www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Wednesday, November 4, 2015

ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ေသာ လူကိုအိုမင္းရင့္ေရာ္ ေစသည့္ အေလ့အက်င့္မ်ား


ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ေသာ လူကိုအိုမင္းရင့္ေရာ္ ေစသည့္ အေလ့အက်င့္မ်ား


အသက္ၾကီး လာတာကို တားဆီးလို ့မရေပမယ့္ အိုမင္းရင့္ေရာ္ တာကိုေတာ့ ေနထိုင္ စားေသာက္မႈ ပံုစံနဲ ့ မွားယြင္းေနတဲ့ တစ္ခ်ိဳ ့အေလ့အက်င့္ ေတြကို မွန္ေအာင္ ျပန္လည္ျပဳျပင္ ေနထိုင္ျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ဆြဲထား နိုင္ပါတယ္။ အရြယ္တင္ျပီး နုပ်ိဳ ေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ေတာင္ ရွိရင္းစြဲ အသက္ထက္ အိုမင္းရင့္ေရာ္ မေနဖို ့ လိုက္နာရမယ့္ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ေလးေတြ ရွိပါတယ္။ 

ညဘက္ကို အိပ္ေပးပါ 
ညမအိပ္ဘဲ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ေနတာ ဖက္ရွင္လို ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ သင္လည္း အနည္းဆံုးေတာ့ ည ၁ နာရီေလာက္ထိ ေနဖူးမယ္ ထင္ပါတယ္။ ညမအိပ္ဘဲ မနက္ ဘယ္ေလာက္ အိပ္အိပ္ အက်ိဳး သက္ေရာက္ပံုျခင္း မတူဘူး ဆိုတာ သတိထားရမွာ ျဖစ္ျပီး ညဆိုတာ ည ၁၂ နာရီ မတိုင္ခင္ကို ေျပာတာမို ့ ေနာက္အက်ဆံုး ၁၁ နာရီမွာ အိပ္ျဖစ္ေအာင္ အိပ္ပါ။ အိပ္ေရးမ၀ တာနဲ ့တင္ သင္ဟာ ညိဳးေျခာက္ ေနတဲ့ ပန္းတစ္ပြင့္လို ဆြဲေဆာင္မႈ နည္းပါး သြားနုိင္ ပါတယ္။ ည ၁၁ နာရီအိပ္ျပီး မနက္ ၆ နာရီထတာ အလြန္မွန္ကန္ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ အိပ္စက္ပံု ျဖစ္ပါတယ္။ 

ခြင့္လြတ္တတ္ဖုိ႔ ေမ့တတ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားပါ
ခြင့္မလြတ္ တတ္တာ၊ မေမ့နိုင္တာ၊ အစြဲအလန္း ၾကီးတာေတြဟာ ဗဟို အာရံုေၾကာ စနစ္ကို ဆုိးရြားစြာ ဖိအားေပးတဲ့ အတြက္ စိတ္ဖိစီးမႈကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ခံစားရမွာ ျဖစ္ျပီး ေကာ္တီေစာ ဟိုမုန္း ေတာက္ေလွ်ာက္ ထြက္ေနတဲ့ ဒဏ္ေၾကာင့္ မ်က္ႏွာၾကီး ရင့္ေထာ္ ေနပါလိမ့္မယ္။ မ်က္လံုးထဲက ေသြးေၾကာ ေတြလည္း ေပါက္ထြက္ သလိုမ်ိဳး နီေန ပါလိမ့္မယ္။ သင့္ အသံက အစ နူးညံ့့မႈ ကင္းမဲ့ျပီး အာဃာတနဲ ့ မာေက်ာ ေျခာက္ေသြ႕ ေနပါလိမ့္မယ္။ အသက္ရွည္ရွည္ ေနခ်င္ရင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနဖို ့ လိုပါလိမ့္မယ္။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ေနခ်င္တယ္ ဆိုရင္ ခြင့္လႊတ္တတ္ဖို ့၊ ေမ့ပစ္လိုက္ဖို ့ လိုပါလိမ့္မယ္။ 

ကုိယ္လက္လႈပ္ရွားမႈ မွန္မွန္ျပဳလုပ္ပါ
ကုိယ္လက္ လွဳပ္ရွားမႈဆိုတာ ၀ိတ္ေလ်ာ့ဖို ့ပဲ လုပ္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၀ိတ္က်က်၊ မက်က် ေလ့က်င့္ခန္း ပံုမွန္ လုပ္ေပးျခင္း အားျဖင့္ အသက္အရြယ္ ေၾကာင့္ ျဖစ္လာနိုင္တဲ့ ေရာဂါ အမ်ားစုကို ကာကြယ္တားဆီး ေပးပါတယ္။ ေသြးတိုးကို ထိန္းေပး ႏိုင္သလို စိတ္ဖိစီးမႈဒဏ္ ကိုလည္း အျပံဳးနဲ ့ခံနိုင္လာမွာ ျဖစ္ျပီး မိမိကိုယ္ကိုယ္ လည္း ယံုၾကည္မႈ ရွိေတာ့ ဒီလူဟာ သိပ္ကို ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိလာတာေပါ့။ တစ္ရက္ကို အနည္းဆံုး မိနစ္ ၃၀ ေလ့က်င့္ခန္း တစ္ခုခု လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ပါ။ 

အခ်ိဳေလ်ာ့စားပါ 
အခ်ိဳပြဲေတြ ့တိုင္းစားမယ္၊ မုန္ ့ပဲသြားရည္စာ ေတြစားမယ္၊ လက္ဖက္ရည္၊ ေကာ္ဖီ ဘာပဲ မွာေသာက္ေသာက္ အခ်ိဳေလး ပါလိုက္မွဆိုရင္ သင္ဟာ သၾကားဓာတ္ကို လြန္ကဲစြာ စားသံုးမိ ေနႏိုင္ပါတယ္။ သၾကားဓာတ္ လြန္ကဲ့မႈ ေၾကာင့္ အေရးအေၾကာင္း ေတြေပၚတာ ပိုလည္းျမန္၊ ပိုလည္း မ်ားေစပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဗိုက္အဆီက တက္လာဦး မွာပါ။ အတတ္နိုင္ဆံုး သၾကားကို ေလ်ာ့စားပါ။ အငန္ဓာတ္ ကေတာင္ သၾကားေလာက္ မဆိုးပါဘူး။

ေဆးလိပ္ ေသာက္တာကိုေတာ့ အခုပဲ ရပ္လိုက္ပါ
သင့္ ေဆးလိပ္ေၾကာင့္ သင့္ က်န္းမာေရး ထိခိုက္သလို ေဘးပတ္၀န္းက်င္ က လူေတြရဲ ့က်န္းမာေရး ကိုလည္း ထိခိုက္ေစ ပါတယ္။ ေဆးလိပ္ ေသာက္ရင္ မ်က္ႏွာရင့္တယ္ ဆိုတာ အမ်ားအသိ ပါပဲ။ တစ္သက္လံုး ေသာက္လာတာ၊ မထူးေတာ့ဘူးလို ့ မေျပာပါနဲ ့။ ၁၀ ရက္ျဖတ္ရင္ ၁၀ ရက္စာ သိသာတာမို ့ က်န္ရွိ ေနေသးတဲ့ ဘ၀သက္တမ္း အတြက္ ေဆးလိပ္ကို ျဖတ္လိုက္ပါ။

မ်က္လံုးကို မပြတ္ပါနဲ ့ 
ေညာင္းလို ့ျဖစ္ေစ၊ ပန္းလို ့ျဖစ္ေစ၊ ယားလို ့ျဖစ္ေစ၊ ဘယ္လို အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပဲျဖစ္ေစ မ်က္လံုးကို မပြတ္ပါနဲ ့။ အသာဖိျပီး အာသာေျဖ ေပးပါ။ မ်က္လံုးကို အားပါးတရ ပြတ္တာဟာ မ်က္လံုး တ၀ိုက္က က်ံဳ ့နိုင္၊ ဆန္႔နုိင္တဲ့ အေရျပားကို ပ်က္စီး ေစပါတယ္။ ဒီေတာ့ မ်က္လံုးေဘးမွာ အသားပြန္းတာ လိုလို၊ အေရျပားတြန္ ့တာလိုလို စျဖစ္ျပီး တျဖည္းျဖည္း ပ်က္စီးမႈ ၾကီးလာနုိင္ ပါတယ္။ တစ္ကယ္တမ္းမွာ မ်က္စိယားတယ္ ဆိုရင္ ေရစိမ္ အသံုးျပဳျပီး လက္ဖက္ရည္ ထုတ္ငယ္ေလး ေတြကို မ်က္စိေပၚ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ တင္ထားႏိုင္ ပါတယ္။ ေသြးေၾကာ ေပါက္ျပဲမႈကိုေတာ့ မ်က္ခြံေပၚမွာ ဗိုက္တာမင္ K နဲ ့ D တို ့ကို လိမ္းေပးျခင္းျဖင့္ သက္သာ ေစနိုင္ပါတယ္။ 

အရက္ကုိ အလြန္အကၽြံ ေသာက္ရင္လည္း အိုမင္းရင့္ေရာ္ ေစပါတယ္
သူတို ့က်ေတာ့ မ်က္ႏွာပဲရင့္တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ တစ္ကုိယ္လံုး ပ်က္စီးျပီးေတာ့ အေသေစာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသြးတိုးမယ္၊ အသည္း အဆီဖံုးမယ္၊ ေက်ာက္ကပ္ ပ်က္စီးမယ္၊ သင္ဟာ တစ္ရက္ကို အရက္ ၂ ပက္ထက္ ပိုေသာက္ေနရင္ကို မ်ားေနပါျပီ။

ေဖာင္းလိုက္၊ ပိန္လိုက္ ျဖစ္ေနတဲ့ သင့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို စနစ္တက် ထိန္းသိမ္းပါ
ေယာက္်ားသား ေတြက ဗိုက္ထြက္ လာေလ့ရွိျပီး မိန္းမသားေတြက ေပါင္လံုး တိုင္လံုးေလာက္ ၾကီးလာေလ့ ရွိပါတယ္။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ေလ်ာ့ခ်င္တုန္း အစားေလ်ာ့စားျပီး ေနာက္ပိုင္း ျပန္စားလို ့ ျပန္တက္တဲ့ သံသရာမွာ ခ်ာခ်ာလည္ ေနေလ့ ရွိပါတယ္။တစ္ကယ္ေတာ့ အစားေလ်ာ့တယ္ ဆိုတာထက္ အစားထိန္းဖို ့လိုတာပါ။ ညေန ၃ နာရီ ေနာက္ပိုင္း အခ်ိဳ၊သၾကား မစားဘဲေနတာ၊ ညစာမစားဘဲ ညေနခင္းစာ စားတာ (၂) ခုတည္းနဲ႔ကို သင့္ခႏၶာကိုယ္ အေလးခ်ိန္ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္တာကေတာ့ က်န္းမာေရး ေလ့က်င့္ခန္း မွန္မွန္လုပ္ေပါ့။ ဒါ့အျပင္ ေခါင္းအံုးမွာ မ်က္ႏွာကို ေမွာက္မအိပ္ပါနဲ ့။ သင့္ဆံပင္မွာ ဆီအမ်ိဳးမ်ိဳး လိမ္းျပီး အိပ္ထားေတာ့ ေခါင္းအံုးမွာ အဲဒီဆီေတြ စြဲေနပါတယ္။ မ်က္နွာ ေမွာက္အိပ္ေတာ့ အဲဒီဆီေတြ ကူးကုန္ျပီး အေရျပားကို ပ်က္စီး ေစပါတယ္။ 

စိတ္ဖိစီးမႈကိုဖက္တြယ္မထားပါနဲ ့ 
တစ္ရက္တစ္ရက္ လန္းဆန္းခ်ိန္ေလး ထားပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဖုန္းလည္း မကိုင္ပါနဲ ့။ အစားစားရင္ အနည္းဆံုး မိနစ္ ၂၀ ၾကာေအာင္ ဆြဲျပီး ျဖည္းျဖည္းစားပါ။ ဦးေႏွာက္္ဟာ အစားစားခ်ိန္ မိနစ္ ၂၀ ျပည့္မွ ဗိုက္ျပည့္ျပီဆို တဲ့ အခ်က္ျပေပး ပါတယ္။ သင္နည္းနည္း စားစား၊ မ်ားမ်ားစားစား၊ မိနစ္ ၂၀ ျပည့္ရင္ ဗိုက္ျပည့္ျပီလို ့ ခံစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လို စားသင့္သလဲ ဆိုတာ သင့္ ေရြးခ်ယ္မႈပါပဲ။ ေရခ်ဥ္း မေသာက္ပါနဲ ့။ အရည္ဓာတ္ ေပါၾကြယ္၀တဲ့ အသီးအႏွံ ေတြကိုေဖာေဖာသီသီ စားေပးပါ။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ သင့္႐ုပ္ဆင္း သြင္ျပင္ဟာ အိုမင္းရင့္ေရာ္ မႈရဲ ့ရန္ကို ခုခံကာကြယ္နိုင္မွာ ျဖစ္ျပီး နုပ်ိဳလန္းဆန္း ေနပါလိမ့္မယ္လို ့ ေလ့လာေရးသား တင္ျပလိုက္ရ ပါတယ္။ 

ရတနာပံုေန႔စဥ္

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page