္ ေလယာဥ္မ်ားတြင္ ေခတ္မီေလယာဥ္ ပ်ံသန္းမႈ ကိရိယာမ်ား ပါရွိသည့္ အတြက္ အဆိုပါ ေလယာဥ္မ်ားအား ေလေၾကာင္းထိန္း ဝန္ေဆာင္မႈ ႏွင့္ လမ္းၫႊန္ ထိန္းေက်ာင္းမႈ ျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ ေလေၾကာင္း လမ္းၫႊန္ ကိရိယာမ်ား ေခတ္မီ တိုးတက္ရန္ လုပ္ေဆာင္ ေပးရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ေလဆိပ္မ်ား၌ ႏိုင္ငံတကာ နည္းစနစ္မ်ား အသံုးျပဳျခင္း ေၾကာင့္ ေလေၾကာင္း ပ်ံသန္းမႈမ်ား ႏွင့္ ေလယာဥ္ ဆင္းသက္မႈ မ်ားအား ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းၿပီး စြမ္းေဆာင္ရည္ ျပည့္ဝစြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ေလဆိပ္မ်ား၌ PBN Implementation မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း မ်ားေၾကာင့္ ေလယာဥ္ကြင္း ဝန္းက်င္၌ ရာသီဥတု ဆိုးရြားခ်ိန္ မ်ားတြင္ ေျပးလမ္းသို႔ တိက်စြာ ဆင္းသက္ႏိုင္ရန္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစ ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည့္ အျပင္ ေလယာဥ္ ပ်ံသန္းမႈ မ်ားကို လမ္းၫႊန္ ရာတြင္လည္း တိက်စြာ လုပ္ေဆာင္ ေပးသြားႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ (၄၄၈)
#Themyawadydaily
#ျမ၀တီေန႔စဥ္
No comments:
Post a Comment