ပညာေရး ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေစရန္ ၀ုိင္း၀န္းေဖာ္ေဆာင္
ျမန္မာႏုိင္ငံ သည္ ေအးခ်မ္း တည္ၿငိမ္၍ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္သည့္ စက္မႈႏိုင္ငံ ျဖစ္ေစရန္ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ျဖင့္ အဘက္ဘက္မွ အရွိန္အဟုန္ျမႇင့္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ ေနခ်ိန္တြင္ ႏုိင္ငံတကာ မွ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္း စီးဝင္ လာၿပီ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ စီးဝင္ လာခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္း လူဦးေရ ႏွင့္ သဘာဝ သယံဇာတမ်ား အမ်ားအျပား ရွိေသာ္လည္း အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝသည့္ လူသား အရင္းအျမစ္ မ်ား လံုေလာက္မႈ မရွိေသးဘဲ ျဖစ္ေနသည္။
၂၁ ရာစုတြင္ ႏုိင္ငံမ်ား၏ စီးပြားေရး ႏွင့္ လူမႈေရး သာယာ ဝေျပာမႈမ်ား ေကာင္းစြာ ရရွိႏိုင္ေရး အတြက္ ႏုိင္ငံသား မ်ား၏ လက္ရွိ ပညာေရး စြမ္းရည္ အေပၚမ်ားစြာ မူတည္လ်က္ ရွိသည္။ ထုိ႔ျပင္ သဘာဝ သယံဇာတ မ်ားကိုသာ အေျခခံသည့္ စီးပြားေရး စနစ္မွ လူသား အရင္းအျမစ္ ကို အေျခခံ သည့္ စီးပြားေရး ဆီသို႔ ဦးတည္ ေလွ်ာက္လွမ္း ရာတြင္ ပညာေရး က႑ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ရန္ လိုသည္။
လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ား ေမြးထုတ္ ေပးသည့္ အေျခခံ အေဆာက္အအံု မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ လာမွသာ ေအးခ်မ္း တည္ၿငိမ္၍ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္သည့္ စက္မႈႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ေရး ေဖာ္ေဆာင္ ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္သည္ ႏွစ္ ၃ဝ ႏွစ္ရွည္ စီမံကိန္းမ်ား ခ်မွတ္၍ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ရာ အေျခခံ ပညာေရးႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရး အျဖစ္ ႏွစ္ခု ခြဲထားၿပီး အေျခခံပညာ ေရးတြင္ Grade-11 အထိ သင္ၾကားေစၿပီး အဆင့္ျမင့္ ပညာေရးတြင္ တကၠသိုလ္ ပညာသင္ႏွစ္ ေလးႏွစ္ သတ္မွတ္ ခဲ့သည္။ ထိုသို႔ ေျပာင္းလဲ သင္ၾကား ေစျခင္းျဖင့္ အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝသည့္ လူသား အရင္းအျမစ္မ်ား ေပၚထြန္း လာမည္ ျဖစ္သည္။
ထို႔ျပင္ အေျခခံ ပညာေရးတြင္ ယခင္ႏွစ္က မူလတန္း အဆင့္ကို အခမဲ့ ပညာေရးစနစ္ ထူေထာင္ ခဲ့ၿပီး လာမည့္ ၂ဝ၁၄- ၂ဝ၁၅ ပညာ သင္ႏွစ္တြင္ မူလတန္း အဆင့္မွ အလယ္တန္း အဆင့္ တုိးျမႇင့္၍ အခမဲ့ ပညာေရး စနစ္ကို က်င့္သံုး သြားရန္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုသို႔ ပညာေရး အဆင့္ျမႇင့္တင္ ေဆာင္ရြက္မႈ ႏွင့္အတူ အမ်ဳိးသား စည္းကမ္းအစ စာသင္ေက်ာင္းက ဟူသည့္ ေဆာင္ပုဒ္ႏွင့္ အညီ ပညာေရး ေလာကမွ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ မ်ား၊ မိဘမ်ား၏ စည္းကမ္းတက် ပညာသင္ၾကား၊ သင္ယူမႈ၊ ေထာက္ပံ့မႈ မ်ား ျဖစ္ေစရန္ လည္း ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္သည္။
ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ လိုအပ္ ေနေသာ ေငြေၾကး အရင္းအႏွီး ႐ုပ္ပိုင္း ဆုိင္ရာ အရင္းအႏွီးမ်ား အျပင္ လူသား အရင္းအျမစ္၊ အရင္းအႏွီး မ်ားသည္လည္း အဓိက အေရးႀကီးသည့္ အရင္းအႏွီး ျဖစ္၍ လူသား အရင္းအႏွီး ျပည့္ဝေရး ႀကိဳးစား ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယား၊ စင္ကာပူ စသည့္ ႏုိင္ငံမ်ားသည္ သဘာဝ သယံဇာတ နည္းပါး ေသာ္လည္း လူသား အရင္းအျမစ္ ျပည့္စံုမႈ ေၾကာင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္သည့္ ႏိုင္ငံအျဖစ္ ရပ္တည္ လာႏိုင္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ လုပ္အား အရင္းအျမစ္၊ သဘာဝ သယံဇာတ အရင္းအျမစ္ မ်ား ျပည့္စံုစြာရွိ ေနၿပီးျဖစ္ရာ အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝသည့္ လူသား အရင္းအျမစ္မ်ား ျပည့္စံု လာပါက ေခတ္မီ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ တည္ေဆာက္ ေရးမွာ အခက္အခဲ မရွိ ေအာင္ျမင္မည္ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ ပညာေရးကို အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ား၊ ကမၻာ့ ႏိုင္ငံမ်ားမွ ပညာေရး စနစ္ကို နမူနာ ယူ၍ ထိုႏိုင္ငံမ်ား နည္းတူ တိုးတက္ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ သြားရန္ လိုသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ႏိုင္ငံသား မ်ား၏ လူ႕စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ တိုးတက္ေစရန္၊ ပညာရည္ ထူးခြၽန္၍ ယဥ္ေက်းသည့္ ႏိုင္ငံသားမ်ား ေပၚထြန္း လာေစရန္ ႏုိင္ငံေတာ္ က သာမက မိဘ၊ ဆရာ ႏွင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ကလည္း က်ရာ ေနရာမ ွေန၍ ပညာေရး က႑ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ လာေစရန္ ဝိုင္းဝန္း ေဖာ္ေဆာင္ သြားၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း တိုက္တြန္း ေရးသား လိုက္ရ ေပသည္။
( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )
No comments:
Post a Comment