ေလယာဥ္စီး ခရီးသည္ မွန္ရင္ Flight Delay ဆိုတဲ့ စကားစုကို မၾကားခ်င္ၾက ပါဘူး။ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ ေနာက္က်မႈ ဆိုတာ အနည္းဆံုး ၁၅ မိနစ္ကေန နာရီေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာထိ အခ်ိန္ၾကာျမင့္ ႏိုင္လို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေလယာဥ္စီး ခရီးသည္တိုင္း ကလဲ ေလယာဥ္ေနာက္က် တာနဲ႔ တစ္ႀကိမ္မဟုတ္ တစ္ႀကိမ္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ ၾကဖူးမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံရဲ႕ ေလယာဥ္ ခရီးစဥ္ေတြ ေနာက္က်ပံု ကေတာ့ တရားလြန္ လြန္းၿပီး ကမၻာမွာ အဆိုးဆံုး စံခ်ိန္တင္ထား ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ့ Danny Armstrongဟာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွာ ဖြင့္လွစ္ထားရွိတဲ့ ၾသစေၾတးလ် အမ်ဳိးသားဘဏ္ရဲ႕ မန္ေနဂ်ာခ်ဳပ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တ႐ုတ္ နဲ႔ ၾသစေၾတးလ်ကို ကူးခ်ည္၊ သန္းခ်ည္ သြားလာေနရသူ ျဖစ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ ေနာက္က်ပံု၊ ဘာမွႀကိဳတင္ မေၾကညာဘဲ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ေတြ ဖ်က္သိမ္းပံုတို႔ကို Armstrong က အသိဆံုးျဖစ္မွာပါ။ Armstrong ဟာ ေလယာဥ္ လက္မွတ္ ဝယ္တိုင္း အျမန္ရထား လက္မွတ္ကိုပါ တြဲဝယ္ထားေလ့ ရွိပါတယ္။ ေလယာဥ္ ေနာက္က်လြန္းရင္၊ ဒါမွ မဟုတ္ ခရီးစဥ္ ဖ်က္သိမ္းရင္ ရထားနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းဆက္သြား ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳတင္စီစဥ္ ထားရတာပါ။
တစ္ခါတုန္းက ၾသစေၾတးလ် အမ်ဳိးသားဘဏ္ အႀကီးအကဲ ကိုယ္တိုင္ ေပက်င္းကေန ရွန္ဟိုင္းကို သြားဖို႕ ေရာက္လာတဲ့ အခါမွာလဲ ေလယာဥ္ ခရီးစဥ္ေတြ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ေနခဲ့တဲ့ အတြက္ ကားေတြနဲ႔ ဆက္သြားရေတာ့ လမ္းခရီး မၾကန္႔ၾကာေစဖို႔ Armstrong ဟာ ရဲအေစာင့္အၾကပ္ ကို အခေပး ငွားရမ္းၿပီး ေရွ႕ကေန လမ္းရွင္းေပးခိုင္း ခဲ့ရပါတယ္။ ကမၻာေပၚမွာ ဒုတိယ အင္အားအႀကီးဆံုး စီးပြားေရးႏိုင္ငံ ျဖစ္တဲ့ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္ေတြဟာ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား အခုလို စီမံခန္႔ခြဲမႈညံ့ဖ်င္း ရတာပါလိမ့္။
ပထမဆံုး အေၾကာင္းရင္းက ေလယာဥ္ ခရီးစဥ္ မ်ားလြန္းလို႔ပါ။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ေကာင္းကင္ယံ သာ ကားလမ္းမႀကီး ျဖစ္ေနမယ္ ဆိုရင္ ေလယာဥ္ ေျမာက္ျမားစြာနဲ႔ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႕မႈ ျဖစ္ပြားတဲ့ထိ ေလယာဥ္ ခရီးစဥ္ေတြက ျပည့္ႏွက္ က်ပ္ညႇပ္ ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယအေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ေလဆိပ္ေတြ ေခတ္မမီေတာ့ တာပါ။ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ေလဆိပ္ေတြရဲ႕ အဆင့္အတန္းဟာ ကမၻာေပၚ မွာ အဆင့္ ၁၈၈ကို ေရာက္ေနပါတယ္။
ေအာက္ဆံုးကေန စေရတြက္ရင္ တ႐ုတ္၊ ေဟာင္ေကာင္နဲ႔ ထိုင္ဝမ္ တို႔ဟာ ေလဆိပ္ အရည္အေသြး အညံ့ဖ်င္းဆံုး ၁၄ ႏိုင္ငံမွာ ပါဝင္ေနပါတယ္။ ေဟာင္ေကာင္နဲ ့ ထုိင္ဝမ္ တို႔က ေလယာဥ္ ဆိုက္ေရာက္ခ်ိန္နဲ႔ ထြက္ခြာခ်ိန္ မွန္ကန္မႈ ၆ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ရရွိထားၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ကေတာ့ ၄၁ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ရရွိထားတာျဖစ္ ပါတယ္။
အခ်ိန္မွန္မႈနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ရွန္ဟိုင္း၊ ပူေဒါင္ေလဆိပ္ က ၅၂ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ေဟာင္ေကာင္က ၅၉ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ေပက်င္းက ၆၄ ရာခိုင္ႏႈန္း ရရွိထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၊ တိုက်ဳိေလဆိပ္နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ ၾကည့္ရေအာင္ပါ။
ႏိုင္ငံမွာ အလုပ္အ႐ႈပ္ဆံုး ေလဆိပ္ ျဖစ္ေပမယ့္ အခ်ိန္မွန္ကန္မႈ ၉၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ရရွိထားပါတယ္။ ဒါဟာ ကမၻာ့အေကာင္းဆံုး ေလဆိပ္စာရင္းဝင္ ထားတဲ့ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးဟာ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္မွာ ပိုလို႔ေတာင္ နာမည္ပ်က္ခဲ့ ပါတယ္။ ႏိုင္ငံရဲ႕အႀကီးဆံုး ေလဆိပ္ေလးခု ဟာ ေလယာဥ္ ဆိုက္ေရာက္၊ ထြက္ခြာခ်ိန္ မွန္ကန္တိက်မႈ သံုးပံုတစ္ပံုပဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ကမၻာေပၚမွာ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ အခ်ိန္မမွန္တဲ့ အဆိုးရြားဆံုး ႏိုင္ငံျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ ကိန္းဂဏန္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံရဲ႕ေလယာဥ္ ခရီးစဥ္ေတြ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ရတဲ့ ေနာက္ထပ္ အေၾကာင္းရင္း အေၾကာင္းခံႀကီး တစ္ခုကေတာ့ အရပ္ဘက္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား အတြက္ ခြင့္ျပဳေပးထားတဲ့ ေကာင္းကင္ ဧရိယာ နည္းပါးလြန္း တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရဲ ႔ ေကာင္းကင္ပိုင္နက္ အမ်ားစုကို စစ္တပ္က ထိန္းခ်ဳပ္ထား ပါတယ္။ အရပ္ဘက္ ေလေၾကာင္းလိုင္း ေတြအတြက္ ေကာင္းကင္ရဲ႕ ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းကိုပဲ ခြင့္ျပဳေပးထား ပါတယ္။ ဒါဟာ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ အရပ္ဘက္ ေလေၾကာင္းလိုင္း မ်ားကို ေဝဟင္ဧရိယာ ၈ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေပးထားတာနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ နည္းပါးလြန္း ေနပါတယ္။
ဒီေတာ့ ပ်ံသန္းလာသမွ်၊ ထြက္ခြာဖို႔ အသင့္ျပင္ေနတဲ့ ေလယာဥ္ မွန္သမွ်ဟာ အဲဒီ ေဝဟင္ဧရိယာ ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းက ေနပဲ တိုးဝင္၊ တိုးထြက္ ေနရေလေတာ့ ပုလင္းေခါင္းက်ဥ္း လမ္းေၾကာင္း ျပႆနာ ျဖစ္ပြားၿပီး ေလယာဥ္ေတြလဲ ေနာက္က်ကုန္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လဲ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွာ ေလယာဥ္စီး ခရီးသည္ အေရအတြက္က ေလ်ာ့သြားတယ္ မရွိဘဲ တိုးလာတာကိုပဲ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္တုန္းက တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွာ ေလယာဥ္စီး ခရီးသည္ သန္း ၄၄ဝ ရွိခဲ့ပါတယ္။
လာမည့္ ႏွစ္ ၂ဝ အတြင္းမွာ ဒီအေရအတြက္ဟာ အဆေပါင္းမ်ားစြာ တိုးလာႏိုင္ၿပီး ၂ဝ၃၄ ခုႏွစ္မွာဆိုရင္ ေလယာဥ္စီးခရီး သည္ ၁ ဒသမ ၂ ဘီလီယံ ထိ ရွိလာႏိုင္တယ္လို ့ သုေတသီ ေတြက ေျပာပါ တယ္။ ဒီေလာက္ထိေအာင္ မ်ားလာမယ့္ ခရီးသည္ အေရအတြက္ကို ဟန္မပ်က္ သယ္ေဆာင္ပ်ံသန္း ေပးႏိုင္မယ့္ ေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္ေတြကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဟာ အခ်ိန္မီ ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ေပး ႏိုင္ပါ့မလား ဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ရအံုးမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာေရးသား လိုက္ရပါတယ္။
ရတနာပံုေန႔စဥ္ ၊ စာ(၃၂)
No comments:
Post a Comment