ရန္ကုန္ ၊ ၁၆-၉-၂၀၁၆
ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းသို႔ ျပည္ပမွ စက္သံုးဆီ တင္သြင္းရာတြင္ သယ္ယူစရိတ္ သက္သာ ေစေရးအတြက္ တန္ခ်ိန္ သံုးေသာင္းဆံ့ သေဘၤာမ်ားျဖင့္ သယ္ေဆာင္ ႏိုင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ ရိွေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ စက္သံုးဆီ တင္သြင္းျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်သူမ်ား အသင္း အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာဝင္းျမင့္ ထံမွ သိရသည္။
အဆိုပါ စက္သံုးဆီမ်ားကို လက္ရိွတြင္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားမွ တန္ခ်ိန္ တစ္ေသာင္းခြဲဆံ့ ဆီသယ္သေဘၤာ မ်ားျဖင့္ တင္သြင္းေနၿပီး စင္ကာပူႏုိင္ငံမွ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ အဓိက တင္သြင္းလ်က္ ရွိသည္။
ျပည္ပမွ စက္သံုးဆီမ်ား တိုက္႐ိုက္တင္သြင္း ႏိုင္မည္ဆိုပါက ကုန္က်စရိတ္ သက္သာ ေစႏုိင္ၿပီး ယင္းႏိုင္ငံအတြင္း ေရာင္းခ်လ်က္ ရွိေသာ ေစ်းႏႈန္းအတိုင္း ျပန္လည္ျဖန္႔ျဖဴး ေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ လက္ရိွတြင္ စင္ကာပူ ႏိုင္ငံမွ တင္သြင္း ေနေသာ္လည္း ယင္းႏိုင္ငံမွ ထြက္ရိွေသာ စက္သံုးဆီမ်ား မဟုတ္ဘဲ တျခား ႏိုင္ငံမ်ားမွ စက္သံုးဆီ မ်ားကို တစ္ဆင့္ခံ ျပန္လည္ ျဖန္႔ျဖဴးျခင္းေၾကာင့္ စက္သံုးဆီ ေစ်းႏႈန္း ပိုမိုႀကီးျမင့္ ရျခင္းျဖစ္ၿပီး သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး စရိတ္ သက္သာေစေရး အတြက္ စက္သံုးဆီ တန္ခ်ိန္ ပိုမိုဝင္ဆံ့ေသာ သေဘၤာမ်ားျဖင့္ တင္သြင္းႏိုင္ရန္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ယခင္က ေရနံတင္သြင္း ရာတြင္ တန္ခ်ိန္ တစ္ေသာင္းခြဲဆံ့ သေဘၤာမ်ားျဖင့္ တင္သြင္းျခင္း ျဖစ္ၿပီး ေရနံ တစ္စည္လွ်င္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂ ဒသမ ၅ ေဒၚလာမွ ၄ ေဒၚလာအထိ ကုန္က်သည့္ အတြက္ တစ္လလွ်င္ တန္ခ်ိန္ ေလးသိန္း တင္သြင္း ရျခင္းေၾကာင့္ သယ္ယူစရိတ္မွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၅ သန္းခန္႔ရိွသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရနံ ထြက္ရိွေသာ ႏိုင္ငံမ်ားမွ တန္ခ်ိန္ သုံးေသာင္းဆံ့ သေဘၤာမ်ားျဖင့္ တိုက္႐ိုက္ တင္သြင္း ႏိုင္ပါက စင္ကာပူႏိုင္ငံ ၌ တိုက္႐ိုက္ ေရာင္းခ်သည့္ ေစ်းႏႈန္းအတိုင္း ေရာင္းခ်ေပး ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ျပည္ပမွ ျပည္တြင္းသို႔ စက္သံုးဆီ တင္သြင္းမႈသည္ ၂ဝ၁၂-၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ တန္ခ်ိန္ ၂ ဒသမ ၂၂ သန္း၊ ၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္ တန္ခ်ိန္ ၂ ဒသမ ၃၅ သန္း၊ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္တြင္ တန္ခ်ိန္ ၃ ဒသမ ၄၇ သန္း ရိွခဲ့သည့္ အတြက္ ႏွစ္စဥ္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံအတြင္း စက္သံုးဆီ အသံုးျပဳမႈ တိုးတက္လ်က္ရွိၿပီး အရည္အေသြး ျပည့္ဝေသာ စက္သံုးဆီမ်ား အသံုးျပဳ ႏိုင္ေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ေစ်းႏႈန္းမ်ား အတိုင္း ဝယ္ယူ အသံုးျပဳႏုိင္ေရး အတြက္ ႀကိဳးပမ္းလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ (စုိးမုိး)
ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၆)
No comments:
Post a Comment