www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Sunday, May 22, 2016

Vitamin A အေၾကာင္းသိေကာင္းစရာမ်ား



Vitamin A (၂) မ်ိဳးရွိပါတယ္။ Preformed vitamin A(Retinoids) ကို တိရစၧာန္ထြက္ ပစၥည္းေတြမွာ ေတြ႕ရၿပီး Pro-vitamin A (Carotenoids) ကိုေတာ့ အပင္ထြက္ ပစၥည္းေတြ မွာေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Vitamin A ဟာပုံမွန္  ဆဲလ္ေတြ ႀကီးထြားဖုိ႔အတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ၿပီး အျမင္အာ႐ုံ အတြက္ အဓိကအခန္းက႑ တစ္ရပ္အေနနဲ႔  ပါ၀င္ေန ေပမယ့္လည္း ကိုယ္ခံအားေ ကာင္းမြန္ေစျခင္း၊ မ်က္စိနဲ႔ အေရျပား က်န္းမာေရး အတြက္ ေကာင္းမြန္ေစျခင္း၊ ခႏၶာကိုယ္ ႀကီးထြားရာတြင္ ကူညီေထာက္ပံ့ ေပးႏုိင္ျခင္းစတဲ့ က်န္းမာေရး က႑ေတြမွာလည္း မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳ ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ Vitamin A ဟာ ေအာက္ပါ ေရာဂါမ်ားကို သက္သာေအာင္ ကုသေပးႏုိင္ျခင္း၊ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပး ႏိုင္ျခင္းစတဲ့ အစြမ္းသတၱိလည္း ရွိပါတယ္။
  • (၁) ၀က္ၿခံ       
  • (၂) ႏွင္းခူ
  • (၃) မွတ္ဥာဏ္ခ်ဳိ႕ယြင္းလာတဲ့ေရာဂါ (အယ္လ္ဇုိင္းမားစ္)        
  • (၄) အထီးက်န္စိတ္ေ၀ဒနာ (ေအာ္တစ္ဇင္)
  • (၅) ညဘက္၌ေကာင္းစြာမျမင္ရတဲ့ အျမင္အာ႐ုံ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈေရာဂါ
  • (၆) ေနေလာင္ကြက္ / မီးေလာင္နာ
  • (၇) ရင္သားကင္ဆာ၊ အဆုတ္ကင္ဆာနဲ႔ အေရျပားကင္ဆာ    
  • (၈) အ႐ိုးပြေရာဂါ

Vitamin A ရရွိႏိုင္ေသာအစားအစာမ်ား
  • (၁) ငါးႀကီးဆီ
  • (၂) ဥအမ်ိဳးမ်ိဳး
  • (၃) Vitamin A ျဖည့္စြက္ထားေသာေကာက္ႏွံအစားအစာမ်ား
  • (၄) Vitamin A ျဖည့္စြက္ထားေသာ ႏြားႏို႔
  • (၅) လိေမၼာ္သီး၊ အစိမ္းရင့္ေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ႏွင့္ သစ္သီး၀လံမ်ား
  • (၆) အသည္း (အထူးသျဖင့္ အသည္းနဲ႔ ငါးႀကီးဆီတို႔မွာ Vitamin A ပါ၀င္မႈ အမ်ားဆုံးျဖစ္ပါတယ္။)

Vitamin A ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္း၏ ဆုိးက်ဳိးမ်ား

အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ Vitamin A ခ်ဳိ႕တဲ့မႈ ျဖစ္ေစႏုိင္ ပါတယ္။ အစာေျခမႈ စနစ္မွာ ေရာဂါ တစ္ခုခုျဖစ္ရင္ Vitamin A စုပ္ယူမႈ ေလ်ာ့နည္း ေစႏုိင္ျခင္း၊ Zinc ဓာတ္ အလုံအေလာက္ မရရွိျခင္းေၾကာင့္ Vitamin A ခ်ဳိ႕တဲ့ ျခင္း၊ ေရာဂါသက္သာ ေစတဲ့ ေဆး၀ါးေတြ ျဖစ္တဲ့ ၀မ္းေပ်ာ့ေဆးေတြ၊ ပဋိဇီ၀ေဆး၀ါး ေတြနဲ႔ သေႏၶတားေဆး ေတြဟာလည္း Vitamin A ခ်ဳိ႕တဲ့ ေစႏုိင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေဆးလိပ္ ေသာက္ျခင္း၊ အရက္ အလြန္အကၽြံ ေသာက္ျခင္းတုိ႔ဟာ  Vitamin A ခ်ိဳ႕တဲ့ေစတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းအရာ ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖ်ားနာေနခ်ိန္ နဲ႔ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ ေနစဥ္ အေတာအတြင္းမွာ Vitamin A အလုံအေလာက္ ရရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ Vitamin A ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္းကိုေဖာ္ျပပါေရာဂါလကၡဏာမ်ားအရသိရွိႏိုင္ပါတယ္။
  • (၁) ညဘက္၌ေကာင္းစြာမျမင္ရျခင္း
  • (၂) မ်က္ေမွးေျခာက္နာျဖစ္ျခင္း
  • (၃) လန္းဆန္းတက္ႂကြမႈမရွိျခင္း
  • (၄) အသားေရေျခာက္ေသြ႕ျခင္းႏွင့္ မ်က္သားေျခာက္ျခင္း
  • (၅) ခံတြင္းပ်က္ျခင္း
  • (၆) ကိုယ္ခံစြမ္းအားစနစ္က်ဆင္းျခင္း
  • (၇) ႀကီးထြားႏႈန္းေႏွးေကြးျခင္း

Vitamin A လြန္ကဲျခင္း၏ ေဘးထြက္ဆုိးက်ဳိးမ်ား

တန္ေဆးလြန္ေဘး ဆုိတဲ့ စကားအတုိင္း Vitamin A ေတြ လြန္ကဲလြန္း ရင္လည္း အဆိပ္ျဖစ္ေစ ႏုိင္ပါတယ္။ Hypervitaminosis A လို႔ေခၚတဲ့ Vitamin A လြန္ကဲျခင္းဟာ ျဖစ္ေလ့ ရွိေပမယ့္ ျဖစ္ခဲပါတယ္။ Vitamin A ရယူမႈ လိုအပ္တာထက္ ပုိလွ်ံ သြားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာပါ။ Vitamin A လြန္ကဲေနျခင္းကို သိရွိႏုိင္မယ့္ ေရာဂါ လကၡဏာ ေတြကေတာ့ -
  • (၁) အျမင္အာ႐ုံေ၀၀ါးလာျခင္း                             
  • (၂) အရိုးအဆစ္ေတြ နာက်င္ကိုက္ခဲျခင္း                
  • (၃) လက္သည္းမ်ားႂကြပ္ဆတ္လာျခင္း
  • (၄) မူးေ၀ျခင္း
  • (၅) ကတုန္ကယင္ျဖစ္ျခင္း                                  
  • (၆) ႏႈတ္ခမ္းကြဲျခင္း
  • (၇) အေရျပားယားယံျခင္း
  • (၈) ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ျခင္း
  • (၉) သြားဖုံးေရာင္ျခင္း
  • (၁၀) ဆံပင္ကၽြတ္ျခင္း
  • (၁၁) ေခါင္းကိုက္ျခင္း
  • (၁၂) အသည္းနဲ႔ဆုိင္တဲ့ေရာဂါမ်ား ျဖစ္ျခင္း
  • (၁၃) ပ်ဳိ႕အန္ျခင္း

Vitamin A ေၾကာင့္ အဆိပ္ ျဖစ္ရျခင္းဟာ ေမြးရာပါ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ ပါရွိျခင္းနဲ႔ အသည္း လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား မူမမွန္ျခင္း နဲ႔လည္း ပါ၀င္ပတ္သက္ ေနပါတယ္။ Vitamin A လြန္ကဲျခင္းေၾကာင့္ အ႐ုိး သိပ္သည္းဆ (BMI) ကို ေလ်ာ့နည္းေစၿပီး အ႐ုိးပြေရာဂါ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ကို ျမင့္မားေစတဲ့ အျပင္ တင္ပါးဆုံ႐ုိး က်ဳိးျခင္းကိုပါ ျဖစ္ေစႏုိင္ ပါတယ္။

ေန႔စဥ္ Vitamin A လိုအပ္ခ်က္

တစ္ေန႔တာအတြက္ Vitamin A လိုအပ္ခ်က္ကေတာ့
  • (၁) အရြယ္ေရာက္ၿပီးအမ်ဳိးသားမ်ား - 900 mcg 
  • (၂) အရြယ္ေရာက္ၿပီးအမ်ဳိးသမီးမ်ား - 700 mcg
  • (၃) ကိုယ္၀န္ေဆာင္မိခင္မ်ား - 770 mcg
  • (၄) ႏို႔တိုက္မိခင္မ်ား - 1300 mcg တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

CMS
drmyanmar

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page