www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Thursday, May 26, 2016

ေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးတုိင္း ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး


ေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးတုိင္း ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး

ႏိုင္ငံေတာ္တြင္ လူသား အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အေျခခံျဖစ္ေသာ ပညာ သင္ၾကားေရး အတြက္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးတုိင္း ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး သီတင္းပတ္ ကို ေမ ၂၅ ရက္မွ ၃၁ ရက္အထိ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန က သတ္မွတ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။

ပညာဟူသည္ အထူးထူး အျပားျပား ကို ပိုင္းျခားသိျမင္ တတ္ေသာ သတၱိစြမ္း ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ပညာဟူသည္ အျပစ္ႏွင့္ အက်ဳိးတို႔ကို ခြဲျခားသိျမင္ တတ္ေသာ ဉာဏ္ဟူ၍ လည္းေကာင္း အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိ ၾကသည္။ ပညာ အလင္းေရာင္သည္ ေလာကႀကီး တစ္ခုလံုးကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သိျမင္ႏိုင္သည္ အထိ စြမ္းေဆာင္ ႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ပညာႏွင့္ တူေသာ အလင္းေရာင္သည္ မရွိ (ပညာသမာ အာဘာနတၴိ) ဟု ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးက႑ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးတြင္ မူလတန္း၊ အလယ္တန္းႏွင့္ အထက္တန္းအဆင့္ တို႔အတြက္ အခမဲ့ ပညာေရး စနစ္မ်ား ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ခဲ့သည့္အျပင္ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းႏွင့္ ေက်ာင္းဝတ္စံု တို႔ကိုပါ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက အထိုက္အေလ်ာက္ ေထာက္ပံ့ေပးလ်က္ ရွိသည္။ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္ၾကားေပးမည့္ ဆရာဦးေရႏွင့္ သင္ယူမည့္ ေက်ာင္းသားဦးေရ တို႔ သင့္တင့္ေသာ အေနအထား ရွိေစရန္ ဆရာအတတ္သင္ ေက်ာင္းမ်ားက ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားအား ေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးလ်က္ ရွိသကဲ့သို႔ ေန႔စားလေပး ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ခန္႔ထားေပးျခင္း ကိုလည္း ႏွစ္စဥ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ားမွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအား လစာတိုးျမႇင့္ ေထာက္ပံ့ႏိုင္ေရး ကိုလည္း ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန က စီစဥ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

လူတို႔သည္ ေမြးဖြားသည္မွ စ၍ ပညာတတ္ လာၾကသည္ မဟုတ္ဘဲ ငယ္စဥ္အခါ ပညာရွာ ဆိုေသာ စကားအတုိင္း ေက်ာင္းေနအရြယ္မွ စ၍ စာေပမွ တစ္ဆင့္ အသိပညာႏွင့္ အတတ္ပညာ တို႔ကို တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ သင္ယူ တတ္ေျမာက္ၾက ရသည္။ ငယ္စဥ္က ပညာမသင္ ခဲ့ေသာ္ လူ႔ေလာက အလယ္ မ်က္ႏွာငယ္ ရေၾကာင္း ေရွးေခတ္စာဆို ရွင္မဟာရ႒သာရ က ''ဝိဇၨာသိပၸ၊ လူ႔ကိစၥကို၊ ငယ္ကမသင္၊ ေပ်ာ္ပါးလြင္မူ၊ အၾကင္သူအား၊ စကားေျခတင္၊ သဘင္မၿပဲ့၊ ခံတြင္းမဲ့သို႔၊ ခ်ဳိ႕တဲ့ပညာ၊ ညိႇဳးမ်က္ႏွာႏွင့္၊ ရြံရွာလန္႔ထိတ္၊ အသံဆိတ္၏'' ဟူ၍ သြန္သင္ ထားသည္။

ျမန္မာမႈ နယ္ပယ္မွ မိဘက်င့္ဝတ္ ငါးပါးမွာ သားသမီးမ်ားအား မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ိုက္တို႔ကို မျပဳမိရန္ ဆံုးမဟန္႔တား ေပးျခင္း၊ ေကာင္းမႈ သုစ႐ိုက္တို႔ကို ျပဳေလ့ရွိေအာင္ တိုက္တြန္းျခင္း၊ ငယ္စဥ္က အသက္ေမြးမႈ ပညာကို သင္ၾကားေပးျခင္း၊ အရြယ္ေရာက္လာ ေသာအခါ အရင္းအႏီွး ထုတ္ေပး၍ ေရာင္းဝယ္ေစျခင္း၊ သင့္တင့္ေသာ သားေကာင္း၊ သမီးေကာင္း တို႔ႏွင့္ ေကာင္းစြာ လက္ထပ္ထိမ္းျမားေ ပးျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။

ဆရာက်င့္ဝတ္ ငါးပါးမွာ တပည့္မ်ားအား အသက္ေမြးမႈ ပညာ လံုေလာက္ေအာင္ အတတ္သင္ၾကား ေပးျခင္း၊ မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ိုက္တို႔ကို ေရွာင္ၾကဥ္ ႏိုင္ေအာင္ ဆံုးမပဲ့ျပင္ ေပးျခင္း၊ အတတ္ပညာ တို႔ကို အၾကြင္းမရွိ ေစတနာထား သင္ၾကားေပးျခင္း၊ ေရာက္လတၱံ႕ေသာ ေဘးအႏၲရာယ္ကို ကာကြယ္ေပးျခင္း၊ မိမိထံမွ တစ္ဆင့္ ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္ ရာသို႔ ၫႊန္ျပ အပ္ပို႔ျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။

မိဘဆရာ ပူးေပါင္း ကေလးပညာေကာင္း ဆိုသည့္အတုိင္း မိဘျပည္သူ မ်ားက ေက်ာင္းေနအရြယ္ ရင္ေသြးငယ္ မ်ားကို အခ်ိန္မီ ေက်ာင္းအပ္ႏွံ ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ဆရာမ်ားကလည္း တပည့္တို႔အေပၚ က်င့္ဝတ္ႏွင့္အညီ သင္ၾကားေပး ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ ပညာျမင့္၍ လူမ်ဳိးတင့္ ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။

( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )

ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၂)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page