www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Wednesday, January 20, 2016

အႏုပညာဦးစီးဌာန၏ မူျဖစ္သည့္ ပုဂံအကႏွင့္ အပ်ဳိေတာ္အက စာနယ္ဇင္း ရွင္းလင္းပြဲက်င္းပ



ရန္ကုန္ ၊ ၂ဝ-၁-၂ဝ၁၆

ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးဌာန အႏုပညာ ဦးစီးဌာန၏ မူျဖစ္သည့္ ''ပုဂံအက''၊ ''အပ်ဳိေတာ္အက'' မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ စာနယ္ဇင္း ရွင္းလင္းပြဲကို ယမန္ေန႔ မြန္းလြဲ ၂ နာရီတြင္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ ၿမိဳ႕မေက်ာင္း လမ္းရွိ အမ်ဳိးသားဇာတ္႐ံု၌ က်င္းပသည္။

ပုဂံေခတ္သည္ ေအဒီ ၁၁ ရာစုမွ ၁၃ ရာစုထိ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ပုဂံအကသည္ မည္သို႔ေသာ အကမ်ဳိး ျဖစ္သည္၊ တီးလံုးေတးသြား မည္သို႔ေသာ ရွိသည္ဆိုျခင္းကို တိတိက်က် မသိေပ။ ယမန္ေန႔ တင္ဆက္ ကျပသည့္ ပုဂံအက အား ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္တြင္ အကဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ တာဝန္ရွိသူတို႔က ပုဂံဘုရားမ်ားရွိ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားကို အေကာင္းဆံုး ထုတ္ႏုတ္၍ ပုဂံအကကို စနစ္တက် သုေတသန ျပဳကာ ကလို႔ရႏိုင္သည့္ အေနအထားကို အေျခခံၿပီး တစ္ကြက္ခ်င္းစီ ဖန္တီးထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔ျပင္ ေက်ာက္စာ အေထာက္အထား အရ ေတြ႕ရွိရသည့္ ပုဂံေခတ္ တူရိယာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဆက္လက္ ေလ့လာၾကရာ ပုဂံ တူရိယာ အမ်ဳိးေပါင္း ၂၁ မ်ဳိး ေတြ႕ရသည္။

ယင္း တူရိယာမ်ားတြင္ လက္ရွိ အသံုးျပဳေနသည့္ ေစာင္း၊ ခ႐ုသင္း၊ ေမာင္း၊ ေၾကးေနာင္ တို႔ပါဝင္ၾကၿပီး ယေန႔ေခတ္ တူရိယာႏွင့္ အစားထိုးထားကာ အသံအား မွန္းဆ သုေတသနျပဳ ၍ ပုဂံအကကို ဖန္တီးတင္ဆက္ ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ပုဂံေခတ္ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမွ ေဖာ္ျပေသာ ကႀကိဳးကကြက္မ်ားအား ကကြက္အျဖစ္ ဖန္တီးရာတြင္ ပုဂံေခတ္ေ အဒီ ၁၁ ရာစုမွ ၁၃ ရာစုအတြင္းရွိ ပုဂံဘုရားမ်ား ေပၚရွိ ကကြက္ ၁၇ ကြက္ကို အေျခခံ ထားေၾကာင္း သိရသည္။

ယမန္ေန႔ က်င္းပသည့္ စာနယ္ဇင္း ရွင္းပြဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ ''အဓိက ကေတာ့ ဒီေန႔ျပဳလုပ္တဲ့ ပြဲက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးဌာန၊ အႏုပညာ ဦးစီးဌာနကေန ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ ႐ိုးရာကဟန္ မူေလးေတြကို ရွင္းလင္းေဆြးေႏြး ခ်ျပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာမွ ပုဂံအက၊ အပ်ဳိေတာ္အက နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သ႐ုပ္ျပ ေဆြးေႏြးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဝန္ႀကီးဌာနက ႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ ေတြကို ထိန္းသိမ္းတယ္၊ ျဖန္႔ေဝတယ္၊ ပိုၿပီး တိုးတက္ေအာင္ ျမႇင့္တင္မယ့္ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ ရည္မွန္းခ်က္ အတိုင္းပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူေတြကို ကျပပြဲေတြ လုပ္သလို အခုလိုမ်ဳိးလည္း အခါအားေလ်ာ္စြာ လုပ္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု အႏုပညာ ဦးစီးဌာန၊ ထုတ္လုပ္ဌာနခြဲ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးလႈိင္ဝင္းေမာင္ က ေျပာသည္။

အလားတူ အပ်ဳိေတာ္အက ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အပ်ဳိေတာ္ အကသည္ ႐ႈပ္ေထြးတတ္ၿပီး နတ္ကေတာ္ႏွင့္ အပ်ဳိေတာ္ အၿမဲတမ္း ေရာေထြးမႈမ်ား ရွိၾကေသာ္လည္း တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု မတူေၾကာင္း သိရသည္။ နတ္ကေတာ္ အကသည္ ပထမဆံုး ပြဲဦးထြက္ ကရသည့္ အကျဖစ္ၿပီး အပ်ဳိေတာ္ အကသည္ ဒုတိယညမွ စၿပီးပြဲဦးထြက္ ကရသည့္ အကျဖစ္သည္။ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ တြင္လည္း နတ္ကေတာ္သည္ နဖူးစည္း ၊ ရင္စည္းပါၿပီး အပ်ဳိေတာ္အက တြင္ ပန္းပန္၊ ပဝါစံုခ်၊ နဖူးမစည္း၊ ရင္မစည္း စသည္ျဖင့္ ကြာျခားမႈမ်ား ရွိကာ ေတးသြားပိုင္း တြင္လည္း သီခ်င္းႀကီး သီခ်င္းခံကို ေကာက္ႏုတ္ အသံုးခ် ရာတြင္ မတူသည့္ အပိုင္းမ်ား ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

အပ်ဳိေတာ္အကသည္ ယခင္က ၄၅ မိနစ္မွ ၁ နာရီၾကာျမင့္ ခဲ့ေသာ္လည္း ၁၉၆၃ ခုႏွစ္တြင္ အႏုပညာရွင္ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ားက သမားစဥ္မပ်က္ ၁၅ မိနစ္စာ ေကာက္ႏုတ္ကာ တင္ဆက္မႈအား ထိန္းသိမ္း ခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။

ဝန္းရံခ

ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၅)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page