www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Wednesday, December 21, 2016

ကမၻာေက်ာ္ ဥမွင္လွိဳဏ္ေခါင္းမ်ား


 

လူသားဗိသုကာ ပညာနဲ ့ သဘာ၀ အတားအဆီး ေတြကို မရ၊ ရတဲ့နည္းနဲ ့ ျဖတ္သန္းေက်ာ္လႊား ၾကပံုဟာ အားရစရာပဲ ဆိုတာကို ကမၻာေက်ာ္ ဥမွင္လွိဳဏ္ေခါင္း ၾကီးေတြက သက္ေသျပ ေနပါတယ္။ ဥပမာ ၂၀၁၆ ဇြန္ ၁ ရက္က စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့တဲ့ ဆြစ္ဇာလန္နုိင္ငံ၊ အဲလ္ပ္စ္ ေတာင္တန္း ဥမွင္လွိဳဏ္ေခါင္း ဟာဆိုရင္ ကမၻာ့ အရွည္ဆံုးနဲ ့အနက္ဆံုး ဥမွင္ အျဖစ္ စံခ်ိန္တင္ခဲ့ ပါတယ္။ အဲဒါ Gotthard Base Tunnel အဲလ္ပ္စ္ေတာင္တန္း ကိုျဖတ္ျပီး အရွည္ (၅၇) ကီလိုမီတာ ရွိတဲ့ ဥမွင္ၾကီး ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဆြစ္ဇာလန္နိုင္ငံ အတြက္ေတာ့ (၂၁) ရာစုမွာ အထူးျခားဆံုး တည္ေဆာက္မႈ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီဥမွင္ၾကီးကို အခ်ိန္ ၁၇ နွစ္ၾကာ တည္ေဆာင္ခဲ့ ရျပီး ကုန္က်မႈ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၂ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥမွင္ၾကီးရဲ ့ဖြင့္ပြဲကို ဂ်ာမန္နိုင္ငံရဲ ့အဓိပဓိ အိန္ဂ်ယ္လာ မာကယ္ နဲ ့ ျပင္သစ္ သမၼတ ဖရန္ကိုေဟာ္လန္ တို ့အပါအ၀င္ ဥေရာပနုိင္ငံ အေတာ္ မ်ားမ်ားရဲ ့ နိုင္ငံ အၾကီးအကဲေတြ တက္ေရာက္ခ်ီးျမွင့္ ခဲ့ၾကပါတယ္။ အနက္ေပ (၇၅၄၇) ကေန တူးထားတဲ့ ဒီဥမွင္ၾကီးဟာ ဂ်ာမနီ၊ ဆြစ္ဇာလန္နဲ ့ အီတလီ နိုင္ငံတိုိ ့ကိုျဖတ္သန္း သြားျပီး လမ္းေပၚ ေမာင္းခ်ိန္ထက္ အခ်ိန္ (၁) နာရီ သက္သာေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ (၅၇) ကီလိုမီတာ အကြာအေ၀းကို တစ္နာရီ ၁၅၅ မိုင္ႏႈန္း ေမာင္းတဲ့ ရထားေတြက မိနစ္ (၂၀) နဲ ့ ျဖတ္နုိင္ၾက ပါတယ္။ ဒီဇင္ဘာ (၁၁) မွာ ဒီ Gotthard Base Tunnel ကို ခရီးသည္တင္ ရထားေတြ ပထမဆံုး စတင္ခုတ္ေမာင္း ခဲ့ပါတယ္။ ဒီဥမွင္ၾကီးကို တည္ေဆာက္တဲ့ အခါ ေၾကးနီ ေကဘယ္ၾကိဳး ၾကီးေတြ အရွည္ ၃၂၀၀ ကီလိုမီတာ အထိ အသံုးျပဳခဲ့ ပါတယ္။ 

ေနာက္တစ္ခုက Channel Tunnel ပါ။ UK နဲ ့ ဥေရာပတိုက္ငယ္ ကို ဆက္သြယ္ေပး ထားတဲ့ ဒီဥမွင္လိႈဏ္ေခါင္း ဟာ ကမၻာေပၚမွာ အရွည္ဆံုး ပင္လယ္ေရေအာက္ ဥမွင္လိႈဏ္ေခါင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပင္လယ္ေရေအာက္ အပိုင္းကိုက ၂၃ ဒသမ ၅ မိုင္ ရွိပါတယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ ျပင္သစ္ အင္ဂ်င္နီယာ Albert Mathieu ဆိုသူဟာ ၁၈၀၂ ခုနွစ္ ကတည္းက အဂၤလိပ္ ေရလက္ၾကား ကိုျဖတ္ျပီး ေရေအာက္ဥမွင္ လိႈဏ္ေခါင္း တည္ေဆာက္ဖို ့ အဆိုတင္သြင္း ခဲ့ပါတယ္။ သူ ့ရဲ ့အဆိုထဲမွာ ေရလက္ၾကား အလယ္ေလာက္မွာ ကၽြန္းအတု ဖန္တီး တည္ေဆာက္ျပီး ရထားေတြကို ျပဳျပင္ဖို ့လိုအပ္လာရင္ ျမင္းဆြဲ လွည္းေတြနဲ ့ သြားေရာက္နုိင္ဖို ့ ပါရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီတုန္းက မေဆာက္ျဖစ္ခဲ့ဘဲ ၁၉၈၈ မွာမွ စတင္တည္ ေဆာက္နိုင္ခဲ့ျပီး ၁၉၉၄ မွာ ဖြင့္လွစ္နိုင္ခဲ့ ပါတယ္။ အရွည္ (၃၁) မိုင္ရွိတဲ့ ဒီဥမွင္ လိႈဏ္ေခါင္းၾကီးကို အဂၤလိပ္နဲ ့ ျပင္သစ္ တို ့က တစ္ပိုင္းစီ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ 

ေနာ္ေ၀နုိင္ငံ က Laerdal Tunnel ဥမွင္လိႈဏ္ေခါင္း ၾကီးလည္း ကမၻာေက်ာ္ပါပဲ။ ေနာ္ေ၀နိုင္ငံ အေနာက္ပိုင္းမွာ ရွိျပီး ကမၻာ့အရွည္ဆံုး ကားလမ္းသံုး ဥမွင္လိႈဏ္ေခါင္းၾကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥမွင္ၾကီးရဲ ့အရွည္က ၁၅ ဒသမ ၂ မိုင္ ရွိျပီး အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၅၃ သန္း အကုန္အက်ခံျပီး တည္ေဆာက္ခဲ့ တာပါ။ ရွည္လြန္းတဲ့ အတြက္ အလံုပိတ္ျခင္းကို ေၾကာက္သူ ေတြ အထိတ္တလန္ ့မျဖစ္ေအာင္၊ မူးေ၀တတ္သူေတြ မူးေ၀ျခင္း မျဖစ္ေအာင္ အင္ဂ်င္နီယာ မ်ားက ပညာအမ်ိဳးမ်ိဳး သံုးခဲ့ရပါတယ္။ လူသား အမႈအက်င့္ သိပၸံနဲ ့ ယာဥ္ေမာင္း စိတ္ပညာ ႏွစ္ရပ္ကို ေပါင္းစပ္ တြက္ခ်က္ျပီး အဲဒီဥမွင္ လိႈဏ္ေခါင္းၾကီးထဲမွာ ယာဥ္ေမာင္းေတြနဲ ့ ယာဥ္ေပၚ လိုက္ပါလာသူ ေတြကို တစ္စံုတစ္ရာ မထိခုိက္ေစဖို ့ ၾကိဳးစား ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီၾကိဳးစားမႈရဲ ့ရလဒ္ကေတာ့ ၆ ကီလိုမီတာ ျပည့္တိုင္း ေရာင္စံုမီးေတြ ထြန္းညွိထားျပီး ထူးထူးဆန္းဆန္း ေလးေတြ လုပ္ထားတဲ့ လွိႈဏ္ဂူေတြ ထပ္မံထြက္ေပၚ လာျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ အလံုပိတ္ေနရာ မဟုတ္ပါလား ဆိုျပီး လူရဲ ့စိတ္ကို ျပန္လည္လွည့္စား ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥမွင္လိႈဏ္ဂူၾကီး ကို တစ္ဆက္တည္း မေဖာက္ဘဲ အပိုင္း ပိုင္း ခြဲလိုက္ပါတယ္။ ၆ ကီလိုမီတာ ျပည့္တိုင္း လွိဳဏ္ေခါင္းငယ္ေတြ ထပ္ရွိျပီး အဲဒီမွာ ကားကိုရပ္နားလို ့ ရပါတယ္။ မဂၤလာေတာင္ ေဆာင္လို ့ရပါတယ္။ ေဆာင္လည္း ေဆာင္ၾကပါတယ္။ 

ဂ်ပန္နိုင္ငံရဲ ့ Aqua Line ဥမွင္ၾကီး ကိုလည္း ခ်န္ထားလို ့မရပါဘူး။ ၾကည့္လိုက္ရင္ တံတားၾကီးနဲ ့တူပါတယ္။ ကုန္းေပၚမွာ အရွည္ ၄ ဒသမ ၄ ကီလိုမီတာ၊ ေရေအာက္မွာ အရွည္ ၉ ဒသမ ၆ ကီလိုမီတာ ျဖစ္ပါတယ္။ Aqua Line ဟာ တိုက်ိဳ ပင္လယ္ေအာ္ကို ျဖတ္သန္းျပီး ကာ၀ါစာကီ နဲ ့ ကီဆာရာဇူ ျမိဳ႕ တို ့ကို ဆက္သြယ္ေပး ပါတယ္။ ဥမွင္မရွိခင္က ဒီျမိဳ ့ နွစ္ျမိဳ ့ကို အခ်ိန္ မိနစ္ ၉၀ ၾကာေအာင္ ေမာင္းခဲ့ရေပမယ့္ ရထားေတြက အခုဆိုရင္ ၁၅ မိနစ္ထဲနဲ ့ အေရာက္ပို ့ေဆာင္ နိုင္ၾကပါျပီ။ 

အဲဒါေတြ ျပီးရင္ေတာ့ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု၊ ေကာ္လိုရာဒို ျပည္နယ္က Eisenhower Tunnel ေပါ့။ သူ ့ကိုေတာ့ ကမၻာ့အျမင့္ဆံုး ဥမွင္လို ့ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ ပင္လယ္ ေရမ်က္နွာျပင္ အထက္ အျမင့္ေပ ၁၁၁၅၈ ေပ မွာ ရွိျပီး အရွည္ ၁ ဒသမ ၇ မိုင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာ္ေ၀နိုင္ငံ၊ Drammen ျမိဳ ့က Piralen Tunnel ဥမွင္ ကလည္း ၅၄၁၃ ေပ ရွည္ပါတယ္။ တရုတ္နိုင္ငံ၊ ဟီနန္ျပည္နယ္ခြဲက Guoliang Tunnel ကလည္း ထူျခားပါတယ္။ ၁၉၇၂ မွာ ရြာသား ၁၃ ေယာက္က စတူးတာပါ။ ဥမွင္တူးေနစဥ္ ကာလမွာ ၃ ဦး ေသဆံုးခဲ့ေပမယ့္ အရွည္ ၁ ဒသမ ၂ ကီလိုမီတာ ဥမွင္ကို ျပီးေအာင္ ေဖာက္လုပ္နိုင္ခဲ ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္မ်ားကို ဆြဲေဆာင္နုိင္ လာခ့ဲ ပါတယ္။ 

မေလးရွားနိုင္ငံ၊ ကြာလာလမ္ပူက Smart ဥမွင္လိႈဏ္ေခါင္း ကေတာ့ ထူးျခားပါတယ္။ ေရၾကီးရင္ ေရႏုတ္ေျမာင္း၊ ေရျပန္က်သြားရင္ ကားလမ္းေၾကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကြာလာလမ္ပူကို ေရမျမဳပ္ေအာင္ အဲဒီဥမွင္ၾကီးနဲလုပ္ထားတာပါ။ အရွည္ ၆ ဒသမ ၀၂ မိုင္ ရွိပါတယ္။ ကမၻာေပၚက ထူးျခားတဲ့ ဥမွင္လိႈဏ္ေခါင္းေတြ အေၾကာင္း ေလ့လာေရးသား တင္ျပလိုက္ရ ပါတယ္။

ျမ၀တီေန႔စဥ္သတင္းစာ

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page