www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Monday, August 15, 2016

၀ိတ္ခ်ခ်င္သူတုိင္း အတြက္ အေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ား


၀ိတ္ခ်ခ်င္သူတုိင္း အတြက္ အေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ား

ေဒါက္တာ ေအးမင္းထူး

၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တုန္းက မစားခင္ေရေသာက္ တာက ၀ိတ္ခ်ရာမွာ ဘယ္ေလာက္ အတုိင္းအတာထိ အသံုး၀င္သလဲ ဆုိတာ စမ္းသပ္ခဲ့တယ္။ အသက္ ၅၅-၇၅ ႏွစ္ အတြင္းရွိတဲ့ အ၀လြန္လူႀကီး ေတြကုိ အုပ္စုႏွစ္စုခဲြၿပီး စမ္းသပ္တယ္။ တစ္စုကုိ ဒီအတုိင္း အစားေရွာင္ခုိင္းၿပီး ေနာက္အုပ္စု တစ္စုကုိေတာ့ မစားခင္ နာရီ၀က္ အလုိမွာ ေရ ၅၀၀ မီလီလီတာ (ေရသန္႔တစ္ဘူးခဲြ) ေလာက္ေသာက္ခုိင္းၿပီး စမ္းသပ္တယ္။ သံုးလၾကာတဲ့ အခါမွာ အဲဒီ အုပ္စုႏွစ္စုကုိ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္တဲ့ အခါ မစားခင္ ေရေသာက္တဲ့ အုပ္စုက ပ်မ္းမွ် ႏွစ္ကီလုိေလာက္ ၀ိတ္က်တာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိတ္ခ်ခ်င္သူတုိင္း မစားခင္ နာရီ၀က္ အလုိမွာ ေရဖန္ခြက္ ႏွစ္ခြက္ ၅၀၀ မီလီလီတာ ေသာက္ရင္ ၀ိတ္ခ်ရာမွာ အေထာက္အကူ ျပဳမွာျဖစ္တယ္။

ေျခေထာက္ကုိပဲ သံုးပါ

ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေန႔စဥ္ နာရီ၀တ္ေလာက္ ကုိယ္လက္ လႈပ္ရွားတာဟာ ၀ိတ္တက္ မလာေအာင္ ထိန္းေပးႏုိင္တယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းကုိ အနည္းဆံုး တစ္ပတ္ငါးႀကိမ္ လုပ္ဖုိ႔လုိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၀ိတ္ျမန္ျမန္ က်ခ်င္တယ္ ဆုိရင္ေတာ့ အနည္းဆံုး ၄၅ မိနစ္ေလာက္ လုပ္ဖုိ႔လုိတယ္။ ဒါမွသာ သိမ္းဆည္းထားတဲ့ ကယ္လုိရီ ေတြ ျမန္ျမန္ ေလာင္ကၽြမ္းၿပီး ၀ိတ္ျမန္ျမန္က်မွာ ျဖစ္တယ္။ အလယ္အလတ္ ေတာ္သင့္႐ံု ေလ့က်င့္ခန္း ဆုိတာ လမ္းေလွ်ာက္တာ ၊ ေရကူးတာ ၊ အကေလ့က်င့္တာ ၊ တင္းနစ္ ၊ ၾကက္ေတာင္ ကစားတာမ်ိဳး ကို ဆုိလုိပါတယ္။ ၾကားထဲမွာ ႀကံဳရင္ႀကံဳသလုိ ေလွကားတက္တာ ၊ အလုပ္ကုိ ေျခက်င္သြားတာမ်ိဳး လုပ္ေစခ်င္တယ္။ ၀ိတ္ခ်တဲ့အခါ အေရးႀကီးဆံုး စိတ္က ကုိယ့္ရာထူး ၊ အဆင့္အတန္း ေတြကုိ ေဘးခ်ၿပီး သာမန္လူေတြလို သြားလာ လႈပ္ရွားရမွာ ျဖစ္တယ္။ တီဗီြ ၊ ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕မွာ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ထုိင္တာမ်ိဳး လံုး၀ မလုပ္သင့္ပါ။ အဓိကကေတာ့ ၀ိတ္ခ်ခါစ ပထမလ အတြင္းမွာ ျဖစ္တယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ဖုိ႔ အခ်ိန္မေပးႏုိင္ ရင္ေတာင္ အနီးအနား သြားတဲ့အခါ ကုိယ့္ေျခေထာက္ ကုိ သံုးၿပီးသြားပါ။ ဒီအခ်က္ကုိ ေခါင္းထဲ သံမႈိစဲြသလုိ ထည့္ထားပါ။

စားသမွ်ကုိ ခ်ေရးပါ

ဒီအေလ့အက်င့္ကို လံုး၀ အထင္မေသးပါနဲ႔။ တစ္ေန႔တာ စားသမွ် ၊ ေသာက္သမွ်ကုိ ခ်ေရးတာဟာ ၀င္သြားတဲ့ ကယ္လုိရီကုိ ေယဘုယ် တြက္ခ်က္ႏုိင္မွာ ျဖစ္သလုိ ေနာက္ရက္ အစားအေသာက္ ေရြးခ်ယ္ စားသံုးရာမွာလဲ အေထာက္အကူ ျဖစ္မွာျဖစ္တယ္။ ေကာင္းတာက ပုိစားမိရင္လဲ သတိျပဳ ဆင္ျခင္ႏုိင္တယ္။ ျပင္ဆင္ႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိတ္ခ်ခ်င္သူတုိင္းကုိ စာအုပ္လႊတ္ တစ္အုပ္ သီးသန္႔ ေဆာင္ထားဖုိ႔ အေလးအနက္ အႀကံျပဳပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ တစ္ေန႔တာ စားသမွ် အစားအေသာက္ ၊ လႈပ္ရွား သြားလာမႈနဲ႔ ကုိယ္အေလးခ်ိန္ စတာေတြကုိ စနစ္တက် မွတ္တမ္းတင္ ထားရမွာ ျဖစ္တယ္။ ၿပီးရင္ ညေရာက္တုိင္း ျပန္လည္ သံုးသပ္ၿပီး ေနာက္ရက္အတြက္ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ေစခ်င္တယ္။ ကို္ယ္ အေလးခ်ိန္ ကိုေတာ့ ေန႔စဥ္မခ်ိန္ဘဲ ႏွစ္ရက္ (ဒါမွမဟုတ္) သံုးရက္တစ္ခါ သာ ခ်ိန္ေစခ်င္တယ္။

သတိျပဳစရာတစ္ခ်က္

၀ိတ္ခ်တဲ့အခါ အေရွ႕ပုိင္း ရက္ေတြမွာ ၀ိတ္က်တာ ျမန္လိမ့္မယ္။ ဒါဟာ ထံုးစံပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ ခႏၶာကုိယ္မွာ ရွိတဲ့ ေရဓာတ္ေတြက အရင္ဆံုး ႐ႈံးသြားလို႔ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ပုိင္းမွ ခႏၶာကုိယ္တြင္း အဆီေတြ ဆံုး႐ႈံးလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိတ္ခ်ခါစ ပထမလေတြမွာ သိသိသာသာ ၀ိတ္က်တာကုိ ျမင္ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္လေတြမွာေတာ့ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းသာ က်လိမ့္မယ္။ ဆုိလုိခ်င္ တာက ငါ၀ိတ္က်တယ္ ဆုိၿပီး အစာကုိ ၀မ္းသာအားရ ပုိမစားမိဖုိ႔ပါ။ ဒါကုိ အထူးသတိခ်ပ္ ေစခ်င္တယ္။ စားေရးသူ မၾကာခဏ ေျပာသလုိ အ၀လြန္သူေတြ ၀ိတ္က်ဖုိ႔ဆုိရင္ အခ်ိန္ေတာ့ အနည္းငယ္ ေပးရလိမ့္မယ္။ အခ်ိန္ရယ္ ၊ ၀ိတ္က်ရမယ္ ဆုိတဲ့ စိတ္အား ထက္သန္မႈရယ္ ေပါင္းစပ္လုိက္ရင္ ကုိယ္လုိခ်င္တဲ့ ၀ိတ္အတုိင္းအတာ တစ္ခုကုိ ေသခ်ာ ေပါက္ေရာက္မယ္ ဆုိတာ ေသခ်ာေနပါတယ္။

၀ိတ္ခ်ေပးမယ့္ ပညာရွင္နဲ႔ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပါ

ဒီအခ်က္ကလဲ ေတာင္ေတာ္ အေရးႀကီးတယ္။ ၀ိတ္ခ်ခ်င္သူေတြဟာ ၀ိတ္ခ်ခါစရက္ ေတြမွာေတာ့ စိတ္အား ထက္သန္ၾက ေပမယ့္ အခ်ိန္ အနည္းငယ္ ၾကာလာတဲ့အခါ မွာေတာ့ စိတ္ကုိ မထိန္းႏုိင္ဘဲ စားခ်င္တာ ျပန္စားၿပီး ၀လာၾကတယ္။ ဒါဟာ စားေရးသူ ၀ိတ္ခ်ေပးေနတဲ့ သူေတြမွာ အၿမဲေတြ႕ရတဲ့ လကၡဏာတစ္ခုပါ။ လူတစ္ရာ ရွိရင္ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္း က စိတ္ပ်က္ခ်င္တယ္။ ငါ ေတာ္ေတာ္ေလး လုပ္ၿပီးၿပီပဲ။ ငါ့ ခႏၶာကုိယ္ေလး သနားပါတယ္။ 

ေတာ္ပါၿပီေလ။ မလုပ္ေတာ့ပါဘူး ဆုိတာမ်ိဳး လူအမ်ားစု ျဖစ္ၾကတယ္။ တကယ္က ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ညႇာတာတဲ့ သေဘာမ်ိဳးပါ။ အဲဒီလုိ မျဖစ္ေအာင္ ၀ိတ္ခ်ေပးမယ့္ ပညာရွင္ ၊ ဆရာ၀န္ တစ္ေယာက္ေယာက္ နဲ႔ ေဆြးေႏြးဖုိ႔ လုိတယ္။ ေဆးခန္းမွာ ဆုိရင္ေတာ့ သံုးရက္ျခား တစ္ခါေတြ႕ၿပီး ေဆာင္ဖုိ႔ ၊ ေရွာင္ဖုိ႔ေတြ ေျပာၿပီး အားေပးရတယ္။ အေမရိကား မွာေတာ့ ၀ိတ္ခ်ခ်င္သူေတြ အခ်င္းခ်င္း ေတြ႕ဆံုၿပီး အားေပးၾက ၊ Group ေတြဖဲြ႕ၿပီး အေတြ႕အႀကံဳ ေတြ ဖလွယ္ၾကတယ္။ ဒီလုိလုပ္တာက ၀ိတ္ခ်ရာမွာ တကယ္လဲ အေထာက္အကူ ျဖစ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ ၀ိတ္ခ်ၿပီး ပင္ပန္းေနတာ ကုိယ္ တစ္ေယာက္ထည္း မဟုတ္ဘူး ဆုိတာ နားလည္သြားလို႔ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ေနာက္မွာ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ ေတြလဲ ပုိရွိလာတယ္။

ပိန္ေဆးခ်ည္း အားမကုိးၾကနဲ႔

၀ိတ္ခ်ရာမွာ တခ်ိဳ႕ ေဆးအကူအညီ လုိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပိန္ေဆး ဆုိတာနဲ႔ အမ်ားစု ထင္ေနသလုိ ပဥၥလက္ ဆန္ဆန္ ၀ိတ္က်သြားမွာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ သူက ၀ိတ္က်ေအာင္ တစ္နည္းတစ္ဖံု အေထာက္အကူ ျပဳမွာျဖစ္တယ္။ လက္ေတြ႕မွာ ပိန္ေဆးေတြရဲ႕ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈက ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ထက္ လုံုး၀မပုိဘူး။ ၀ိတ္က်ဖုိ႔က ကုိယ့္ဘာသာ ႀကိဳးစားမွပဲ ရတယ္။ အစားအေသာက္ ၊ အေနအထုိင္ ဆင္ျခင္ရမယ္။ ပိန္ေဆးေတြက လံုး၀ အသံုးမ၀င္ပါ။ ကဲဆုိးရင္ လူ႔ က်န္းမာေရး ကုိေတာင္ ထိခိုက္ေစတယ္။ လူနာေတြထဲမွာ ပိန္ေဆးေတြ ေသာက္ၿပီး အစာအိမ္ ေသြးေၾကာေပါက္တာ ၊ အစားအေသာက္ ပ်က္တာမ်ိဳး မၾကာခဏ ေတြ႕ရတယ္။ တခ်ိဳ႕ေဆး ေတြဆုိ တားျမစ္ထားမွန္း မသိဘဲ သံုးေနၾကတာ ပုိဆုိးတယ္။ အရင္ေခတ္က လူငယ္ေတြၾကား ေနပန္းစားတဲ့ Sibutramine နဲ႔ Rimonabant လုိေဆးေတြ ကုိေတာ့ လံုး၀ တားျမစ္လုိက္ပါၿပီ။ ႏွလံုးနဲ႔ ဦးေႏွာက္ကုိ ထိခုိက္ေစလုိ႔ ျဖစ္တယ္။ ဒီေန႔ေခတ္မွာ အြန္လိုင္းေဆးေတြ ပုိ သတိထားရမယ္။ စာေရးသူ အေနနဲ႔ အထူး အႀကံေပးခ်င္ တာက အဲဒီေဆးမ်ိဳး ဆရာ၀န္ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရွိဘဲ လံုး၀(လံုး၀) မသံုးသင့္ ပါဘူး။ စနစ္တက် ၀ိတ္ခ်ရင္ မၾကာခင္ သိသိသာသာ ၀ိတ္က်တာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

ရတနာပံုေန႔စဥ္ ၊ စာ(၈)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page