ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား၏ ေကာင္းက်ိဳးႏွစ္ျဖာ
အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
( ၄-၁၂-၂၀၁၃ )
ကမၻာ့ႏုိင္ငံ အသီးသီး၌ လူဦးေရ ထူထပ္ေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား ၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ သြားလာမႈ မ်ားျပားေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား ႏွင့္ စက္မႈဇုန္ တည္ရွိေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ေလထု ညစ္ညမ္းမႈ မ်ားေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေန လူထုသည္ ေလထု ညစ္ညမ္းမႈ ႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေသာ ေရာဂါမ်ား ခံစား ေနၾက ရသည္။
သုေတသီ မ်ား၏ ေလ့လာ ေတြ႕ရွိခ်က္ အရ လူတစ္ဦး အသက္ရွင္ေရး အတြက္ လုိအပ္ေသာ ေအာက္ဆီဂ်င္ ပမာဏမွာ က်န္းမာေရး ေကာင္းေသာ အမ်ိဳးသား တစ္ဦးသည္ အိပ္ေပ်ာ္ ေနစဥ္၌ တစ္နာရီ လွ်င္ ေအာက္ဆီဂ်င္ ပမာဏ သုည ဒသမ ၃၁ လီတာ ၊ သာမန္ အခ်ိန္တြင္ သုည ဒသမ ၄၈ လီတာ ႏွင့္ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ ေလ့က်င့္ ခ်ိန္တြင္ ၃ ဒသမ ၀၆ လီတာ လုိအပ္သည္။ က်န္းမာေရး ေကာင္းေသာ မိန္းကေလး တစ္ဦးသည္ အိပ္ေပ်ာ္ ေနစဥ္၌ တစ္နာရီလွ်င္ ေအာက္ဆီဂ်င္ ပမာဏ သုည ဒသမ ၂၆ လီတာ ၊ သာမန္ အခ်ိန္တြင္ သုည ဒသမ ၃၉ လီတာ ႏွင့္ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ လႈပ္ရွားခ်ိန္ တြင္ ၂ ဒသမ ၇၃ လီတာ လိုအပ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရ သည္။ ၄င္း လုိအပ္ခ်က္ မ်ားသည္ ခႏၶာကုိယ္ အေလးခ်ိန္ တစ္ကီလုိ ဂရမ္ အတြက္သာ ျဖစ္သျဖင့္ ခႏၶာကုိယ္ အေလးခ်ိန္ ကီလုိဂရမ္ ၅၀ ( ေပါင္ ၁၀၀ ) ရွိသူသည္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ပမာဏ၏ အဆ ၅ဝ လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ ၏ အိမ္နီးခ်င္း အိႏၵိယႏုိင္ငံ မွ နယူးေဒလီ ကဲ့သို႔ေသာ ၿမိဳ႕ႀကီး မ်ားတြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕တြင္း သြားလာ ေနသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ား ပ်မ္းမွ် ေမာင္းႏွင္ ေနၾကသည့္ ႏႈန္းသည္ တစ္နာရီ လွ်င္ ကီလုိမီတာ ၂၀ ( ၁၂ မုိင္ ) ထက္ပင္ ေလ်ာ့နည္းလ်က္ ရွိသည္။ ဖံြ႕ၿဖိဳးၿပီး ႏုိင္ငံရွိ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား ၌ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ား၏ ပ်မ္းမွ် ေမာင္းႏွင္ ေနၾကသည့္ ႏႈန္းသည္ တစ္နာရီ လွ်င္ ၅၅ ကီလိုမီတာ မွ ၇၅ ကီလိုမီတာ ( ၃၃မိုင္ မွ
၄၅ မိုင္ခန္႔ ) ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားက ေလထု အတြင္းသုိ႔ ညစ္ညမ္း ပစၥည္းမ်ား ထုတ္လႊတ္မႈ သည္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ မရွိသည့္ အခ်ိန္ထက္ ၄ ဆမွ ၈ဆအထိ ျမင့္တက္ လာျခင္းေၾကာင့္ လူဦးေရ ထူထပ္ေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား တြင္ ေနထုိင္ ၾကေသာ ကေလးငယ္မ်ား ၏ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ခန္႔သည္ ပန္းနာ ရင္က်ပ္ ေရာဂါခံစား ေနၾကရေၾကာင္း ေလ့လာ ေတြ႕ရွိထား ၾကသည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အင္ဂ်င္ လည္ပတ္ ေနစဥ္တြင္ ဆာလဖာ ဒုိင္ေအာက္ဆုိက္ ႏွင့္ ခဲေအာက္ဆုိက္ စသည့္ ဓာတ္ေငြ႕မ်ား ထုတ္လႊတ္သည့္ အျပင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ား သြားလာမႈ မ်ားသည္ႏွင့္ အမွ် ေလထု အတြင္းသို႔ ဖုန္မႈန္႔မ်ား ေရာက္ရွိ ေစျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ေလထု ညစ္ညမ္းရျခင္း ျဖစ္သည္။
အာရွေဒသ မွ ၿမိဳ႕ႀကီး မ်ားတြင္ ေလထု ညစ္ညမ္းမႈ ျဖစ္ေစေသာ ပစၥည္းမ်ား ၊ ႏုိက္ထ႐ိုဂ်င္ ဒုိင္ေအာက္ဆုိက္ ႏွင့္ ဆာလဖာ ဒိုင္ေအာက္ဆုိက္ တုိ႔၏ ေလထုအတြင္း ပါဝင္မႈႏႈန္း သည္ ကမၻာ့ က်န္းမာေရး အဖြဲ႕ ( WHO ) ၏ သတ္မွတ္ခ်က္ ထက္ ေလ်ာ့မႈ မရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရၿပီး ေလထု ညစ္ညမ္းမႈ ပစၥည္း မ်ိဳးစံုေၾကာင့္ အရြယ္မတုိင္မီ ေသဆံုးသူ ႏွစ္စဥ္ လူေပါင္း ၅၃ဝဝဝဝ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ တြင္ ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး မရမ္းကုန္း ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ဘုရင့္ေနာင္ လမ္းဆံု ခံုးေက်ာ္ တံတားႀကီး ကုိ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာ ၂၄ ရက္တြင္ စတင္ ဖြင့္လွစ္ ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ ရွိ ေရႊဂုံတုိင္ ခုံးေက်ာ္တံတား ကို ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္တြင္ ဖြင့္လွစ္ ႏုိင္ခဲ့သျဖင့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိမႈ သက္သာ သြားၿပီ ျဖစ္သည္။ အိမ္နီးခ်င္း အိႏၵိယႏုိင္ငံ ၏ သာဓက အရ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း ခံုးေက်ာ္ တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ ျခင္းသည္ ခရီးလမ္း ဆက္သြယ္မႈ လ်င္ျမန္ ေစၿပီး ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ ေလထု ညစ္ညမ္းမႈကို ေလွ်ာ့ခ် ႏုိင္သည့္ အက်ဳိး ရရွိေစမည္ ျဖစ္သည္။
သုိ႔ျဖစ္၍ ေမာ္ေတာ္ကား လမ္း ခံုးေက်ာ္တံတား မ်ား ေရရွည္ ႀကံ့ခုိင္ ေစရန္ ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္မတီ ႏွင့္အတူ ေဒသခံ ျပည္သူ မ်ားက ၀ုိင္း၀န္း ထိန္းသိမ္း ၾကပါရန္ တုိက္တြန္း ႏႈိးေဆာင္ လိုက္ရပါသည္။ ။
No comments:
Post a Comment