www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Monday, November 30, 2015

အသက္ႀကီးသည္အထိ အ႐ုိးသန္မာေစဖုိ႔


အသက္ႀကီးသည္အထိ အ႐ုိးသန္မာေစဖုိ႔

ေဒါက္တာလြင္သန္႔ (ေဆး-၂)

အသက္အရြယ္ ႀကီးလာတဲ့အခါ အ႐ုိးအဆစ္ေတြ သန္မာေအာင္ ဂ႐ုျပဳေနထုိင္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ အသက္အရြယ္ ႀကီးလာရင္ (အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီး ေတြမွာ အ႐ိုးပြေရာဂါ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ ပိုမ်ားတယ္။) အ႐ိုးအဆစ္ေတြ သန္မာေစဖို႔ ေန႔စဥ္ က်န္းမာ ေရး အတြက္ ေလ့က်င့္ခန္း ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေျပးျခင္း၊ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း ၊ စက္ဘီးစီးျခင္း တုိ႔ကုိ နာရီ၀က္ သုိ႔မဟုတ္ တစ္နာရီခန္႔ လုပ္ေပးသင့္တယ္။ အစားအစာ စားေသာက္တဲ့ အခါမွာလည္း အစိမ္းရင့္ေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ ေတြဟာ အ႐ိုးသန္မာ ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ အေကာင္းဆံုး သတၱဳဓာတ္ေတြ ပါ၀င္တဲ့ အတြက္ ဂ႐ုစုိက္ စားသံုးေပးသင့္ ပါတယ္။ အစိမ္းရင့္ေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ ေတြဟာ ကယ္စီယမ္၊ မဂၢနီစီယမ္၊ ေဖာ့စေဖာရပ္၊ ပိုတက္စီယမ္ နဲ႔ သံဓာတ္ေတြ ပါဝင္တဲ့အတြက္ အ႐ိုးအဆစ္ သန္မာေစပါတယ္။ ကုိက္လန္ ၊ မုန္ညင္းစိမ္း ၊ ဟင္းႏုနယ္၊ ပန္းေဂၚဖီ၊ င႐ုတ္သီး စတဲ့ အစိမ္းေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ ေတြမွာ ကယ္လ္စီယမ္နဲ႔ တျခား သတၱဳဓာတ္ေတြ ပါပါတယ္။




ေကာက္ပဲသီးႏွံေတြမွာ ကာဗြန္ ဟိုက္ဒရိတ္ အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ ဆန္လံုးညိဳ၊ ေပါင္မုန္႔၊ ေခါက္ဆြဲ၊ ေျပာင္းဖူး စတာေတြမွာ မဂၢနီစီယမ္ ပါဝင္မႈမ်ားတဲ့ အတြက္ ကယ္လ္စီယမ္၊ ထံုးဓာတ္ စုပ္ယူမႈ အားေကာင္း ေစပါတယ္။

ပ႐ိုတိန္းဓာတ္ ေပါမ်ားတဲ့ အသားအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ငါး၊ ဒိန္ခဲ၊ ဒိန္ခ်ဥ္၊ ဥအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ တိုဟူး၊ ႏြားႏုိ႔၊ ပဲႏို႔၊ အဆီနည္းတဲ့ အသား၊ အေစ့အဆန္၊ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အခြံမာသီး ေတြဟာ ပ႐ိုတိန္းဓာတ္မ်ား စြာပါဝင္လုိ႔ စားေပးသင့္ ပါတယ္။ခႏၶာကိုယ္ထဲက သတၱဳဓာတ္ မွ်တေနမွ အ႐ိုးအဆစ္ေတြ သန္စြမ္း က်န္းမာမယ္။ သတၱဳဓာတ္ ပါဝင္မႈ အမ်ားဆံုး အရင္းအျမစ္ေတြက လတ္ဆတ္တဲ့ သစ္သီးဝလံနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ ေတြျဖစ္တယ္။ အခြံမာသီး၊
ပင္လယ္ေရညႇိ၊ အေစ့အဆန္ မ်ားမွာလည္း သတၱဳဓာတ္ မ်ားပါတယ္။

အ႐ုိးပါ ၀ါးစားႏုိင္တဲ့ ငါး ၊ ၾကက္႐ုိး စတဲ့ တိရစၧာန္ထြက္ အစာနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ကယ္လ္စီယမ္ ပါဝင္မႈ အမ်ားဆံုး အစာေတြက အ႐ိုးပဲ ျဖစ္တယ္။ အ႐ိုးပါႀကိတ္ဝါး ႏိုင္တဲ့ ငါးကေလး၊ ၾကက္အ႐ိုးႏု၊ ပုစြန္အခြံတို႔ စားေပးရမယ္။ 

က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫြတ္တဲ့ အဆီဟာ အ႐ိုးကို သန္စြမ္း က်န္းမာ ေစပါတယ္။ ႏွစ္ျပန္ေၾကာ္ဆီ၊ ဝက္ဆီ၊ ဆီအုန္း စတဲ့ ျပည့္ဝဆီအစား ႏွမ္းဆီ၊ ေျမပဲဆီ၊ ေနၾကာဆီ၊ သံလြင္ဆီတို႔ကို သံုးသင့္ပါတယ္။ အ႐ိုး က်န္းမာေစတ့ဲ အဆီပါဝင္တဲ့ ထဲမွာ ေဆာ္လမြန္ငါး၊ ဆာဒင္းငါး၊ တူနာငါး တို႔ျဖစ္ပါတယ္။

အရက္၊ ဘီယာ၊ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္း ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ ပါတယ္။ ေရဆာရင္ ေရပဲ ေသာက္သင့္ၿပီး အခ်ဳိရည္ မေသာက္သင့္ပါ။ ေကာင္းမြန္စြာ အနားယူဖို႔ လိုပါတယ္။ လူငယ္ဘဝ ကတည္းက အလုပ္ တစ္ခုၿပီးတိုင္း စနစ္တက် အနားယူသင့္ ပါတယ္။ ေဘာလံုးတစ္ပြဲ ကန္ၿပီးရင္ ေျခပစ္လက္ပစ္ အနားယူ တတ္သလိုမ်ဳိး၊ ေန႔စဥ္ ရွစ္နာရီ အလုပ္လုပ္ ေပးၿပီးရင္ ညဘက္ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္စက္ႏိုင္ရမယ္။ တရားထိုင္ျခင္း ကလည္း အေထာက္အကူျပဳ ေစပါတယ္။

ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၁၂)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page