ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းမ်ား ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး ၀ုိင္း၀န္း ႀကိဳးပမ္း
ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ နဝမ ပံုမွန္ အစည္းအေဝး (၂၅) ရက္ေျမာက္ေန႔ ကို မတ္ ၁၄ ရက္တြင္ က်င္းပခဲ့ရာ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈ ေကာ္မတီႏွင့္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန တို႔က အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကို တင္သြင္း ခဲ့ၾကသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္၏ ပညာေရး စနစ္သည္ ပါတီစံု ဒီမုိကေရစီ စနစ္ႏွင့္ အညီ အစိုးရ ေက်ာင္းမ်ား ႏွင့္အတူ ပုဂၢလိက ေက်ာင္းမ်ား ကိုလည္း ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားခြင့္ ျပဳခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ဆက္လက္၍ ပုဂၢလိကပိုင္ ေက်ာင္းမ်ား၊ ပုဂၢလိကပိုင္ တကၠသိုလ္ ႏွင့္ ေကာလိပ္မ်ား၊ သင္တန္း ဌာနမ်ား ေပၚထြန္း လာမည္ ျဖစ္သည္။ ပုဂၢလိကပိုင္ ပညာသင္ ဌာနမ်ား တည္ရွိရာ ေဒသတြင္ လူေနမႈစနစ္ တိုးတက္ လာေစေရး၊ စီးပြားေရး တုိးတက္ လာေစေရး တို႔အတြက္ သုေတသန လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ေသာ ေက်ာင္းႏွင့္ တကၠသိုလ္မ်ား ျဖစ္ေပၚ လာေစရန္ ႏုိင္ငံေတာ္က ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိရာ ပညာေရး ဥပေဒ မ်ားအား ျပင္ဆင္ ျပ႒ာန္းရန္ လိုအပ္ ေနၿပီျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံသားတုိင္း ပညာ သင္ၾကားခြင့္ ရရွိေရး၊ ဘက္စံု ထူးခြၽန္သည့္ ႏုိင္ငံ သားေကာင္းမ်ား ေမြးထုတ္ ႏိုင္ေရး၊ ေခတ္မီ ပညာေရး စနစ္ ေဖာ္ေဆာင္ ႏုိင္ေရး၊ တီထြင္ ႀကံဆ သုေတသန ျပဳႏိုင္ေရး ႏွင့္ လူသား အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး တို႔အတြက္ လိုအပ္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈ ေကာ္မတီက ပညာေရး ဥပေဒၾကမ္း တင္သြင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန သည္ အေျခခံ ပညာက႑ ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ ပညာက႑ တို႔တြင္ ဘက္စံု ပညာရည္ ထူးခြၽန္ေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ေမြးထုတ္ ေပးႏုိင္ေရး ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရး ေက်ာင္းမ်ား ကလည္း တစ္ဖက္ တစ္လမ္း အေထာက္အကူ ျပဳလ်က္ ရွိသည္။
သာသနာေရး ဝန္ႀကီးဌာန သာသနာေတာ္ ထြန္းကား ျပန္႔ပြားေရး ဦးစီးဌာန ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းပညာ သင္ၾကားမႈ (ဗဟို) ႀကီးၾကပ္ေရး အဖြဲ႕၏ အႀကိမ္ (၂ဝ) ေျမာက္ အစည္းအေဝး ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမၻာေအး ကုန္းေျမရွိ ႏုိင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိ သာသနာ့ တကၠသိုလ္ (ရန္ကုန္) ဘြဲ႕ႏွင္း ဓမၼာ႐ံု၌ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၁၁ ရက္ က က်င္းပခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးက ၾကြေရာက္ ေတာ္မူၾကေသာ ဆရာေတာ္ ႀကီးမ်ား ေလွ်ာက္ထား ရာတြင္ ''ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ လူတန္းစား မေရြး အက်င့္စာရိတၱ ေကာင္းမြန္ေသာ စာေပ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ တို႔တြင္ ထူးခြၽန္ေသာ လူေကာင္း လူေတာ္ ကေလးမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ ေပးျခင္းျဖင့္ လူတိုင္းပညာ သင္ယူခြင့္ ရရွိေရးကို ေဆာင္ရြက္ ေပးေနေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး သင္ပညာေရး ေက်ာင္းမ်ားအား အေရအတြက္မွ အရည္အခ်င္း သို႔ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ ေစေရးအတြက္ ဝိုင္းဝန္း ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ ေပးေတာ္မူ ပါရန္ႏွင့္ ယေန႔ ပညာေခတ္ ၏ ပန္းတိုင္ကို တက္စံု ရြက္ကုန္ဖြင့္၍ ေဆာင္ရြက္ ေပးၾကပါရန္ ႐ိုေသ ေလးျမတ္စြာ ပန္ၾကား အပ္ပါေၾကာင္း'' ျဖင့္ ေလွ်ာက္ထား ခဲ့သည္။
ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရး ေက်ာင္းမ်ားသည္ ကေလး သူငယ္မ်ား အား စာေပ သင္ယူ တတ္ေျမာက္ေရး အတြက္သာ မဟုတ္ဘဲ ေလာကီေရးရာ၊ ေလာကုတၱရာ ေရးရာမ်ားတြင္ လိုက္နာ က်င့္ႀကံ တတ္ေစရန္ ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ မ်ားကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ ရမည္ဟူေသာ သႏၷိ႒ာန္ ခိုင္ၿမဲသူမ်ား ျဖစ္ေစရန္ ေမြးထုတ္ ေပးေသာ ေနရာအျဖစ္ အစဥ္အဆက္ က တည္ရွိ ခဲ့ၾကသည္။
သို႔ျဖစ္၍ အေျခခံ ပညာက႑၏ အေထာက္အပံ့ အျဖစ္ လူတိုင္း ပညာသင္ယူ ႏိုင္ခြင့္ ရရွိေရးကို ေဆာင္ရြက္ ေပးေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး သင္ ပညာေရး ေက်ာင္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အတြက္ ဆရာဒကာ ညီညာစြာ ဝိုင္းဝန္း ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ ၾကရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ။
( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )
No comments:
Post a Comment