ပညာေရး ေတြးတတ္ေအာင္သင္
(ကေလးႏွင့္ သင္ယူမႈ အခြင့္အလမ္း)
သန္းစုိးေအာင္
အေျခခံပညာ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ရဲ႕ တာဝန္အရိွဆုံး ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တ့ဲ ကြၽန္ေတာ္ ကုိယ္တိုင္ ျမားေျမာင္လွတ့ဲ ကိစၥေတြၾကားမွ အလယ္တန္း အဆင့္ စေကာလားရွစ္ ၿပိဳင္ပဲြဝင္မယ့္ ဒီကေလးကုိ စာသင္ေပးမိ ပါတယ္။
အတန္းပိုင္ တစ္ဦးတည္းရဲ႕ သင္ၾကားမႈကုိ ခံယူၿပီး အတန္းတြင္းနဲ႔ အတန္းခ်ဳပ္ စာေမးပဲြေတြမွာ ပထမရ ခ့ဲတ့ဲ ဒီကေလးကုိ စေကာလားရွစ္ စာေမးပဲြမွာလဲ ေအာင္ပဲြဆင္ ႏိုင္ဖုိ႔ ဆရာမ တစ္ေယာက္က အဂၤလိပ္စာ၊ ေနာက္ တစ္ေယာက္က သခ်ၤာ၊ မူလ အတန္းပိုင္က လူမႈေရး၊ ကြၽန္ေတာ္ ကုိယ္တိုင္က ျမန္မာစာ နဲ႔ အေထြေထြ သုတရယ္လုိ႔ ခြဲေဝၿပီး တာဝန္ယူ ၾကတာပါ။
ယခင္ႏွစ္က စေကာလားရွစ္ ေမးခြန္းကုိ အေျခခံၿပီး သင္ေပးတ့ဲ အခါ ကေလးက စကားလုံး သတ္ပုံ ေလ့က်င့္ခန္းကုိ အမွားအယြင္း မရိွ ေျဖႏိုင္တယ္။ ဖတ္စာအုပ္ သင္ခန္းစာကုိ အေျခခံတ့ဲ လုိရင္းေျဖ ေမးခြန္း ေတြကုိလဲ ေျဖဆိုႏိုင္တယ္။ စာစီစာကုံး အေတြးကလဲ အေျခခံ ရိွသူမုိ႔ ျမန္မာစာ သင္ေပးရတာ အားရ စရာပါ။ ဒါေပမ့ဲ တစ္ေန႔မွာ စာသင္တာကုိ ေခတၱရပ္ၿပီး...
''သမီး ေဟာဟုိ အပင္က ဘာပင္လဲ ... '' လုိ႔ ပန္းၿခံအတြင္းက လူတစ္ရပ္ ခန္႔ရိွ ထန္းပင္ငယ္ကုိ လက္ညိႇဳး ထုိးၿပီး ေမးလိုက္တယ္။ ထန္းပင္ငယ္ က အလက္ ေလးငါးလက္ မွ်ရိွၿပီး အရြက္ေတြက ျပန္႔ကား ေနပါတယ္။ သင္တ့ဲ ေနရာက ပန္းၿခံအနီး ဗာဒံပင္ေအာက္ ခုံတန္းလ်ား မွာပါ။ ကေလးက တစ္ခ်က္ လွမ္းၾကည့္ၿပီး ''အုန္းပင္'' လုိ႔ အေျဖ ေပးပါတယ္။ ကေလး အေျဖေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ မ်က္လုံးက်ယ္ သြားၿပီး ''သမီး အပင္နားကုိ သြားၾကည့္ ၿပီးမွ ေျဖပါလုိ႔'' ေျပာေတာ့ ကေလးက မနီးမေဝး ရိွ အပင္ေလး နားကုိ ေလွ်ာက္သြား တယ္။ ၿပီးေတာ့ အုန္းပင္လုိ႔ပဲ ေျဖပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္က ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ ညိတ္ရင္း ကြၽန္ေတာ့္ အခန္းဝေရွ႕ ေျမမွာ ကပ္ေပါက္ေနတ့ဲ ငါးေပခန္႔ရိွ ၾသဇာပင္ေလးကုိ လက္ညိႇဳးထုိးၿပီး ''အဲဒီအပင္ေရာ ဘာပင္လဲ'' ေမးလိုက္ ပါတယ္။
ကေလးက အပင္ေလးကုိ တစ္ခ်က္ၾကည့္ၿပီး ''မာလကာပင္'' လုိ႔ ေျဖျပန္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ကေလးအေျဖ ေၾကာင့္ စိတ္အိုက္ သြားစဥ္ ႐ုတ္တရက္ အႀကံတစ္ခုကုိ ရလိုက္ပါတယ္။ အိမ္ခန္းထဲမွာ တူမက ေမြးတဲ့ ပထမတန္း ေက်ာင္းသား ေျမးငယ္ေလး တစ္ေယာက္ ေရာက္ေန ပါတယ္။ ဒီကေလးက ဝက္လက္နယ္ ကပါ။ သူ႔မိဘ ကေတာ့ ေက်ာင္းမွာ စာညံ့လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မႏၲေလးမွာ ေက်ာင္းထား မလုိ႔တ့ဲ။
''သားငယ္ေရ... ဘဘဆရာႀကီး ဆီကုိ လာပါအုံးကြယ္ '' လွမ္းေအာ္ေျပာ တ့ဲအခါ ကေလးက ခပ္သြက္သြက္ေလး ေျပးထြက္ လာပါတယ္။ ''ကဲ...သားငယ္ေရ။ ဒီအပင္က ဘာပင္လဲကဲြ႕'' လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္က ေမးလိုက္တယ္။ သားငယ္က အပင္ကုိ တစ္ခ်က္ စူးစိုက္ၾကည့္ၿပီး ''ၾသဇာပင္''လုိ႔ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး နဲ႔ အမွန္ကုိ ေျဖႏိုင္ခ့ဲတယ္။ စာသင္ေပး ေနတ့ဲ အလယ္တန္း စေကာလားရွစ္ ၿပိဳင္ပဲြဝင္မယ့္ စတုတၴတန္း သမီးငယ္ရဲ႕ မ်က္ႏွာမွာ ပန္းႏုေရာင္ ရွက္ၿပံဳးေတြ ေဝလုိ႔။ တစ္ခုေတာ့ စာနာမိပါရဲ႕။ သူက ၿမိဳ႕ျပက ကေလး၊ သူ႔အေမက ႐ုံးဝန္ထမ္း၊ သူ႔အေဖက ကုန္သည္ တစ္ပိုင္း၊ ပန္းပုဆရာ၊ သူ႔ဘဝနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ ေလ့လာမႈက အလွမ္းေဝး ေနဟန္ တူပါရဲ႕။
''ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ ေျမျဖဴနဲ႔ သင္ပုန္းမွာ ေရးၿပီး ဖတ္စာအုပ္ ထဲကစာကုိ စာသင္ခန္း ထဲမွာသင္မွ စာသင္တယ္လုိ႔ ယူဆေနတ့ဲ ဆရာ၊ ဆရာမေတြနဲ႔ မိဘေတြ မည္မွ်ရိွ ေနပါသလဲ''။ ၾကားဖူး၊ ႀကံဳဖူး သမွ်ထဲမွာ သုတ တစ္ခုကေတာ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ စတုတၴတန္း (ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံက လက္ရိွ GRADE-5 ) အဆင့္ရိွ ကေလးေတြဟာ အတန္းတစ္ဆင့္ တက္ဖုိ႔အတြက္ ေလ့လာေရး (Excussion) ထြက္ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ စာတမ္းငယ္ (Team Paper) တစ္ခု ေရးရပါတယ္ တ့ဲ။ တကယ္ေတာ့ ပညာေရးဟာ အားလုံး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈရဲ႕ ရင္းျမစ္ (Compuond Ground) လုိ႔ ေျပာဆို ေနၾကတ့ဲ အသံေတြ က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။
ကေလးကုိ စာသင္ခန္းထဲမွာ သာမက လက္ေတြ႕ဘဝနဲ႔ ဆက္စပ္ သင္ေပးဖုိ႔ အေတြ႕အႀကံဳ အားျဖင့္ သင္ယူႏိုင္တ့ဲ အေလ့အက်င့္ ေကာင္းေတြ ရဖုိ႔ ဆရာေရာ၊ မိဘပါ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ တာဝန္ရိွ ပါတယ္။ ေစာေစာက ေျမးငယ္ ေက်ာင္းသားေလး ဟာ ဖတ္စာအုပ္ ထဲက စာကုိ ည့ံခ်င္ညံ့ (မိဘအေျပာ) ေပမယ့္ သူ႕ရဲ႕ က်င္လည္ရာ ဘဝနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး သင္ယူႏိုင္တယ္ ဆိုတာကုိ ''ၾသဇာပင္'' လုိ႔ အမွန္ကုိ ေျဖဆို ႏိုင္တာက သက္ေသခံ ေနပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သစ္ပင္တစ္ပင္ ဝါးတစ္ပင္ ေအာက္မွာ သင္သည္ ျဖစ္ေစ၊ တဲေက်ာင္းေလး နဲ႔ သင္သည္ ျဖစ္ေစ၊ အဲကြန္း တပ္ထားတ့ဲ ေခတ္မီ စာသင္ခန္းထဲမွာ သင္သည္ ျဖစ္ေစ၊ ကေလးေတြရဲ႕ သင္ယူမႈကုိ လက္ေတြ႕ဘဝနဲ႔၊ သူတို႔ရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳ ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး သင္ယူႏိုင္တ့ဲ အခြင့္အလမ္း ေတြကုိ ဖန္တီးေပး ႏိုင္ၾကမည္ ဆုိလွ်င္...။
#Yadanarpondaily
#ရတနာပံုေန႔စဥ္
No comments:
Post a Comment