www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Monday, August 1, 2016

အထိုင္မ်ားေသာ ေနထိုင္မႈပံုစံေၾကာင့္ ေသဆံုးသူနွစ္စဥ္ ငါး သန္းဦးခန္ ့ရွိ



နယူးေယာက္ ၊ ၁-၈-၂၀၁၆

ကမၻာတစ္၀န္းတြင္ အထိုင္မ်ားေသာ လူေနမႈပံုစံေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္စရိတ္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၆၇ ဒသမ ၅ ဘီလီယံထက္ မနည္း ကုန္က်လ်က္ ရွိျပီး ေသဆံုးသူ ငါးသန္းဦး ထက္မနည္း ရွိရာ၀ယ္ လူတိုင္း တစ္ရက္လ်င္ တစ္နာရီခန္ ့ ကိုယ္လက္လွဳပ္ရွား ေပးျခင္းျဖင့္ ယင္းအျဖစ္ဆိုး နွစ္ရပ္ကို ထိေရာက္စြာ ကာကြယ္ ေလ်ာ့ခ်နိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သုေတသီမ်ားက အသိေပး ေျပာၾကားသည္။ 

အထိုင္မ်ားသည့္ လူေနမႈပံုစံေၾကာင့္  နွလံုးေရာဂါ၊ ေသြးတိုးေရာဂါ၊ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ၊ ကင္ဆာေရာဂါ တို ့ျဖစ္နုိင္ေျခ ျမင့္မားေၾကာင္း၊ မည္သူမဆို ခပ္သြက္သြက္ လမ္းေလွ်ာက္ ေပးျခင္း တစ္မ်ိဳးတည္း ျဖင့္ပင္ ယင္းေရာဂါဆိုး မ်ားကို ထိေရာက္စြာ ကာကြယ္နိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊  တစ္ရက္လွ်င္ ၈ နာရီထက္မနည္း ထိုင္သူတို ့တြင္ ေဖာ္ျပပါေရာဂါ မ်ားအျပင္ အ၀လြန္ ေရာဂါလည္း ျဖစ္ပြားနိုင္ေျခ အလြန္ျမင့္မား ေနျပီး လူ ့ေလာကကို သက္တမ္းေစ့ ေနထိုင္ခြင့္ ရလိမ့္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း သုေတသီမ်ား က ျဖည့္စြက္ ေျပာၾကားသည္။ 

" ရံုးအလုပ္လုပ္၍ ျဖစ္ေစ၊ အိမ္ေနရင္း တီဗီၾကည့္၍ ျဖစ္ေစ၊ အထိုင္မ်ားတဲ့ လူေနမႈပံုစံေၾကာင့္ တစ္နွစ္ကိုလူ ငါးသန္း ထက္မနည္း ေသဆံုးေနပါတယ္။ ဒါဟာ ေဆးလိပ္ေသာက္လို ့နွစ္စဥ္ ေသဆံုးေနသူ ဦးေရနဲ ့ ၁ သန္းပဲ ကြာပါ ေတာ့တယ္ " ဟု သုေတသီ Ulf Ekelund က ေျပာျပသည္။ 

ကမၻာ့က်န္းမာေရး အဖြဲ ့ WHO ၏ ကိန္းဂဏန္းမ်ား အရ ကမၻာတစ္၀န္းတြင္ ေဆးလိပ္ ေသာက္ျခင္းေၾကာင့္ လူ ေျခာက္သန္း ထက္မနည္း နွစ္စဥ္ေသဆံုးရေလ့ ရွိေၾကာင္းသိရသည္။ 

" ကိုယ္လက္ လွဳပ္ရွားမႈ အားနည္းျခင္းဟာ ကမၻာတစ္၀န္းကို ကပ္ေရာဂါပမာ ကူးစက္ေနပါတယ္။ တစ္ပတ္ကို အနည္းဆံုးမိနစ္ ၁၅၀ ထက္ပိုျပီး ကိုယ္လက္လွဳပ္ရွား ေပးဖို ့လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူၾကီးေတြရဲ ေလးပံုတစ္ပံု ေလာက္က ဒီသတ္မွတ္ခ်က္ကိုမ လိုက္နာပါဘူး။ တစ္ရက္ကို ၁၅ မိနစ္ေလာက္ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ရံုနဲ ့ ေတာ့ မလံုေလာက္ပါဘူး။ အနည္းဆံုး နာရီ၀က္၊ အမ်ားဆံုး တစ္နာရီခြဲ ၾကာေအာင္ ေလ့က်င့္ခန္း ျပဳလုပ္သင့္ပါ တယ္ " ဟု Ulf က ဆက္လက္ေျပာျပသည္။ 

" အသင္းအဖြဲ ့လိုက္ ကစားတဲ့ အားကစားမ်ိဳးမွ မဟုတ္သလို အားကစားခန္းမကို သြားျပီးကစားမွ  အားကစားျဖစ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္နာရီကို ၅ ဒသမ ၆ ကီလိုမီတာ ႏႈန္းနဲ ့လမ္းေလွ်ာက္ေပးမယ္၊ စက္ဘီးစီးရင္ တစ္နာရီကို 

၁၆ ကီလိုမီတာ ႏႈန္းနဲ ့စီးေပးမယ္ ဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အလိုအပ္ဆံုး ေလ့က်င့္ခန္းေတြ  လုပ္ျပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ " ဟု ၄င္း က ဆက္လက္ ေျပာျပသည္။

ရတနာပံုေန႔စဥ္

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page