www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Wednesday, July 6, 2016

အေၾကာင္းျပခ်က္ ေကာင္းေနသည့္ တ႐ုတ္၏ ေတာင္တ႐ုတ္ပင္လယ္ျပင္ ကၽြန္းတု ေဆာက္လုပ္မႈ


Construction at Calderon (Cuarteron) Reef in the disputed Spratly Islands

( ရွိန္းထက္ )

တစ္ႏွစ္လွ်င္ ကမၻာ့ ကုန္သြယ္ေရး ၏ ကုန္သြယ္မႈ ေလးပံုတစ္ပံု အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၅ ဒသမ ၃ ထရီလီယံ တန္ဖိုးရွိသည့္ ေနရာျဖစ္ေသာ ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္ျပင္ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းကို တ႐ုတ္တို႔က အပိုင္စီးၿပီး ကြၽန္းတုမ်ား ေဆာက္လုပ္ေနျခင္းကို အေမရိကန္ ႏွင့္ အာဆီယံ ႏုိင္ငံတခ်ဳိ႕ အပါအဝင္ ကမာၻ ့ႏိုင္ငံ မ်ားက ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႐ႈတ္ခ်ခဲ့ၾက ေသာ္လည္း တ႐ုတ္က အေရးမစိုက္ဘဲ အရွိန္မပ်က္ ဆက္လက္ လုပ္ကိုင္လ်က္ ရွိသည္။

တ႐ုတ္တို႔က ပင္လယ္ျပင္ အေရးေပၚ ကယ္ဆယ္ေရး၊ သဘာဝ ေဘးအႏၲရာယ္ သုေတသနျပဳေရး ႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းကို ေဘးကင္း လံုၿခံဳေစေရး ဟု အေၾကာင္းျပသည္။ ထို႔ျပင္ တ႐ုတ္တို႔၏ One Belt and One Road စီးပြားေရး စီမံကိန္းသည္ ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္ျပင္ ကို ျဖတ္ေက်ာ္ရမည့္ လမ္းေၾကာင္း ကလည္း ရွိေသးသည္ဟု ဆိုသည္။

One Belt and One Road စီးပြားေရး စီမံကိန္းသည္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၄ဝ ေက်ာ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ ကုန္သြယ္ၿပီး ကမၻာ့စီးပြားေရး ျပန္လည္တိုးတက္ လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အေထာက္အကူျပဳ မည္ဟု တ႐ုတ္အစိုးရက ေျပာသည္။ ယင္းစီးပြားေရး စီမံကိန္း အတြက္ တ႐ုတ္တို႔က အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ထရီလီယံ ေက်ာ္ ဘတ္ဂ်က္ သတ္မွတ္ထားသည္။ လူေပါင္း ၄ ဒသမ ၄ ဘီလီယံႏွင့္ ဆက္စပ္ ကုန္သြယ္မည့္ တ႐ုတ္၏ မဟာဗ်ဴဟာ စီမံကိန္းသည္ စီးပြားေရး အင္ပါယာ တစ္ခု ထူေထာင္ေရး ျဖစ္သည္။

One Belt and One Road တြင္ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းႏွစ္ခု ရွိသည္။ ကုန္းလမ္းေၾကာင္း ကုန္သြယ္ေရးႏွင့္ ေရလမ္းေၾကာင္း ကုန္သြယ္ေရး ျဖစ္သည္။ ကုန္းလမ္းေၾကာင္းတြင္ ရထားလမ္း မ်ားႏွင့္ ပိုက္လိုင္းမ်ား ေဖာက္လုပ္ၿပီး ကုန္သြယ္မည္ ျဖစ္ၿပီး ေရလမ္းေၾကာင္းတြင္ အိႏၵိယသမုဒၵရာ ႏွင့္ ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္ျပင္ တို႔ကို ျဖတ္ၿပီးယူေရးရွား၊ အာဖရိက ႏွင့္ အေရွ႕ အလယ္ပိုင္း အထိ ထိုမွတစ္ဆင့္ ဥေရာပ အေရာက္ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္း ျဖစ္သည္။

တ႐ုတ္သည္ ေရလမ္းေၾကာင္း ကုန္သြယ္ေရးတြင္ ကမၻာ့စီးပြားေရး ဒုတိယအင္အား အႀကီးဆံုးႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ၏ စံႏႈန္းႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္ လြန္စြာအားနည္း ေနေသးသည္။ လံုၿခံဳေရးကလည္း အျပည့္အဝ မေပးႏိုင္ ေသးေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ တ႐ုတ္တို႔ ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ သူတို႔ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္ေရးကို အေထာက္အကူ ျပဳရန္ႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေပးရန္ ႀကံရေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုး ကြၽန္းတုမ်ား ေဆာက္လုပ္ၿပီး စစ္အေျခစိုက္စခန္း တစ္ခု တည္ေထာင္ကာ ကုန္သြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးအတြက္ ဟု အေၾကာင္းျပသည္။ တျခားကြၽန္း မ်ားကို သိပံၸသုေတသန ဟု ေခါင္းစဥ္တပ္သည္။ ယခု ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ တ႐ုတ္တို႔၏ ေရေအာက္ သုေတသနစခန္း တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ဦးမည္ ျဖစ္သည္။ ကုန္သြယ္ေရး အတြက္ လံုၿခံဳေရးဟု အေၾကာင္းျပ ေသာ္လည္း တစ္ဖက္က စစ္ေရးအင္အားကို အလံုးအရင္းႏွင့္ ျဖည့္တင္းခဲ့သည္။

တ႐ုတ္တို႔ တစ္ခ်က္ခုတ္ ႏွစ္ခ်က္ျပတ္ ဇာတ္ကြက္ ခင္းလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ပင္လယ္ျပင္ ကုန္သြယ္ေရး အတြက္ လံုၿခံဳေရး ေပးလွ်င္ စစ္လက္နက္ ပစၥည္းအင္အား လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စစ္အေျခစိုက္ စခန္းတစ္ခု တည္ေဆာက္ ရသည္ဟု တ႐ုတ္က ေျပာသည္။ တ႐ုတ္တို႔၏ ကြၽန္းတု စစ္အေျခစိုက္ စခန္းက သူတို႔ကုန္သြယ္ေရး အတြက္လည္း ကာကြယ္ ၿပီးသားျဖစ္၊ အာရွ-ပစိဖိတ္ ေဒသအတြက္ လည္း ေရဒါစနစ္ ျဖန္႔ၾကက္ၿပီးသား ျဖစ္သြားခဲ့သည္။

လံုၿခံဳေရးဟု အေၾကာင္းျပခ်က္ ေကာင္းေပးကာ အာရွ-ပစိဖိတ္ တြင္ စစ္အင္အား တိုးျမႇင့္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ ကိုသိေသာ္လည္း အေမရိကန္ တို႔အတြက္ ေနာက္ထပ္ အျပစ္ရွာမရ ေလာက္ေအာင္
အေၾကာင္းျပခ်က္က ခိုင္မာေနသည္။ အာဆီယံႏုိင္ငံ ငယ္ေလးမ်ား၏ ပင္လယ္ျပင္ ပိုင္နက္ကို တ႐ုတ္တို႔က စစ္အင္အား အသံုးျပဳကာ ကြၽန္းတု ေဆာက္လုပ္ၿပီး ကမၻာ့ ကုန္သြယ္ေရး ပိုင္နက္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ ခ်င္သည္ဟု ဆိုသည့္ ေဟာင္းႏြမ္းေနေသာ အေၾကာင္း ျပခ်က္ ကိုသာ ဆုပ္ကိုင္ထားသည္။

ထို အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ အေမရိကန္က ဖိလစ္ပိုင္ႏွင့္ စစ္ေရး သေဘာတူ စာခ်ဳပ္မ်ား ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့သည္။ ဗီယက္နမ္ ႏွင့္ စစ္ေရး သေဘာတူညီခ်က္ မ်ားယူသည္။ ေနာက္ဆံုးသူ၏ တတိယေျမာက္ တိုက္ခိုက္ေရး တပ္ဖြဲ႕ကိုပင္ အာရွ-ပစိဖိတ္ ကို ေစလႊတ္ခဲ့သည္။ အေမရိကန္တို႔၏ ဖ်က္သေဘၤာမ်ား၊ စစ္သေဘၤာမ်ား ႏွင့္ အိုဘားမား၏ Air Force One အပါအဝင္ တိုက္ေလယာဥ္ မ်ားသည္ ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္ျပင္ရွိ တ႐ုတ္တို႔ပိုင္နက္ ဟု သတ္မွတ္ထားသည့္ ေနရာမ်ားကို တ႐ုတ္တို႔ အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္ေနသည့္ ၾကားထဲမွပင္ ပ်ံသန္းခဲ့ ၾကသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ တင္းမာမႈမ်ားက ပိုမို ျမင့္တက္လာခဲ့ၿပီး ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ အေမရိကန္ႏွင့္ တ႐ုတ္ ထိပ္တိုက္ ေတြ႕ဆံုမႈကို ႏုိင္ငံေရးသမား မ်ားက Hot War (တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ပူလာေနေသာ စစ္ပြဲ) ဟု ေခါင္းစဥ္တပ္ ၾကသည္။ ႏွစ္ဖက္စလံုးက စစ္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ ရပ္တန္႔ျခင္း မရွိဘဲ တိုးျမႇင့္ ေဆာင္ရြက္ လာသည္။

ယခု အေမရိကန္၏ ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာမ်ား ကလည္း အာရွ-ပစိဖိတ္ တြင္ ေရာက္ရွိေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကမၻာ့စစ္ေရး ပညာရွင္မ်ား ႀကိဳတင္နိမိ္တ္ ဖတ္ထားသည့္ အတိုင္း ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္ျပင္ကို အနာဂတ္ စစ္ေျမျပင္အျဖစ္ ႐ႈျမင္ဖို႔က ရာခုိင္ႏႈန္း မ်ားသည္ထက္ မ်ားလာသည္။ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ ကြၽန္းတုမ်ား ေဆာက္လုပ္ ကတည္းက အရွိန္မက် ေသးသည့္ စစ္ေရး တင္းမာမႈမ်ားက အာရွေဒသတြင္ ပို၍ မ်ားလာသည္။

တ႐ုတ္ကလည္း သူ႔အေၾကာင္း ျပခ်က္ေကာင္း မ်ားႏွင့္သူ၊ အေမရိကန္ ကလည္း သူ႔အေၾကာင္း ျပခ်က္ႏွင့္သူ ထိုၾကားထဲ တ႐ုတ္ဘက္၌ ႐ုရွားက ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္ျပင္ အေရးတြင္ ေထာက္ခံထား ေသာေၾကာင့္ ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္ျပင္ ဒီေရမွာ က်မသြား ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနရသည္။ သို႔ေသာ္ တ႐ုတ္တို႔ အေၾကာင္းျပခ်က္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းေကာင္း ၿငိမ္ခံေနမည္ မဟုတ္သည့္ အေမရိကန္ ေၾကာင့္ ေခတ္သစ္ စစ္ပြဲတစ္ခုသည္ အာရွတြင္ အေမရိကန္ႏွင့္ တ႐ုတ္ကိုသာ ကိုယ္စားျပဳ ေနပါေၾကာင္း ေရးသား လိုက္ရပါသည္။

ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၂၄)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page

Powered By Blogger