www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Thursday, October 27, 2016

တန္ေဆာင္မုန္းလ ၀ိေသသ ျပဳၾကလွဴဒါန


တန္ေဆာင္မုန္းလ ၀ိေသသ ျပဳၾကလွဴဒါန

သီတင္းကြၽတ္ ပြဲေတာ္ၿပီးေတာ့ တန္ေဆာင္မုန္း တန္ေဆာင္တုိင္ ဆီမီးၿမိဳင္ၿမိဳင္ ဆုိသည္ႏွင့္ အညီ တန္ေဆာင္တုိင္ မီးထြန္းပြဲေတာ္ က်င္းပရန္ ျပင္ဆင္ၾက သူမ်ားက ျပင္ၾကသည္။ ကထိန္သကၤန္း ကပ္လွဴရန္ ျပင္ဆင္သူက ျပင္ဆင္ ေနၾကေပၿပီ။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကထိန္ခင္းေသာ ကုသိုလ္ျပဳမႈ ဓေလ့သည္ ပုဂံေခတ္ ကပင္ စတင္ခဲ့သည္ ဟု ဆုိပါသည္။

ကထိန္အလွဴပြဲ သည္ ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္အခါက သာဝတၴိျပည္ ေဇတဝန္ ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူခုိက္တြင္ ဘဒၵညီေနာင္ ရဟန္းသုံးက်ိပ္ တုိ႔ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ကထိန္သကၤန္း ကပ္လွဴ  ပူေဇာ္ခြင့္ျပဳ ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ကထိန္သကၤန္း ကုိ ကပ္လွဴျခင္း ခံယူခြင့္ ရွိေသာ ရဟန္းသည္ ဝါတြင္း သုံးလပတ္လုံး ဝါမက်ဳိးမပ်က္ဘဲ ပဝါရဏာ ျပဳေသာ ရဟန္းသည္သာ ခံယူခြင့္ရွိသည္။ ကထိန္သကၤန္း၏ အက်ဳိး အာနိသင္ငါးပါးကုိ ကထိန္သကၤန္း ကပ္လွဴသူေရာ ကထိန္သကၤန္း ကုိခံယူေသာ ရဟန္းပါ ရရွိၾကသည္မွာ ကထိန္သကၤန္း၏ ထူးျခားမႈ ျဖစ္သည္။ ကထိန္ခင္းရန္ ျမတ္စြာဘုရား ခြင့္ျပဳေတာ္ မူေသာ သကၤန္းသုံးထည္မွာ ဒုကုဋ္ ေခၚ ႏွစ္ထပ္ သကၤန္းႀကီး၊ ဧကသီ ေခၚ ကိုယ္ဝတ္ သကၤန္းႏွင့္ သင္းပုိင္ ေခၚ ခါးဝတ္သကၤန္း တုိ႔ျဖစ္သည္။

ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ျပန္႔ပြားေရး အတြက္ ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ား ႀကိဳးစားအားထုတ္ ခဲ့ၾကသည္မွာ တတိယ သဂၤါယနာ တင္ၿပီးသည့္ သာသနာ သကၠရာဇ္ ၂ဝ၃ ခုႏွစ္မွစ၍ အရွင္ေမာဂၢလိ ပုတၱမေထရ္ႀကီး ၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ အရ ကုိးတုိင္းကုိး ဌာနသုိ႔ သာသနာျပဳ သံဃာေတာ္မ်ား ၾကြေရာက္ၾကၿပီး သာသနာေတာ္ႀကီး အရွည္ တည္တံ့ေရး ႀကိဳးစားခဲ့ ၾကသည္။

သာသနာျပဳ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ၾကြေရာက္ၾက သည္မွာ မဟာ ေဒဝေထရ္ႏွင့္ ေလးပါးတုိ႔က မဟႎသကတုိင္း၊ ရကၡိတေထရ္ ႏွင့္ ေလးပါးတုိ႔က ဝနဝါသီတုိင္း၊ ေယာနကဓမၼ ရကၡိတေထရ္ ႏွင့္ ေလးပါးတုိ႔က အပရႏၲတုိင္း၊ မဟာဓမၼ ရကၡိတေထရ္ ႏွင့္ေလးပါးတုိ႔က မဟာရ႒ တုိင္း၊ မဟာရကၡိတေထရ္ ႏွင့္ ေလးပါးတို႔က ေယာနကတုိင္း၊ မဇၩိမေထရ္ႏွင့္ ေလးပါးတုိ႔က ဟိမဝႏၲာတုိင္း၊ ေသာဏေထရ္၊ ဥတၱရေထရ္ႏွင့္ ေလးပါးတုိ႔က သုဝဏၰဘူမိ အရပ္၊ မဟိႏၵေထရ္ႏွင့္ ေလးပါးတုိ႔က တမၸဒီပကြၽန္း၊ မဇၩႏၲိကေထရ္ႏွင့္ ေလးပါးတုိ႔က ကသၼီရတုိင္း ဟူေသာ ေနရာဌာန အသီးသီးတုိ႔ ျဖစ္သည္။ 

ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ထြန္းကားသည္မွာ ရွင္အရဟံ မေထရ္ျမတ္ႏွင့္ အေနာ္ရထာ မင္းႀကီးတုိ႔ ဆရာ၊ ဒါယကာ ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သံဃာေတာ္ တုိ႔သည္ သိကၡာက်င့္ဝတ္ ကုိ ေျဖာင့္မတ္စြာ က်င့္ေသာဂုဏ္၊ နိဗၺာန္၏ အက်ဳိးငွာ က်င့္ေတာ္မူေသာ ဂုဏ္၊ အ႐ုိအေသ ျပဳထုိက္ေအာင္ သိကၡာတုိ႔ကို ေစာင့္ေသာဂုဏ္၊ အေဝးမွေဆာင္၍ သီလဝႏၲာ တုိ႔အား လွဴအပ္ေသာ ပစၥည္းကို ခံေတာ္မူထုိက္ ေသာဂုဏ္၊ ခ်စ္ႏွစ္ လုိအပ္ေသာ ဧည့္သည္တုိ႔ အဖုိ႔ စီရင္ထားေသာ ျမတ္ေသာအလွဴ ကုိ ခံေတာ္မူ ထုိက္ေသာဂုဏ္၊ တမလြန္ ေလာကကုိ ယုံၾကည္၍ ေပးအပ္ေသာ ျမတ္ေသာ အလွဴကုိ ခံယူေတာ္မူ ထုိက္ေသာဂုဏ္၊ ေကာင္းမႈကုိ အလုိရွိသူတုိ႔ လက္အုပ္ခ်ီ၍ ရွိခုိး ျခင္းငွာ ထုိက္ေတာ္မူ ေသာဂုဏ္၊ ေကာင္းမႈတည္း ဟူေသာ မ်ဳိးေစ့တုိ႔၏ စုိက္ပ်ဳိးရာ လယ္ေျမေကာင္း သဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဂုဏ္တုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ သာသနာျပဳ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤ တန္ေဆာင္မုန္းလ ထူးျခားေသာ အခါသမယတြင္ လွဴကထိန္ သကၤန္းနဲ႔ ၊ မဂ္လမ္းကုိတဲ့ ဆုပန္ရြယ္လ်က္ ေထရဝါဒ သာသနာေတာ္ႀကီး ေရာင္ဝါေနသုိ႔ ထြန္းလင္းရန္ အားထုတ္ ေနၾကေသာ သံဃာေတာ္ အရွင္တုိ႔အား လွဴဒါန္းၾကသည့္ ေကာင္းမႈ ကုသုိလ္အတြက္ ျမဝတီ က သာဓုအႏုေမာဒနာ သုံးႀကိမ္ ေခၚဆုိလိုက္ ရပါသည္။

( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )

ျမ၀တီေန႔စဥ္သတင္းစာ ၊ စာ(၂)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page