ရတနာသံုးပါး လက္ကုိင္ထား က်င့္ႀကံအားထုတ္
လူ႔ဘ၀၀ယ္ က်င္လည္ရာ၌ ေကာက္ျခင္း သံုးျဖာ ျပည့္စံုပါမွ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာ ေကာင္းက်ိဳး မ်ားမည္ ျဖစ္သည္။ ေကာင္းျခင္း သံုးျဖာ ဆုိသည္မွာ အစ၏ ေကာင္းျခင္း ၊ အလယ္၏ ေကာင္းျခင္း ႏွင့္ အဆံုး၏ ေကာင္းျခင္း တုိ႔ကုိ ဆုိလုိေပသည္။
မည္သည့္ အလုပ္ကုိ လုပ္သည္ ျဖစ္ေစ ၊ မည္သည့္ အမႈကုိ ျပဳသည္ ျဖစ္ေစ အစ ၊ အလယ္ ၊ အဆံုး ျပည့္စံု ေကာင္းမြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္မွသာ ေကာင္းေသာ ဂုဏ္အဂၤါတုိ႔ ႏွင့္ ျပည့္စံုမည္ ျဖစ္သည္။
ေလာကတြင္ အေကာင္းဆံုး ေသာ ၊ အစစ္မွန္ ဆံုးေသာ ၊ ျမတ္ႏုိးဖြယ္ရာ ၊ အားကိုးဖြယ္ရာ ၊ လဲေလ်ာင္း ဖြယ္ရာမွာ ဘုရားရတနာ ၊ တရားရတနာ ၊ သံဃာရတနာ ဟူသည့္ ရတနာသံုးပါး ျဖစ္သည္။
မ်က္ေမွာက္ လကာလတြင္ လူတုိ႔ အေနျဖင့္ အျမတ္ဆံုးေသာ ရတနာ သံုးပါးအေပၚ ယံုၾကည္ ကုိးစား ပြားမ်ား အားထုတ္မႈ နည္းပါး သေလာက္ ေလာက ရတနာ တုိ႔ကုိ လုိခ်င္ တပ္မက္မႈ မ်ားလာ ၾကသည္။ ေလာကရတနာ ကုိ တပ္မက္ ထုိက္သည္ မွန္ေသာ္လည္း အျမတ္ဆံုးေသာ သံုးပါး ရတနာ ကုိလည္း မေမ့ၾကဖို႔ လိုမည္ ျဖစ္သည္။
ရတနာသံုးပါး အနက္ ဓမၼ တည္းဟူေသာ တရားရတနာ ကို ၾကားနာ ရသူ အေပါင္း တို႔သည္ ပစၥဳပၸန္ ၊ သံသရာ ဘ၀ႏွစ္ျဖာ တုိးတက္ ျမင့္မားေရး အတြက္ အသိပညာ ၊ ဗဟုသုတ တုိးပြား ရရွိေစႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ''အစေကာင္းျခင္း'' ဟု ဆို ႏိုင္ေပ သည္။
ထုိ တရားရတနာ ကုိ နာၾကားရၿပီး တရားရတနာ ၏ အဆံုးအမ ညႊန္ျပမႈ အတုိင္း က်င့္ႀကံ ပြားမ်ား ႏိုင္ေသာ အက်င့္ေကာင္း မ်ားကို ရရွိႏိုင္ ေသာေၾကာင့္ ''အလယ္၏ ေကာင္းျခင္း'' ဟု ဆိုထိုက္ ေပသည္။
ထုိသုိ႔ ရရွိလာေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္လာ ညႊန္ျပမႈ မ်ားအတုိင္း က်င့္ႀကံ ပြားမ်ား ရသျဖင့္ ေကာင္းမြန္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ဘဝကို ထူေထာင္ ႏိုင္သည့္ အျပင္ ဘဝ၏ ေအးၿငိမ္း ခ်မ္းသာမႈ တို႔ကိုပါ လက္ငင္း ရရွိ ခံစား ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ " အဆံုး၏ ေကာင္းျခင္း " ႏွင့္ ျပည့္စံု သည္ဟု ဆုိျခင္း ျဖစ္သည္။
ထုိသုိ႔ ရတနာသံုးပါး တုိ႔၏ ညႊန္ျပ ဆံုးမခ်က္ မ်ားကုိ လုိက္နာ က်င့္ႀကံ ပြားမ်ား အားထုတ္ ၾကျခင္းျဖင့္ ေကာင္းမႈမ်ား ကိုေဆာင္၍ မေကာင္းမႈ မ်ားကို ေရွာင္ကာ ျဖဴစင္ စိတ္ထားမ်ား ထားရွိ ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ေလာကီ ၊ ေလာကုတ္ ႏွစ္ျဖာ ေကာင္းက်ဳိး တို႔ကို ရရွိႏိုင္ ေပသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ လူတုိင္း လူတိုင္း အေနျဖင့္ အျမတ္ဆံုးေသာ ရတနာသံုးပါးကို လက္ကိုင္ ထား၍ အသိ ၊ အျမင္ ၊ ဗဟုသုတ မ်ားကုိ လက္၀ယ္ ပုိင္ပုိင္ ရယူၾကကာ စ ၊ လယ္ ၊ အဆံုး ေကာင္းျခင္း မ်ားျဖင့္ ညီၫြတ္ေအာင္ ပြားမ်ား က်င့္ႀကံ အားထုတ္ သြားၾကရန္ တုိက္တြန္း ေရးသား လိုက္ရ ေပသည္။ ။
( ၃၀-၁၁-၂၀၁၃ ရက္ေန႔ ရတနာပံုေန႔စဥ္သတင္းစာ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )
No comments:
Post a Comment