ရန္ကုန္ ၊ ၁၃-၇-၂၀၁၆
ျမန္မာ့ ပညာေရး ေလာကအတြင္း သမိုင္း ဘာသာရပ္ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ သင္ၾကား ျပသေပးသူ နည္းပါးလာၿပီး သမိုင္း ဘာသာရပ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အတြက္ ဆန္းစစ္ လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္လာေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး ပညာေရး မွဴး႐ုံးမွ ဒုတိယ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး (ပညာ) ေဒၚေဆြေဆြလဲ့ က ေျပာသည္။
ပညာေရး က႑တြင္ သမိုင္း ဘာသာရပ္ သင္ယူသူ အေရအတြက္မွာ သိသိသာသာ နည္းပါး လာေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ နည္းပါး လာျခင္းသည္ သိပၸံ၊ ဝိဇၨာ ဘာသာရပ္ ခြဲျခားျခင္း၊ လုပ္ငန္းက႑ မ်ားသည္ အိုင္တီေခတ္ ႏွင့္အညီ အိုင္တီႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္သည့္ လုပ္ငန္း မ်ားသာ လုပ္ကိုင္ျခင္း မ်ားၾကသျဖင့္ သမိုင္း သင္ယူမႈ နည္းပါး လာသည့္ အေနအထား ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထို႔ျပင္ သမိုင္းဘာသာရပ္ သင္ၾကားသူ နည္းပါး လာသည္ႏွင့္ အတူ သမိုင္း၊ ပထဝီ ဘာသာရပ္ တုိ႔ျဖင့္ စာေမးပြဲ က်႐ႈံးသူမ်ားလည္း ရွိလာသျဖင့္ ယခုအခါ သခ်ၤာ၊ အဂၤလိပ္စာ ဘာသာရပ္တို႔ ႏွင့္အတူ သမိုင္း၊ ပထဝီ၀င္ ဘာသာရပ္ တုိ႔မွာလည္း အေလးထားရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ပညာေရးက႑ တြင္ အ႒မတန္း ၿပီးပါက ဘာသာရပ္ခြဲရာတြင္ ဝိဇၨာ ဘာသာရပ္ကို သင္ယူသူနည္းၿပီး သိပၸံ ဘာသာရပ္ကိုသာ သင္ယူသူ အေရအတြက္ မ်ားေနကာ အေဝးသင္ တကၠသိုလ္ တက္ေရာက္ ရာတြင္လည္း ပထဝီႏွင့္ ျမန္မာစာ ဘာသာရပ္မ်ား ကိုသာ ေလွ်ာက္ထားမႈ မ်ားၿပီး သမုိင္းဘာသာရပ္ ကို ေလွ်ာက္ထားသူ နည္းပါးလ်က္ ရွိသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ျမန္မာစာ ႏွင့္ ပထဝီ၀င္ ဘာသာရပ္မ်ားကို စိတ္ဝင္စားမႈ ရွိေနၿပီး သမုိင္းဘာသာရပ္ ကိုပါ စိတ္ပါဝင္စားမႈ ရွိလာေစရန္ႏွင့္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား ျမန္မာ့သမုိင္း စဥ္ဆက္ သိရွိေစရန္ ဆန္းစစ္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း သိရသည္။ (ေကေက)
ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၁၂)
No comments:
Post a Comment