www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Tuesday, March 13, 2018

ကိုယ္ခ်င္းစာတရား စိတ္မွာထားပါ


ေဆာင္းပါး  ၁၃-၂-၂ဝ၁၈

လူပုဂၢိဳလ္အခ်ဳိ႕ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ေခါင္းပါးေနၾကသည္ကို ကြၽန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ေတြ႕ျမင္ေနရသည္။ လူ၊ သတၱဝါတို႔အေပၚတြင္ ညႇာတာရ ေကာင္းမွန္းမသိ၊ သနားရေကာင္းမွန္း မသိၾကသကဲ့သို႔ မိမိအျမင္၊ မိမိ အယူအဆမ်ားႏွင့္ ေသခ်ာခိုင္မာစြာ ေလ့လာစူးစမ္းျခင္း မျပဳဘဲ ျပစ္တင္ေဝဖန္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနျခင္းက လြန္စြာၾကည့္ရဆိုး၏။ ဤသည္မွာ မျဖစ္သင့္ေပ။ လူ၊ သတၱဝါတိုင္းတြင္ ဆိုးျခင္းတရား မ်ားရွိသကဲ့သို႔ ေကာင္းျခင္းတရားမ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ ထို႔အတူ အားနည္းခ်က္မ်ား သည္လည္း ကိုယ္စီကိုယ္စီ ရွိၾကျပန္၏။ ဤအေျခအေနတြင္ တစ္ဖက္သား၏ အားနည္းခ်က္ကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး ျပစ္တင္ေဝဖန္ ႐ႈတ္ခ်မႈျပဳျခင္းသည္ တရားေသာနည္းလမ္း မဟုတ္ဘဲ မတရား
ေသာ နည္းလမ္းသာျဖစ္သည္ဟု ယူဆမိသည္။

မၾကာေသးမီအခ်ိန္က ျဖစ္ပ်က္သြားေသာ အျဖစ္အပ်က္သည္ လြန္စြာနာၾကည္း ဖြယ္ေကာင္းသည္က အမွန္ပင္။ ပိုလီယိုေရာဂါေၾကာင့္ မသန္စြမ္းျဖစ္ေနေသာ လူပုဂိၢဳလ္တစ္ဦးကုိ အျခားလူပုဂိၢဳလ္တစ္ဦးက လူမႈစာမ်က္ႏွာ ထက္တြင္ ဂုဏ္သေရထိခိုက္ေစမည့္ Post ကိုတင္ေဆာင္၍ ပုတ္ခတ္ေရးသားေသာ လုပ္ေဆာင္မႈေပ။ ထိုသို႔ေသာ လုပ္ေဆာင္မႈသည္ မသန္စြမ္းဖရဲသီး သည္ကေလးကို ဂုဏ္သိကၡာထိခိုက္ ေစသည့္အျပင္ တန္ဖိုးရွိေသာ အသက္သည္ပင္ ဆုံး႐ံႈးမႈျဖစ္ေစ၏။

မသန္စြမ္းဖရဲသီး သည္ကေလးသည္ ဖရဲသီးစိတ္မ်ား လမ္းေပၚတြင္ တမင္လႊတ္ခ်၍ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား ရွာသည္က အမွန္ျဖစ္လိမ့္မည္ဟူ၍ အခိုင္အမာျဖင့္ ေျပာဆိုရန္က မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ စာဖတ္သူတို႔ သိျမင္ထားသည့္ အတိုင္း ပိုလီယို ေရာဂါေဝဒနာရွင္ တို႔သည္ ကိုယ္၊ ေျခ၊ လက္မ်ား ေသးေကြးမႈရွိၿပီး အားအင္မ်ားလည္း ခ်ဳိ႕တဲ့ၾကသည္။ သူတို႔၏ ခႏၶာကိုယ္ကို မတ္မတ္ရပ္တည္ ႏိုင္ရန္အတြက္ အလြန္အားစိုက္ရသည့္ အေျခအေနပါ။ ထိုအေျခအေနတြင္ ဖရဲသီး
စိတ္ဗန္းကို ၿမဲၿမံစြာကိုင္ေဆာင္ ထားႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။

သြားရင္းလာရင္းျဖင့္ လြတ္က်ႏိုင္ေျခ လည္းရွိသည္။ ဤအေျခအေနကို ႐ႈျမင္မၾကည့္ဘဲ မိမိထင္ျမင္ရာကိုသာ ႐ႈျမင္ၾကည့္ၿပီး လူအမ်ား၏အလယ္တြင္ အရွက္ခြဲေသာ လုပ္ေဆာင္မႈသည္ လြန္စြာမိုက္မဲ လြန္းသည္။

နားလည္မႈမရွိ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ေခါင္းပါးေသာ အျပဳသေဘာျဖစ္သည္ ဆိုလွ်င္ကား မမွားေပ။ မည္သူမဆို မေကာင္းမြန္ေသာ အျပဳသေဘာမ်ား ရွိၾကသကဲ့သို႔ ေကာင္းမြန္ေသာ အျပဳသေဘာမ်ားလည္းရွိၾကသည္။ အကယ္၍ မိမိတို႔၏မေကာင္းေသာ အျပဳသေဘာမ်ားကို လူအမ်ားသိေအာင္ ေျပာဆိုျပစ္တင္ ေဝဖန္မႈျပဳျခင္းကို မိမိတို႔သည္ ႏွစ္သက္မည္ေလာ။ အမွန္က မည္သူမည္ဝါမွ် ႏွစ္သက္ၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ မိမိကို ေဝဖန္ ျပစ္တင္မႈျပဳျခင္း ကိုမႀကိဳက္ အျခားတစ္ပါးေသာသူကို နားလည္ေပးမႈမရွိ ျပစ္တင္ေဝဖန္မႈ ျပဳျခင္းက တရားမွ်တေသာ အျပဳသေဘာ ဟုတ္ပါသေလာ။ ထိုသို႔ေသာ အျပဳသေဘာသည္ တရားမွ်တေသာ အျပဳသေဘာမဟုတ္
ဘဲ မတရားေသာ အျပဳသေဘာမ်ဳိးသာလွ်င္ ျဖစ္ေခ်၏။

အခ်ဳိ႕အမွားအယြင္းမ်ားက ျပင္ဆင္ရန္အတြက္ ရေကာင္းရႏိုင္ေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕အမွားအယြင္းမ်ားသည္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္ မလြယ္ကူေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာ၊ စိတ္အမူအရာမ်ားကို လူတိုင္းလိုလို သတိထားေနရသည္။ အကယ္၍ ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္တို႔၏ အျပဳသေဘာသည္ လြန္လြန္ၾကဴးၾကဴးျဖင့္ မွားယြင္းသြားပါက မိမိသာမက အျခားတစ္ပါးသူကိုလည္း ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးမ်ား ျဖစ္ေစတတ္သည္။ ထိုသို႔ေသာ အျပဳသေဘာမ်ား ထဲတြင္ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ေခါင္းပါးေသာ အျပဳသေဘာသည္ လြန္စြာအဆိုးဆုံး ျဖစ္သည္။

ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းႏိုင္ရန္အတြက္ စိတ္ထားေကာင္းမ်ား ေမြးျမဴတတ္ရန္လည္း လိုအပ္သည္။ စိတ္ထားမေကာင္းမြန္လွ်င္ ကိုယ္က်င့္တရားသည္ မေကာင္းမြန္ႏိုင္ပါ။ စိတ္သည္ဆန္းၾကယ္၏။ ထိုသို႔ဆန္းၾကယ္သည့္ အေလ်ာက္ စိတ္သည္အေျပာင္းအလဲ ျမန္တတ္သည္။ စိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္စြမ္းမရွိပါက စိတ္၏ခိုင္းေစရာ ေနာက္တြင္ လိုက္ပါမိရာက မွားယြင္းေသာ အျပဳသေဘာမ်ဳိးကို လုပ္ေဆာင္လိုက္မိေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ဳိးလည္း ရွိတတ္သည္။

ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားျခင္း၏ အရင္းအျမစ္သည္လည္း စိတ္ေနစိတ္ထားေပၚတြင္ အရင္းခံ၏။ စိတ္ထားေကာင္း မရွိသူမ်ားသည္ ကိုယ္က်င့္တရား မေကာင္းမြန္ၾကေပ။ စိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္စြမ္း မရွိသည့္အတြက္ အေကာင္းႏွင့္ အဆိုးကို ေဝဖန္ပိုင္းျခား၍ ႐ႈျမင္ႏိုင္စြမ္းမရွိဘဲ စိတ္ထင္သလို ကိုယ္၊ ႏႈတ္အမူအရာ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေျပာဆိုျပဳမူ လုပ္ေဆာင္ၾကသည္။ ထိုအခါ ဂုဏ္သိကၡာထိခိုက္မႈမ်ား ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္းမ်ားက ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။

ယေန႔ေခတ္သည္ ယခင္တုန္းကကဲ့သို႔ မဟုတ္ဘဲ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ နည္းပညာမ်ား တိုးတက္လာခဲ့သည္။ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ အရည္အေသြးျမင့္မား စြာဖြံ႕ၿဖိဳးလာသည့္ အေလ်ာက္ နည္းပညာတို႔သည္လည္း တိုးတက္လာခဲ့သည္။ ေရွးယခင္ကဆိုလွ်င္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား သိႏိုင္ေစရန္အတြက္ ေန႔စဥ္ထုတ္သတင္းစာမ်ား၊ အပတ္စဥ္ ထုတ္ဂ်ာနယ္မ်ား၊ လစဥ္ထုတ္ဂ်ာနယ္မ်ားကို အားကိုးတႀကီး ဖတ္႐ႈေလ့လာရသည္။ သိလိုေသာ သတင္း အခ်က္ အလက္ႏွင့္ အေၾကာင္းအရာ တို႔ကိုလည္း ရွာေဖြရ၏။

ယခုအခ်ိန္တြင္ ဆက္သြယ္ေရးက႑ တိုးတက္လာေသာေၾကာင့္ Smart ဖုန္းကိုအသုံးျပဳ၍ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ရွာေဖြေလ့လာမႈသည္ တြင္က်ယ္လာခဲ့သည္။ ယခင္က မရွိခဲ့ေသာ အြန္လိုင္းလူမႈစာမ်က္ႏွာ တို႔သည္လည္း ဆန္းသစ္ေသာ တီထြင္မႈႏွင့္အတူ ျဖစ္ေပၚတည္ရွိလာခဲ့သည္။ ထိုအေျခအေနတြင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ဟုေခၚေသာ လူမႈစာမ်က္ႏွာသည္ လြန္စြာက်ယ္ျပန္႔ခဲ့သည္။ Smart ဖုန္းကို အသုံးျပဳျခင္းမရွိေသာ ကမၻာ့လူဦးေရသည္ မရွိသေလာက္ နည္းပါးလာ၏။ ထို႔ျပင္ အြန္လိုင္းစာမ်က္ႏွာ တစ္ခုျဖစ္ေသာ ေဖ့စ္ဘြတ္ကိုလည္း လူအမ်ားက ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ အသုံးျပဳ လာၾကသည္။

အခ်ဳိ႕က ေဖ့စ္ဘြတ္ကို အေပ်ာ္သေဘာျဖင့္ သုံးစြဲၾကၿပီး အခ်ဳိ႕က သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ရယူရန္အတြက္ အသုံးျပဳၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အတြက္သုံးစြဲၿပီး အခ်ဳိ႕က ပညာရပ္ဆိုင္ရာ သင္ယူေရးအတြက္ အသုံးျပဳၾကသည္။ ဤသို႔ေသာ ေကာင္းကြက္မ်ားေၾကာင့္ ေဖ့စ္ဘြတ္အသုံးျပဳသူမ်ား ျမင့္တက္လာသည္မွာ မမွားေခ်။ သို႔ေသာ္လည္း ေဖ့စ္ဘြတ္သည္ ေကာင္းက်ဳိးျပဳ႐ုံတင္မက ဆိုးက်ဳိးမ်ားလည္း ျဖစ္ေစတတ္သည္။ ေဖ့စ္ဘြတ္သည္ သုံးတတ္လွ်င္ ေဆးျဖစ္ေစၿပီး မသုံးတတ္ပါက ေဘးအႏၲရာယ္ျဖစ္ေစ တတ္သည္။ ထ႔ိုေၾကာင့္ လူမႈစာမ်က္ႏွာျဖစ္ေသာ ေဖ့စ္ဘြတ္ကို သတိတရားျဖင့္ အသုံးျပဳၾကေစလို၏။

ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚတြင္ ဗဟုသုတရရွိေစမည့္ အသိပညာမ်ား၊ အတတ္ပညာမ်ားရွိသည္။ ထို႔ျပင္ ကိုယ္က်င့္တရားကို ထိခိုက္ပ်က္ျပား ေစႏိုင္သည့္ ညစ္ညမ္း႐ုပ္ရွင္မ်ား၊ ဂုဏ္သိကၡာတရား ထိခိုက္ေစႏိုင္သည့္ ေျပာဆိုေရးသားမႈမ်ား၊ လိင္ကိစၥႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ အျပဳသေဘာအေၾကာင္းအရာမ်ား၊ ေသြးေဆာင္ျဖားေယာင္းမႈမ်ား၊ လိမ္လည္မႈမ်ား၊ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ မတရားသျဖင့္ ႀကံေဆာင္မႈမ်ား လည္းရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဖ့စ္ဘြတ္ကုိေပါ့ေပါ့ဆဆျဖင့္ အသုံး မျပဳသင့္ေပ။

တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စိတ္ေနစိတ္ထား တူညီမႈမ်ား မရွိၾကသကဲ့သို႔ ကိုယ္က်င့္တရားတြင္လည္း အနိမ့္အျမင့္ ကဲြျပားၾကျပန္သည္။ ထုိသု႔ိ မတူညီေသာ အက်င့္စ႐ုိက္မ်ားကို တူညီမႈရွိေအာင္ ေဖ့စ္ဘြတ္သည္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္၏။ ဤသည္မွာ အတုခိုး၍ အတတ္သင္ယူျခင္း ပင္တည္း။ မတူညီေသာ အက်င့္စ႐ိုက္ ရွိေသာ္လည္း ခင္မင္မႈေၾကာင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈ ျပဳေသာအခါ မေကာင္းမြန္ေသာ အက်င့္စ႐ိုက္ရွိသူထံမွ ထိုမေကာင္းမြန္ေသာအက်င့္ စ႐ိုက္တို႔သည္ အျခားတစ္ပါးသူထံသို႔ ကူးစက္သြားျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္တတ္သည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ မိမိတို႔၏စိတ္ကို မိမိတို႔အေကာင္းဆုံး ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရန္သာ လိုအပ္သည္။ စိတ္ဆႏၵ၏ ေစစားရာေနာက္ကို အလြန္အၾကဴး မလိုက္ပါသင့္ေပ။ သူမ်ားေျပာတိုင္းလည္း မယုံၾကည္သင့္ေပ။ အေကာင္းႏွင့္အဆိုးကို ေဝဖန္ပိုင္းျခား၍ ႐ႈျမင္ၿပီးေသာအခါမွ၊ မိမိကိုယ္ေတြ႕ ေလ့လာဆန္းစစ္ၿပီး ေသာအခါမွ အျခားတစ္ပါးသူ ေျပာဆိုေသာ စကားတို႔ကို လက္ခံေစခ်င္၏။

ပညာရပ္ဆိုင္ရာ မည္မွ်ထိတတ္ေျမာက္ ကြၽမ္းက်င္ပါေစ စိတ္ထားမတတ္လွ်င္ အရာမေရာက္ႏိုင္ေပ။ သို႔ေသာ္ စိတ္ထားတတ္ေသာ္လည္း ပညာမတတ္ေသာေၾကာင့္ အရာေရာက္မႈ အားနည္းရျပန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာတတ္ရန္ သာမက စိတ္ထားတတ္ရန္ပါ လိုအပ္သည္။ ဆရာႀကီးဦးေအာင္သင္း၏ စကားကို အငွားျဖင့္ ေျပာရပါက"ပညာတတ္ၿပီး စိတ္ထားမတတ္လွ်င္ ပညာတတ္ လူငေပါႀကီးျဖစ္ေနလိမ့္မယ္"ဟုသာ ဆိုခ်င္ပါ၏။

အထူးသျဖင့္ မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္ ေမာင္မယ္မ်ား မိမိတို႔စိတ္ရွိသလို ေပါ့ေပါ့ျပက္ျပက္ မေနထိုင္သင့္။ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ႏိုင္ထက္စီးနင္းမႈ မ်ားလည္း မျပဳသင့္။ နားလည္မႈတရားကို လက္ကိုင္ထားေစခ်င္၏။ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား စိတ္မွာထားေစခ်င္၏။ လူသားခ်င္းမွန္ေသာ္လည္း ဘဝအေျခအေနအရ ဆင္းရဲျခင္းႏွင့္ ခ်မ္းသာျခင္းမတူညီဘဲ ကြဲျပားျခားနားၾကသည္။ အသိုင္းအဝိုင္းႏွင့္ အလႊာဓနအနိမ့္အျမင့္မ်ား ကြဲျပားျခားနားၾကသည္။ 
ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ မည္သူမည္ဝါမွ် ကင္းရွင္းစြာ ေနထိုင္၍မရေပ။ ထို႔ျပင္ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ မတူညီေသာ အျပဳသေဘာမ်ား ရွိၾကသည္။ ထိုသို႔ မတူညီေသာ အျပဳသေဘာမ်ားကို စိတ္တိုင္းမက်သည့္အခါတြင္ ပတ္ဝန္းက်င္၏အျမင္
သေဘာအရ မိမိတို႔စိတ္ႀကိဳက္ေျပာဆို ေဝဖန္ခြင့္ရွိသည္။ သ႔ုိေသာ္ထုိသ႔ုိ ေဝဖန္မႈျပဳရာတြင္ အမွားႏွင့္အမွန္ကို ခ်င့္ခ်ိန္၍ ေျပာဆိုရမည္။ အက်ဳိးအေၾကာင္း ခိုင္မာတိက်မႈရွိရမည္။ တစ္ဖက္သား၏ ဂုဏ္သိကၡာ တရားကုိလည္း ထည့္တြက္သင့္သည္။ အမွားႏွင့္အမွန္ မသဲကြဲသည့္အျပင္ အက်ဳိးႏွင့္အေၾကာင္း တိက်ခိုင္မာမႈမရွိဘဲ ေျပာဆိုေဝဖန္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့လွ်င္ ေဝဖန္ခံရသူသာမက မိမိတို႔၏ဂုဏ္သိကၡာကိုလည္း ထိခိုက္ေစႏိုင္၏။ ယခုေခတ္တြင္ အခ်ဳိ႕လူပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ အက်င့္စ႐ိုက္မ်ား ပ်က္ျပားလာၾကသည္။ တိက်မႈမရွိေသာ သတင္းအခ်က္အလက္ တို႔ေၾကာင့္ ဘယ္အရာကအမွန္၊ ဘယ္အရာကအမွား ခြဲျခားပိုင္းျဖတ္ရမည္မွာ မလြယ္ကူေသာေၾကာင့္ အျခားသူတို႔၏ ေျပာစကားကို တစ္ဇြတ္ထိုး ယုံၾကည္မိေသာ အေလ့အထမ်ားလည္း ရွိလာၾကသည္။ ထိုသို႔ မသိတတ္ျခင္း၏ အက်ဳိးဆက္မွ တစ္ဆင့္တက္၍ ကိုယ္က်င့္တရားကို ပ်က္ျပားေစသည္ထိ ျဖစ္ေပၚေစခဲ့သည္။

အကယ္၍ မိမိတို႔၏ေဝဖန္ျပစ္တင္ ေျပာဆိုမႈသည္ မွားယြင္းမႈျဖစ္ခဲ့ၿပီး တစ္ဖက္သား၏ ဂုဏ္သိကၡာတရား ထိခိုက္မႈျဖစ္ေစပါက မိမိ၏အျပဳသေဘာကို မိမိတို႔သည္ တာဝန္ယူႏုိင္စြမ္း ရရိွမည္ျဖစ္သည္။အကယ္၍ တာဝန္ယူႏိုင္စြမ္း မရွိခဲ့လွ်င္ ဘယ္ေသာအခါမွ်ျပစ္တင္ေဝဖန္မႈမ်ား မျပဳလုပ္သင့္။ အထူးသျဖင့္ တစ္ပါးသူ၏ အားနည္းခ်က္ကို အခြင့္ေကာင္းမယူဘဲ နားလည္မႈ မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္႐ႈ၍ ကုိယ္ခ်င္းစာတရား ထားတတ္လွ်င္ ပို၍ပင္ေကာင္းသည္။ ေမတၱာတရားႏွင့္ ကိုယ္ခ်င္းစာ တရားတို႔သည္ ေရာင္ျပန္ထင္ဟပ္တတ္သည္။ မိမိတ႔ုိကေမတၱာ တရားႏွင့္ ကုိယ္ခ်င္းစာတရားထားရိွတတ္မွ အျခားတစ္ပါးသူက မိမိတို႔အေပၚတြင္ ေမတၱာတရားႏွင့္ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားတို႔ကို ျပန္လည္၍ ထားရွိၾကမည္။ ထို႔ေၾကာင့္လူမႈဆက္ဆံေရးတြင္ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ထားရွိျခင္းက အလြန္အက်ဳိး ျဖစ္ေစသည့္အတြက္ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားကို မိမိတို႔စိတ္ထဲတြင္ အၿမဲထားၾကပါဟု တိုက္တြန္းအႀကံျပဳရျခင္းပင္ျဖစ္ပါ
သည္။

လိႈင္မင္းထြန္း (ေျမာင္)

ရတနာပံုေန႔စဥ္သတင္းစာ စာ (၂၅)

#Yadanarpondaily

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page

Powered By Blogger