ရန္ကုန္ ၊ ၂၁-၇-၂၀၁၃
ျပည္တြင္း ေမာ္ေတာ္ယာ္ ေစ်းကြက္တြင္ အဓိက တင္သြင္း ေရာင္းခ်ေနေသာ ကားအမ်ိဳးအစား မ်ားမွာ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ၁၃၀၀ စီစီ ႏွင့္ ၁၅၀၀ စီစီ မ်ားသာ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၀န္ႏွင့္အား မမွ်တပါက ကားစက္ အင္ဂ်င္ ကို အျမန္ဆံုး ထိခိုက္ပ်က္စီး ေစႏုိင္ေၾကာင္း ကား အေရာင္းျပခန္း မ်ားမွ တာ၀န္ရွိသူ မ်ားက အႀကံျပဳ ေျပာၾကား ခဲ့သည္။
ၿမိဳ႕ျပ ႏွင့္ ေက်းလက္ ေဒသမ်ားတြင္ ေစ်းႏႈန္း သင့္တင့္ေသာ ကားအမ်ိဳးအစား မ်ားကုိ ၀ယ္ယူရာ၌ အဓိက အသံုးျပဳမႈ မွာ လုပ္ငန္းသံုး ျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ကုန္ပစၥည္း ပုိမုိ တင္ေဆာင္ ႏုိင္ရန္ ေနာက္အခန္း ပါေသာ ဂ်ပန္ကား အမ်ိဳးအစား ျဖစ္သည့္ ပ႐ုိေဘာက္စ္ ကားမ်ား ျဖစ္ၿပီး ယင္းကား မ်ားမွာ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ နည္းေသာေၾကာင့္ ၀န္ႏွင့္အား မမွ်ေသာ ျပဳလုပ္ ေဆာင္ရြက္ မႈမ်ား ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း အင္ဂ်င္ပုိင္း ကၽြမ္းက်င္သူ အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦးက ေျပာၾကား ခဲ့သည္။
" အခ်ိဳ႕ ကားပုိင္ရွင္ ေတြကသာ သူတုိ႔ကား ကုိ သက္သက္ညႇာညႇာ ေမာင္းၾကတာ ၊ အငွား ေမာင္းသူေတြက အံနာေၾကး ျပည့္မီေအာင္ ေမာင္းရေတာ့ ကားနာ ႏုိင္ပါတယ္ ... " ဟု အေရာင္းစင္တာ မွ ေစ်းကြက္ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက သံုးသပ္ ေျပာၾကား ခဲ့သည္။
ယခုအခ်ိန္ တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ သုိ႔ တင္သြင္း လာေသာ ကားမ်ားမွာ ေမာ္ဒယ္လ္ျမင့္ ကားမ်ားသာ အမ်ားဆံုး ျဖစ္၍ ခ်က္ခ်င္း ပ်က္စီးမႈ မရွိႏုိင္ဘဲ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ိဳးေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ပါ၀ါႏွင့္ မမွ်ေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္ေဆာင္မႈ ႏွင့္ ခရီးၾကမ္း အသံုးျပဳမႈ မ်ားမွသာ အင္ဂ်င္ကုိ ထိခိုက္ ေစႏုိင္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းကဲ့သုိ႔ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ႏွင့္ မမွ်ေသာ ၀န္မ်ား သယ္ေဆာင္မႈ ႏွင့္ ခရီးၾကမ္း ေမာင္းႏွင္မႈ မ်ားေၾကာင့္ မၾကာခဏ အင္ဂ်င္ အပူခ်ိန္ ျမင့္တက္ၿပီး အင္ဂ်င္ ပ်က္စီးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚ ေနေၾကာင္း သိရသည္။ ျမန္မာ့ ကားေစ်းကြက္ တြင္ ႏုိင္ငံျခားေငြ ေခၽြတာေရး ၊ စက္သံုးဆီ ေခၽြတာေရး ႏွင့္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ မထိခိုက္ေစေရး တုိ႔အတြက္ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ေသးေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားကုိသာ အဓိက တင္သြင္းခြင့္ ျပဳထားေၾကာင္း သိရွိရသည္။
No comments:
Post a Comment