www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Tuesday, March 20, 2018

အိႏၵိယႏုိင္ငံထုတ္ ရထားစက္ေခါင္းတြဲ ၁ တြဲအား ျမန္မာ့ မီးရထားသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္



ေနျပည္ေတာ္ ၂ဝ-၃-၂ဝ၁၈

အိႏိၵယႏုိင္ငံ၏ ေခ်းေငြျဖင့္ ဝယ္ယူသည့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ RITES Ltd မွထုတ္လုပ္သည့္ ရထားစက္ေခါင္းတြဲ ၁၈ တြဲအား ျမန္မာ့မီးရထားသို႔ လႊဲေျပာင္း ေပးအပ္သည့္ အခမ္းအနားကို ယေန႔နံနက္ပိုင္းတြင္ ေနျပည္ေတာ္ ဘူတာႀကီး၌ က်င္းပသည္။

ေရွးဦးစြာ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္႔စင္ေမာင္က အဖြင့္အမွာစကား ေျပာၾကားၿပီး ျမန္မာ့မီးရထားမွ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ (လွ်ပ္စစ္ႏွင့္စက္မႈဌာန) ဦးမင္းေအာင္က ရထားစက္
ေခါင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။ ဆက္လက္၍ အိႏၵိယႏုိင္ငံ RITES Ltd မွ နည္းပညာ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး Mr.Mukesh Rothore က ရထားေျပးဆြဲရာတြင္ ျဖည့္ဆည္း ေပးရမည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို ရွင္းလင္း ေျပာၾကားၿပီး ရထားစက္ေခါင္းမ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ စာရြက္စာတမ္းမ်ားအား ျမန္မာ့မီးရထားမွ ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသူရိန္ဝင္းထံ လႊဲေျပာင္း ေပးအပ္သည္။

ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္႔စင္ေမာင္ႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ရထားစက္ေခါင္း အသစ္အား အေမႊးနံ႔သာရည္မ်ားျဖင့္ ပက္ဖ်န္းေပးၿပီး အမွတ္တရ စုေပါင္းဓာတ္ပံု ႐ိုက္ၾကသည္။

ျမန္မာ့မီးရထား လုပ္ငန္းအေနျဖင့္ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွ ေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈၆ ဒသမ ၃၁ သန္းရရွိခဲ့ၿပီး ၎ေခ်းေငြထဲမွ စက္မႈႏွင့္လွ်ပ္စစ္ အင္ဂ်င္နီယာဌာနက စက္ေခါင္း ၁၈ ေခါင္းႏွင့္
စက္ေခါင္းတြဲ အရန္ပစၥည္းမ်ား ဝယ္ယူရန္အတြက္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိသည္ ျဖစ္၍ အိႏၵိယႏုိင္ငံထုတ္ စက္ေခါင္းတြဲမ်ားကို မွာယူခဲ့ေၾကာင္း၊ ပထမအႀကိမ္အျဖစ္ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လတြင္ စက္ေခါင္းေျခာက္ေခါင္း၊ ဒုတိယအႀကိမ္ အျဖစ္ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလတြင္ စက္ေခါင္းေျခာက္ေခါင္း တို႔အားလက္ခံ ရရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ ေနာက္ဆံုးအသုတ္ အျဖစ္ေရာက္ရွိလာသည့္ ရထားစက္ေခါင္းတြဲ ေျခာက္ေခါင္းအား လက္ခံခဲ့ၿပီး ယေန႔နံနက္ပိုင္းတြင္ အဆိုပါ စက္ေခါင္းမ်ားအား လႊဲေျပာင္းလက္ခံခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။

''အိႏၵိယႏိုင္ငံ ေခ်းေငြနဲ႔ဝယ္တဲ့ အိႏၵိယထုတ္ စက္ေခါင္း ၁၈ ေခါင္းမွာ ယခင္ေျခာက္ေခါင္း ႏွစ္သုတ္လက္ခံခဲ့ၿပီး လက္ရွိမွာလည္း အဲဒီ၁၂ ေခါင္းကအသံုးျပဳေနပါၿပီ။ ယခုလက္ခံတဲ့ ေျခာက္ေခါင္းကိုလည္း ျပည္တြင္းဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြမွာ အသံုးျပဳသြားမွာပါ။ မၾကာေသးမီက ဖြင့္လွစ္လုိက္တဲ့ မႏၲေလး-ျမစ္ႀကီးနား လမ္းပိုင္းမွာ တြဲဆုိင္းအသစ္လဲလွယ္ သံုးထားပါတယ္။ ၅၅ အဆန္ ၅၆ အစုန္ရထား လိုင္းမွာလည္း ဒီစက္ေခါင္း အသစ္ေတြကို တြဲဆုိင္း အသစ္နဲ႔ေရာၿပီး ထည့္ဝင္ေျပးဆြဲလ်က္ ရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ မႏၲေလး-ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၲေလး-ျမစ္ႀကီးနား ကုန္တင္ရထားေတြကို လည္းေျပးဆြဲ ေနပါတယ္''ဟု ျမန္မာ့မီးရထားမွ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးမင္းေအာင္က ေျပာသည္။

ျမန္မာ့မီးရထားတြင္ ရထားစက္ေခါင္း ေပါင္း ၃၉၈ ေခါင္းရွိၿပီး ယင္းတို႔ထဲမွ အိႏၵိယႏုိင္ငံထုတ္ စက္ေခါင္း ၇၈ ေခါင္းရွိသျဖင့္ အသံုးျပဳမႈမွာ ၂ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔ရွိေၾကာင္း၊ ယခုစက္ေခါင္းမ်ားသည္ ယခင္စက္ေခါင္းမ်ားႏွင့္ မတူဘဲ Microcontroller based Excitation and Propulsion Control System တပ္ဆင္ထားသည့္ စက္ေခါင္းမ်ားျဖစ္၍ ဝန္ခ်ိန္ႏွင့္ လိုအပ္သလို ထိန္းညိႇေမာင္းႏွင္၍ ရေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ Efficient ျဖစ္သည့္ စနစ္မ်ားကိုလည္း တပ္ဆင္ ထားသျဖင့္ Pure Air Brake System ျဖစ္ကာ ေလအိတ္သံုး လူစီးတြဲမ်ားအတြက္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ စက္ေခါင္းမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

#Themyawadydaily

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page

Powered By Blogger