အဂတိကင္းရွင္း၍ စိတ္ရင္း ေစတနာမွန္ျဖင့္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္
အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
( ၂၄-၁၂-၂၀၁၃ )
ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္၌ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ မတ္ ၃ဝ ရက္မွစ၍ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ ၊ တိုင္းေဒသႀကီး ႏွင့္ ျပည္နယ္ အစိုးရဟူ၍ အသီးသီး ေပၚေပါက္ လာၿပီ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ၊ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ ၊ တိုင္းေဒသႀကီး ၊ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ ဟူ၍ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးလည္း ေပၚေပါက္ ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာ ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာႏွင့္ တရား စီရင္ေရး အာဏာ တို႔သည္ တစ္ခုကို တစ္ခု ထိန္းေက်ာင္းသည့္ စနစ္ျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ႏွင့္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေရး အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။
တိုင္းေဒသႀကီး ႏွင့္ ျပည္နယ္ အစိုးရတို႔သည္ မိမိတို႔ ေဒသအတြင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဆိုင္ရာ ကိစၥအဝဝ တို႔ကို အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ အညီ လြတ္လပ္စြာ ေဆာင္ရြက္ ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို အနီးကပ္ ႀကီးၾကပ္ ေဆာင္ရြက္ ရသည့္ အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ား ႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ား ကို ပိုမို၍ ထိထိ ေရာက္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသ ာအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဆိုင္ရာ ကိစၥအဝဝ ကို တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ ၏ ႀကီးၾကပ္ ဆံုးျဖတ္မႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ သြားႏိုင္ သကဲ့သို႔ ေဆာင္ရြက္ၿပီး အေျခအေန မ်ားကို အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရထံ အသိေပး တင္ျပလ်က္ ရွိသည္။ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ က စီမံ ေဆာင္ရြက္ရန္ ခက္ခဲေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ ညိႇႏႈိင္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသကဲ့သို႔ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ ၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ မ်ားသည္လည္း သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရသို႔ အခ်ိန္မီ အသိေပး အေၾကာင္းၾကား ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၅၄ အရ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရ၏ လိုအပ္ေသာ ရန္ပံုေငြကို ဇယား(၅) တြင္ ျပ႒ာန္း ထားသည့္ အတိုင္း အခြန္အခမ်ား ေကာက္ခံၿပီး တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္၏ ဘ႑ာ ရန္ပံုေငြသို႔ ေပးသြင္း၍ ယင္း ဘ႑ာရန္ပံုေငြ မ်ားကို ဥပေဒႏွင့္ အညီ ျပန္လည္ ထုတ္ယူ သံုးစြဲရန္ အေျခခံ ဥပေဒက ခြင့္ျပဳထားၿပီး ျဖစ္သည္။ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရမ်ား က ေရးဆြဲထားေသာ ရသံုး ခန္႔မွန္းေျခ ေငြစာရင္းအရ လိုအပ္ေသာ ရန္ပံုေငြမ်ား ရွိလာပါက ျပည္ေထာင္စု ရန္ပံုေငြမွ လိုအပ္သလို ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္း ၊ ေထာက္ပံ့ ေပးျခင္းႏွင့္ ထုတ္ေခ်းျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ ေပးလ်က္ ရွိသည္။
ျပည္ေထာင္စု အစိုးရႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရတို႔က ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အတြက္ ေဆာင္ရြက္ ၾကရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရႏွင့္ ဝန္ထမ္းမ်ား တက္ညီ လက္ညီ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ၾက မွသာ လုပ္ငန္းမ်ား ေအာင္ျမင္ ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္း မ်ားသည္ ဒို႔တာဝန္ အေရးသံုးပါး ကို ဦးထိပ္ထား၍ ပါတီ ႏိုင္ငံေရး ကင္းရွင္း ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ဝန္ထမ္းမ်ား အရည္အေသြး ျမင့္မားေရး အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္က စီမံ ေဆာင္ရြက္ ေပးလ်က္ ရွိရာ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အေပၚ သစၥာေစာင့္သိ ႐ိုေသၿပီး ဝန္ထမ္း က်င့္ဝတ္ကို ထိန္းသိမ္း လိုက္နာ ၾကရန္ႏွင့္ အဂတိတရား ကင္းရွင္းၾကရန္ လိုအပ္ၿပီး တာဝန္ ဝတၱရားမ်ားကို စိတ္ရင္း ေစတနာ မွန္ကန္စြာျဖင့္ ထမ္းေဆာင္ သြားၾကရန္ လိုအပ္သည္။
သို႔ျဖစ္၍ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ တည္ေဆာက္ ေနေသာ ယေန႔ အခ်ိန္တြင္ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ႏွင့္ သန္႔ရွင္းေသာ အစိုးရအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူမ်ား အေပၚ သစၥာေစာင့္သိ ႐ိုေသၿပီး ဝန္ထမ္းက်င့္ဝတ္ စည္းကမ္းမ်ားကို ထိန္းသိမ္း လိုက္နာၾကကာ စိတ္ရင္း ေစတနာ မွန္ကန္စြာျဖင့္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ သြားၾကပါရန္ တိုက္တြန္း ေရးသား လိုက္ရပါသည္။ ။
No comments:
Post a Comment