www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Sunday, July 10, 2016

အရြယ္တင္ ႏုပ်ိဳခ်င္သူမ်ား " ကိုလာဂ်င္ " ေဆာင္ထား



( ေပါက္ေပါက္ )

သင့္အေရျပား အၿမဲတမ္းႏုပ်ဳိ ေနဖုိ႔ဆိုရင္ ကိုလာဂ်င္ (Collagen) ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္ ေနဖို႔လိုပါတယ္။ ကိုလာဂ်င္ ဆိုတာ လူသားေတြရဲ႕ Dermis (ေခၚ) အေရျပားရဲ႕အလယ္လႊာထဲမွာ ရွိေနတဲ့ ပ႐ိုတင္း အမွ်င္ဓာတ္ တစ္မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး အေရျပားရဲ႕ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းက ကိုလာဂ်င္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။

အလွအပေဗဒ ဆိုင္ရာ ပါရဂူေတြရဲ႕ အဆိုအရ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အေရျပား အလွပဆံုး အခ်ိန္ဟာ အသက္ ၃၅ ႏွစ္ ဝန္းက်င္လို႔ ဆိုထားၾက ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုရင္ လူသားတစ္ဦးရဲ႕ ကိုလာဂ်င္ဓာတ္ ထုတ္လုပ္ ႏိုင္မႈက အဲဒီ အသက္အရြယ္ ကာလမွာ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ အသက္ ၃၅ ႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းက စၿပီး ကိုလာဂ်င္ ထုတ္လုပ္မႈ တျဖည္းျဖည္း မသိမသာ ေလ်ာ့နည္း လာပါတယ္။ အသက္ ၆ဝ ေလာက္မွာေတာ့ ကိုလာဂ်င္ အမွ်င္ေတြ ေတာ္ေတာ္ႀကီး နည္းသြားပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ အသားအေရ ေတြ တြဲလာတာပါ။

ဒါကို ေဆးပညာအရ Premature aging (ေခၚ) ဇရာအိုေစာျခင္း  လို႔ေခၚပါတယ္။ ေနေလာင္ျခင္း၊ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားျခင္း၊ အိပ္ေရး မဝျခင္း၊ အေညာင္းထိုင္ျခင္း၊ ေရေသာက္ နည္းျခင္း၊ ဆီေၾကာ္မုန္႔မ်ား စားျခင္း၊ ေဆးလိပ္ႏွင့္ အရက္ေသာက္ျခင္း တို႔က ကိုလာဂ်င္ ကို ထိခိုက္ပ်က္စီး ေစပါတယ္။ အဲဒီလို အရြယ္မတိုင္မီ အိုမင္းရင့္ေရာ္ မႈကို ကာကြယ္ဖို႔ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ျခင္း၊ ဗီတာမင္ ေအ၊ ဗီတာမင္စီ၊ ဗီတာမင္အီး တို႔မွီဝဲျခင္း၊ ကိုလာဂ်င္ သို႔မဟုတ္ Tretinoin (ေခၚ) ကိုလာဂ်င္ အားေပးပစၥည္း သို႔မဟုတ္ ဗီတာမင္စီ သို႔မဟုတ္ ဗီတာမင္အီး ပါတဲ့ အလွအပပစၥည္းမ်ား သံုးစြဲျခင္းတို႔ျဖင့္ ကာကြယ္ထား သင့္ပါတယ္။ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အစားအစာမ်ားက ကိုလာဂ်င္ ထုတ္လုပ္ ႏိုင္မႈကို အားျဖည့္ေပး ႏိုင္တာေၾကာင့္ အရြယ္မတိုင္မီ မအိုခ်င္သူမ်ား အတြက္ သတင္းေကာင္း ပါးလိုက္ပါတယ္။

ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ စေတာ္ဘယ္ရီသီး၊ သၾကား မုန္လာဥ (ေခၚ) မုန္လာဥနီ စတဲ့ အနီေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ ေတြထဲမွာ ေနေလာင္လို႔ အသားအေရ ပ်က္စီးျခင္းမွ ကာကြယ္ေပး ႏိုင္တဲ့ ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္ ပစၥည္းေတြ ပါရွိတဲ့ အျပင္ ကိုလာဂ်င္ ပမာဏကို တိုးပြား ေစႏိုင္ပါတယ္။

ဟင္းႏုနယ္၊ ကို္က္လန္၊ ေထာပတ္သီး စတဲ့ အစိမ္းရင့္ေရာင္ ဟင္းရြက္နဲ႔ သစ္သီးဝလံ ေတြမွာ ဆာလ္ဖာဓာတ္ ၾကြယ္ဝစြာ ပါရွိပါတယ္။ အဲဒီဓာတ္ေတြက ကိုလာဂ်င္ ပ႐ိုတင္းကို တိုးျမင့္စြာ ထုတ္လုပ္ ေစပါတယ္။ လိေမၼာ္သီး၊ မုန္လာဥနီ၊ အဝါေရာင္ ကန္စြန္းဥ၊ အဝါေရာင္ ေျပာင္းဖူးနဲ႔ အာလူး စတဲ့ သစ္သီးဝလံေတြမွာ ဗီတာမင္ေအ ေပါေပါမ်ားမ်ား ပါရွိတာေၾကာင့္ အသားအေရ အတြက္ ကိုလာဂ်င္ ပ႐ိုတင္းကို သိုေလွာင္ သိမ္းဆည္း ေပးထား ႏိုင္ပါတယ္။

အနက္ေရာင္ ဘလူးဘယ္ရီ၊ အနီေရာင္ ရက္စ္ဘယ္ရီ စတဲ့ ဘယ္ရီသီးေတြ မွာပါရွိတဲ့ သဘာဝဓာတ္တိုး ဆန္႔က်င္ပစၥည္း ေတြက ကိုလာဂ်င္ ပမာဏကို တိုးျမင့္ေပး ႏိုင္ပါတယ္။

သံပရာသီး၊ သံပ႐ိုသီး၊ ဂရိတ္ဖ႐ု စတဲ့ အခ်ဥ္ဓာတ္ရွိတဲ့ အသီးေတြမွာ Amino အက္စစ္ေတြ ပါရွိေနၾကၿပီး အဲဒီ အက္စစ္ေတြက ကိုလာဂ်င္ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ တာေၾကာင့္ အသားအေရကို စိုျပည္ေစ႐ံု သာမက အသားအေရကို တင္းရင္း လာေစႏိုင္ ပါတယ္။

ပဲပိစပ္ (ေခၚ) ပဲပုပ္နဲ႔လုပ္တဲ့ တိုဟူး၊ ပဲႏို႔ရည္ေတြမွာ Genistein (ေခၚ) အပင္မွ ရရွိတဲ့ စြမ္းအားျပည့္ သဘာဝေဟာ္မုန္း ဓာတ္ေတြ ပါရွိေနပါတယ္။ အဲဒီဓာတ္ ေတြက ကိုလာဂ်င္ အေျမာက္အျမား ထုတ္လုပ္မႈကို အားေပးပါတယ္။

Green Tea (ေခၚ) လက္ဖက္ရြက္ အစိမ္းေတြက အေရျပားရဲ႕ ကိုလာဂ်င္ ပ႐ိုတင္း တည္ေဆာက္မႈကုိ အထူးအားေပး တာေၾကာင့္ အရြယ္တင္ႏုပ်ဳိ ေစဖို႔ လက္ဖက္ရည္ ၾကမ္း ေသာက္ေပးသင့္ ပါတယ္။

ပ႐ိုတင္းဓာတ္ ၾကြယ္ဝတဲ့ ၾကက္ဥနဲ႔ ငံုးဥေတြက ကိုလာဂ်င္ ထုတ္လုပ္မႈကို ေကာင္းက်ဳိးျပဳ သလို၊ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ ၾကြယ္ဝတဲ့ ပင္လယ္စာ၊ ကမာေကာင္ ေတြကလည္း ကိုလာဂ်င္ ကို ေကာင္းစြာ တည္ေဆာက္ေပး ႏိုင္ပါတယ္။

အိုမီဂါ-၃ ဖက္တီးအက္စစ္ ေတြက ကိုလာဂ်င္ ထုတ္လုပ္မႈကို စြမ္းအားျဖည့္ေပး ႏိုင္တာေၾကာင့္ အဲဒီအက္စစ္ဓာတ္ ၾကြယ္ဝစြာပါရွိတဲ့ ေဆာ္လမြန္ငါး၊ ပင္လယ္ငါးႀကီး၊ ငါးႀကီးဆီ တို႔အျပင္ ဗာဒံေစ့၊ သီဟုိဠ္ေစ့ စတဲ့ အေစ့အဆန္ ေတြကို စားေပးသင့္ ပါတယ္။

ၾကက္သြန္ျဖဴထဲမွာ ပါရွိတဲ့ ဆာလ္ဖာဓာတ္ က ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ကိုလာဂ်င္ အပ်က္အစီး ေတြကို အသစ္တစ္ဖန္ ျပန္လည္ ေကာင္းမြန္ေအာင္ တည္ေဆာက္ေပး ႏိုင္ပါတယ္။ သခြားသီး ကလည္း ဆာလ္ဖာဓာတ္ ေတြ မ်ားစြာပါရွိ ေနတာေၾကာင့္ ကိုလာဂ်င္ ထုတ္လုပ္မႈ အတြက္ သခြားသီးကို စားသံုးသင့္ ပါတယ္။

ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၁၂)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page