www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Wednesday, January 18, 2017

ေစ်းႏႈန္းက်လ်က္ ေရာင္းမသြက္သည့္ ကားေစ်းကြက္


ေစ်းႏႈန္းက်လ်က္ ေရာင္းမသြက္သည့္ ကားေစ်းကြက္

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ မွတ္ပံုတင္သက္တမ္း ၾကာျမင့္သည့္ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ားအား ပယ္ဖ်က္ေရးႏွင့္ အစားထုိး တင္သြင္းေရးကို ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရက ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာမွ စတင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္သည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားမွာ ယာဥ္အို ယာဥ္ေဟာင္း မ်ားသည္ စက္သံုးဆီပိုမို သံုးစြဲရျခင္းေၾကာင့္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ား ေလလြင့္မႈ သက္သာေစရန္၊ ယာဥ္မ်ား၏ ႀကံ့ခိုင္မႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚျခင္းႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းေစရန္၊ ယာဥ္မ်ားမွ ထြက္ေသာ မီးခိုးေငြ႕မ်ားေၾကာင့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ပ်က္စီးမႈ ေလ်ာ့နည္းသက္သာ ေစရန္တုိ႔ ျဖစ္သည္။

ပုဂၢလိကပိုင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားကို အစားထိုး လဲလွယ္ေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဌာနမ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ၾကရာတြင္ ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ  ဦးစီးဌာန၌ မွတ္ပံုတင္ ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား အနက္ မွတ္ပံုတင္သက္တမ္း ႏွစ္ ၄ဝ ေက်ာ္ယာဥ္မ်ား၊ ႏွစ္ ၃ဝ ေက်ာ္မွ ႏွစ္ ၄ဝ ၾကား သက္တမ္းရွိ ယာဥ္မ်ား၊ ႏွစ္ ၂ဝ မွ ႏွစ္ ၃ဝ ၾကားသက္တမ္းရွိ ယာဥ္မ်ားကို အဆင့္ဆင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ သတ္မွတ္ ထားသည္။ 

ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ကားေဟာင္းအပ္ႏွံေရး ကိစၥ ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီး ပါက အပ္ႏွံမႈ အမွတ္အသား တစ္ေစာင္ထုတ္ေပးၿပီး ယာဥ္ေဟာင္းကို ဆက္လက္ အသံုးျပဳႏုိင္ကာ ၄င္းယာဥ္အတြက္ အစားလဲလွယ္မည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ကို မွာယူရာတြင္ ထုတ္လုပ္သည့္ မူလႏုိင္ငံ၏ ေရာင္းေစ်း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၅ဝဝ ထက္မပိုေသာ ယာဥ္တစ္စီး ဝယ္ယူခြင့္ပါမစ္ ရရွိၾကသည္။ အဆိုပါဝယ္ယူခြင့္ ပါမစ္ျဖင့္ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ႏွင့္ အထက္ ပံုစံ(Model) ရွိ ေမာ္ေတာ္ကားကို ႏုိင္ငံျခားမွ မွာယူတင္သြင္း ၾကရသည္။

ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စစ္က်န္ကားႀကီး မ်ားမွာ သံရည္က်ဳိ စက္႐ံုတြင္ လမ္းဆံုးေပ်ာက္ကြယ္ သြားသည္။ စစ္က်န္ကားႀကီးမ်ား ဆုိသည္မွာ ဒုတိယကမၻာစစ္ အတြင္းက မဟာမိတ္တပ္ မ်ားအား ဗမာ့လြတ္လပ္ေရး တပ္မေတာ္ႏွင့္ ဂ်ပန္တပ္မ်ားက တိုက္ထုတ္သျဖင့္ မဟာမိတ္တို႔ ဆုတ္ခြာရာ လမ္းေၾကာင္းမ်ား၌ပ စ္ထားခဲ့ေသာ ေမာ္ေတာ္ကားႀကီးမ်ား ျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးေနာက္ပိုင္း ျမန္မာတုိ႔က ၄င္းကားႀကီးမ်ားမွ အစိတ္အပိုင္း မ်ားျဖဳတ္ယူၾကၿပီး စုေပါင္းစပ္ေပါင္း ျပန္လည္တပ္ဆင္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကေသာ ေမာ္ေတာ္ကား ႀကီးမ်ားမွာ မွတ္ပံုတင္ သက္တမ္းႏွစ္ေပါင္း ၄ဝ ေက်ာ္စာရင္းတြင္ ပါဝင္သည္။ ထုိ႔ျပင္ ဖဆပလ အစိုးရကာလတြင္ ျပည္ပမွဝယ္ယူ တင္သြင္းေသာ ေမာ္ေတာ္ကား မ်ားႏွင့္ ေနာက္ပိုင္း ေတာ္လွန္ေရး အစိုးရကာလ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက စစ္ေလ်ာ္ေၾကး အျဖစ္ ေပးေသာ ေမာ္ေတာ္ကား မ်ားလည္း ပါဝင္ၾကသည္။

ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရက ယာဥ္အို ယာဥ္ေဟာင္းမ်ား မွတ္ပံုတင္ ပယ္ဖ်က္ေရးႏွင့္ အစားထုိး လဲလွယ္ေရး ေဆာင္ရြက္မည့္ အစီအစဥ္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁ဝ ရက္တြင္ မီဒီယာမ်ားမွ တစ္ဆင့္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာ လုိက္ရာ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ မူလႏိုင္ငံ ၏ ေရာင္းေစ်း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၅ဝဝ ထက္မပိုေသာ ယာဥ္တစ္စီး ဝယ္ယူခြင့္ပါမစ္ ထုတ္ေပးမည္ ဆုိေသာ သတ္မွတ္ခ်က္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ကားေစ်းကြက္ကို ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုအတြင္း အဆုိးဆံုး အေျခအေနသုိ႔ ေရာက္ေစခဲ့ ေၾကာင္း ထုိအခ်ိန္က ေဝဖန္သံမ်ား ၾကားရသည္။ မူလက ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၁၅ သိန္း၊ သိန္း ၂ဝ သာ ေပါက္ေစ်းရွိေသာ ေလးဘီး ကားကေလးမ်ားႏွင့္ မာဇဒါ ဖယ္မလီယာ ကားမ်ားကို ဝယ္ယူစုေဆာင္း ၾကေသာ သတင္းမ်ားလည္း ရန္ကုန္ ကားေစ်းကြက္ကုိ အႀကီးအက်ယ္ ဂယက္႐ိုက္ခတ္ ေစခဲ့သည္ဟု ဆိုၾကသည္။

ယေန႔ကာလတြင္ သက္တမ္းႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ၾကာခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္က မွတ္ပံုတင္ ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ားကို အစားထုိး လဲလွယ္ေရး ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္မည့္ အစီအစဥ္ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ ေမာ္ေတာ္ကား ေစ်းကြက္တြင္ ယခင္ရက္မ်ားက ေပါက္ေနေသာ ေစ်းႏႈန္းထက္ သိန္း ၃ဝ ခန္႔က်ဆင္း သြားေၾကာင္း မီဒီယာမ်ားက ေဖာ္ျပထားၾကၿပီး ေစ်းႏႈန္းအက် သြက္ေသာ္လည္း ကားအေရာင္းအဝယ္ က ခက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္က ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ ယာဥ္အုိ ယာဥ္ေဟာင္းမ်ား အပ္ႏွံလဲလွယ္ေရး အစီအစဥ္သည္ ကားေစ်းကြက္ကို ႐ိုက္ခတ္ ေစခဲ့ေသာ္လည္း ပြဲစားမ်ား ေရႊျဖစ္သည့္ အေနအထားမ်ဳိး ေတြ႕ရၿပီး ယခု အေျခအေနသည္ ယခင္ အေနအထားႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။

ႏုိင္ငံေတာ္က ေဆာင္ရြက္ေနေသာ ယာဥ္အို ယာဥ္ေဟာင္းမ်ား အပ္ႏွံေရး အစီအစဥ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္တြင္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ပ်က္စီးမႈ ေလ်ာ့နည္းေရး သည္ ထင္သာျမင္သာ သည့္ အေနအထား မဟုတ္ေသာ္လည္း အားလံုးသတိျပဳ မိၾကဖို႔လုိသည္။ ေလထုအတြင္း လူႏွင့္သက္ရွိ မ်ားကို အႏၲရာယ္ ျဖစ္ေစႏုိင္သည့္ ကာဗြန္ဒိုင္ ေအာက္ဆုိက္ ဓာတ္ေငြ႕၊ မီးခိုးႏွင့္ ဖုန္မႈန္႔မ်ား ပါဝင္မႈမ်ားကို ေလယာဥ္ပ်ံမ်ား၊ သေဘၤာမ်ားႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ကားႀကီး ကားငယ္တုိ႔က ဖန္တီးၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ေလထု ညစ္ညမ္းမႈေၾကာင့္ လူတို႔အတြက္ အဆုတ္ႏွင့္ အသက္႐ွဴ လမ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေရာဂါျဖစ္ပြားမႈ ျမင့္မားေနေၾကာင္း ကမၻာ့ က်န္းမာေရး အဖြဲ႕ (WHO) မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရေပရာ ေစ်းႏႈန္းက်လ်က္ ေရာင္းမသြက္ သည့္ ကားေစ်းကြက္သည္ ေရစီးတစ္ခါ ေရသာတစ္လွည့္ အေျခအေနသာ ျဖစ္သျဖင့္ ျပည္သူ႔ က်န္းမာေရး ႐ႈေထာင့္ကိုလည္း ဦးစားေပးရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း ျမဝတီက တိုက္တြန္း လုိက္ရပါသည္။ 

( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )

ျမ၀တီေန႔စဥ္သတင္းစာ ၊ စာ(၂)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page