ဆရာစိတ္ျဖင့္ ပညာေရး ျမႇင့္တင္
ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္မ ႈအတြက္ ပညာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈသည္ အဓိက ျဖစ္သည္။ ေခတ္ အဆက္ဆက္ ကမၻာ့ ႏိုင္ငံမ်ား၏ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ အေပၚ ထိုႏိုင္ငံ၏ ပညာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ အနိမ့္ - အျမင့္ က အဆံုးအျဖတ္ ျပဳခဲ့ေၾကာင္း သမိုင္းက သက္ေသခံ ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ သည္ သူ႕ကြၽန္ဘဝ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်ေရာက္ ခဲ့ဖူးသည္။ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ မရွိ၍ မဟုတ္။ သတၱိအရာ အားနည္း၍ မဟုတ္။ နည္းပညာ အားနည္းမႈ ေၾကာင့္သာ အခ်ိန္တုိ အတြင္း၌ပင္ တစ္ႏုိင္ငံလံုး လြတ္လပ္ေရး ဆံုး႐ံႈး၍ သူ႕ကြၽန္ဘဝ က်ေရာက္ခဲ့ ရသည္။ ထို အျဖစ္အပ်က္သည္ ပညာ၏ အဓိက က်ေသာ လက္ေတြ႕ သာဓက သမိုင္း သင္ခန္းစာ ျဖစ္သည္။
ယေန႔ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္သည္ ပြင့္လင္း လူ႕အဖြဲ႕အစည္း ႏွင့္အတူ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ပညာေရး၊ တစ္နည္း အားျဖင့္ ဆိုရပါမူ လက္ေတြ႕က်ေသာ ပညာေရးကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား လုပ္ကိုင္ရန္ ႀကိဳးစားေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ေျမစမ္း ခရမ္းပ်ဳိး၍ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေျမဆီ လည္းခန္း၊ ပန္းလည္း ႏြမ္းေသာ အေျခအေနမ်ဳိး မျဖစ္ေစရန္ ႀကိဳးစား အားထုတ္လ်က္ ရွိသည္။
ယခု ျပဳျပင္ရန္ ဦးတည္ႀကိဳးစား ေနေသာ လက္ေတြ႕ က်ေသာ ပညာေရးတြင္ ျဖတ္သန္း လာခဲ့ေသာ ပညာေရး သမိုင္းေၾကာင္း မွ သင္ခန္းစာ မ်ားကို ရယူ၍ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈကို ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ေဆာက္ ရယူႏုိင္ရန္ လိုသည္။ ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈတြင္ မူကိုျပင္ ႏိုင္ရန္ လိုသည္။
ထို႔အတူ ပညာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ ေနၾကေသာ ဆရာမ်ား၏ အရည္အခ်င္း ႏွင့္ အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ရန္လည္း လိုသည္။ သို႔မွသာ လူႏွင့္မူ ဟန္ခ်က္ညီ၍ ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေအာင္ျမင္ ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
မူခ်မွတ္ ရန္မွာ သက္ဆိုင္ရာ၏ အခန္းက႑ ျဖစ္ၿပီး ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ား အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ရာတြင္ ဆရာေကာင္း တစ္ဦး ျဖစ္ရန္မွာ အေျခခံ ဆရာစိတ္ (ဆရာ့က်င့္ဝတ္ ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ စိတ္) ကို ျပည့္ဝ ေနေစရန္ ေလ့က်င့္ ပ်ဳိးေထာင္ ေပးရန္ လိုသည္။ ဆရာစိတ္ မရွိေသာ ဆရာမ်ား ပညာေရး နယ္ပယ္တြင္ မ်ားျပား လာပါက ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ ေရာက္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။
သို႔ျဖစ္ရာ ႏုိင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ၏ အခရာ ျဖစ္ေသာ ပညာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အတြက္ ပညာေရး နယ္ပယ္မွ သက္ဆိုင္ရာ တို႔က ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္သည့္ မူမ်ား ခ်မွတ္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ သကဲ့သို႔ ဆရာမ်ား အေနျဖင့္လည္း ကေလးမ်ား အေပၚ ဆူႀကံဳနိမ့္ျမင့္ ေက်ာသား ရင္သား မခြဲျခားဘဲ တစ္ေျပးညီ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ျဖန္႔ၾကက္ ႏိုင္မည့္ ဆရာစိတ္ျဖင့္ လက္ေတြ႕ က်ေသာ ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈကို အရွိန္အဟုန္ ျမႇင့္၍ ေအာင္ျမင္မႈ ရယူႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း တုိက္တြန္း ေရးသား လိုက္ရ ေပသည္။
( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )
#Yadanarpondaily
#ရတနာပံုေန႔စဥ္
No comments:
Post a Comment