www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Monday, April 25, 2016

ဗုိက္ေခါက္က်ရန္ အဆီခ်နည္း



ေဒါက္တာ ေအးမင္းထူး

ခႏၶာကိုယ္တြင္း မလိုအပ္တဲ့ အဆီပို ဖယ္ရွားတဲ့ နည္းကို Detox လုပ္တယ္လို႔လဲ ေခၚတယ္။ Detox လုပ္ဖို႔ ေရေႏြးနဲ႔ ေရွာက္သီးတစ္လံုးပဲ လိုတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဝမ္းတြင္းအူ ထဲမွာ အဆိပ္အေတာက္၊ အဆီခဲေလးေတြ ပံုမွန္အားျဖင့္ ရွိေနတတ္တယ္။ အဲဒါေလးေတြက ဘာမွ မဟုတ္ေပမယ့္ လူကိုဒုကၡေပး တတ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ေရခဲေရ အၿမဲေသာက္သူ ေတြမွာ ပိုေတြ႕ရတယ္။ အဆီေတြခဲၿပီး အူလမ္းကို ပိတ္ရင္ အာဟာရ စုပ္ယူမႈကို တားဆီးပါ သတဲ့။ အဲဒီလို မျဖစ္ေအာင္ အူလမ္းေၾကာင္းမွာ ရွိတဲ့ အဆိပ္အေတာက္၊ အဆီခဲ ေတြကို ဖယ္ရွားေပး ရတယ္။

ေလ့လာမႈေတြ အရ မနက္အိပ္ရာထမွာ ႐ုိး႐ုိုးေရေႏြး (လက္ဖက္ေျခာက္မပါ) ေသာက္တာက က်န္းမာေရးအတြက္ အထူး ေကာင္းမြန္တာ ေတြ႕ရတယ္။ အစာအိမ္ကို စတင္ႏိႈးဆြေပးၿပီး အူလမ္းေၾကာင္း ကုိ အသက္ဝင္ ေစတယ္။ တစ္ေန႔တာ အစာေျခဖုိ႔ အတြက္ အေျခခံေကာင္း တစ္ခုျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္။ အူလႈပ္ရွားမႈကို ျဖစ္ေစၿပီး အစာေျခစနစ္ကို အားေပးလို႔ ဝမ္းခ်ဳပ္တာကို ကာကြယ္ၿပီး ျဖစ္တယ္။ တခ်ဳိ႕ကလဲ အာနိသင္ ပိုေကာင္းေအာင္ ပိုလီဖီေနာ (Polyphenol) ၾကြယ္ဝတဲ့ ေရွာက္သီးကို မနက္ေစာေစာ အိပ္ရာထမွာ ေရေႏြးထဲစိမ္ၿပီး ေသာက္ၾကတယ္။ ေရွာက္သီးရဲ႕ အာနိသင္ေၾကာင့္ အနံ႔၊ အရသာ ေကာင္းမြန္တဲ့ ေရေႏြးကို ျဖစ္ေပၚေစတယ္။ ပိုေကာင္းတာက ေရွာက္သီးမွာ ပါဝင္တဲ့ ပက္တင္ (Pectin) အမွ်င္ဓာတ္က ဝမ္းမွန္ေစတယ္။ အူလမ္းေၾကာင္းမွာ ရွိတဲ့ အစာေဟာင္း ေတြကို စြန္႔ထုတ္ေပးတယ္။ အဆီပို ေတြကိုလဲ က်ဆင္းေစတယ္။

တခ်ဳိ႕ကလဲ ေရွာက္သီး ေနရာမွာ သံပရာသီးကုိ သံုးတယ္။ အလ်ဥ္းသင့္လို႔ ေဖာ္ျပရရင္ သံပရာသီးနဲ႔ ေရွာက္သီးမွာ ကြာျခားခ်က္ ေလးေတြ ရွိတယ္။ ပံုစံကို ၾကည့္ရင္ ေယဘုယ် ခြဲႏိုင္တယ္။ သံပရာသီးက အလံုးေသးၿပီး ဝုိင္းတယ္။ အေရာင္က အစိမ္းေရာင္ ရွိတယ္။ ေရွာက္သီးကေတာ့ ဘဲဥပံုျဖစ္ၿပီး အဝါေရာင္ ျဖစ္တယ္။ ဒီထဲမွာ သံပရာသီးက ပိုခ်ဥ္ၿပီး အက္စစ္ဓာတ္ ကဲတယ္။ ေရွာက္သီး ကေတာ့ နည္းနည္း ပိုခါးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရင့္မွည့္လာရင္ ပိုဝါၿပီး ခ်ဳိလာတယ္။ ေရထဲကို စိမ္ၾကည့္ရင္ သိပ္သည္းဆ ပိုမ်ားတဲ့ သံပရာ သီးက ေအာက္ကို နစ္ျမဳပ္သြားမယ္။ သိပ္သည္းဆ သိပ္မမ်ားတဲ့ ေရွာက္သီးကေတာ့ ေရေပၚမွာ ေပါေလာေပၚ ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါက သံပရာသီး လား၊ ေရွာက္သီးလား အလြယ္ကူဆံုး ခြဲျခားတဲ့နည္း ျဖစ္တယ္။ ေရေႏြး ေသာက္တဲ့အခါ ေရွာက္သီး (ဒါမွမဟုတ္) သံပရာသီး တစ္ညလံုး စိမ္ထားၿပီးသား ေရေႏြးထက္ ေလာေလာလတ္လတ္ စိမ္ထားတဲ့ ေရေႏြးခပ္ပူပူကို ပိုေသာက္ သင့္တယ္။ ေသာက္တဲ့ အခါ အေငြ႕ တေထာင္းေထာင္း ထေနတဲ့ ေရေႏြးထက္ အသင့္အတင့္ ပူတဲ့ ေရေႏြးမ်ဳိးက ပါးစပ္၊ အစာမ်ဳိျပြန္နဲ႔ အစာအိမ္ လမ္းေၾကာင္း ထိခိုက္မႈကို ကာကြယ္ရာ ေရာက္တယ္။

ဒီနည္းက ပံုမွန္အားျဖင့္ လူတိုင္းနဲ႔ သင့္ေတာ္တယ္။ အေမးမ်ားတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခု ရွိတယ္။ သံပရာသီးက အစာအိမ္ သမားနဲ႔ သင့္ေတာ္ပါ့ မလားတဲ့။ ပံုမွန္အားျဖင့္ သင့္ေတာ္တယ္ လို႔ ေျဖပါရေစ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ေရွာက္သီး သေဘာက အက္စစ္ဓာတ္ ကဲေပမယ့္ ခႏၶာကိုယ္ထဲ ေရာက္သြားရင္ အယ္လ္ကာလီ ေျပာင္းသြားလို႔ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အစာအိမ္နာ ျဖစ္ေနစဥ္၊ ဗိုက္နာေနစဥ္ လံုးဝ မေသာက္သင့္ပါ။ ပိုဆိုး လာႏိုင္တယ္။ တခ်ဳိ႕ အူပါးမွာ စုိးရိမ္သူေတြလဲ ရွိတယ္။ အဲဒီေလာက္ႀကီး မစိုးရိမ္ပါနဲ႔။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ႏွစ္ခ်ီ စြဲေသာက္ဖို႔ မလိုအပ္လို႔ပါ။ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ ေသာက္သံုးတာနဲ႔ အသားအေရ ၾကည္လင္လာၿပီး တစ္လေလာက္ အၾကာမွာ အဆီပိုေတြ ကင္းစင္ လာလိမ့္မယ္။

ျပဳလုပ္နည္း

အရင္ဆံုး ေရွာက္သီးတစ္လံုး ကိုယူၿပီး အလယ္က ထက္ျခမ္းျခမ္းပါ။ တခ်ဳိ႕က ပါးပါးေလး လွီးတယ္။ ၿပီးရင္ ေရေႏြးပြက္ပြက္ ဆူထဲထည့္ၿပီး မိနစ္၂ဝ ေလာက္ ႏွပ္ထားပါ။ ၿပီးရင္ ၾကက္သြန္ျဖဴ သံုးစိတ္ကို အစိမ္းလိုက္ ဝါးစားပါ။ ေစာေစာက ႏွပ္ထားတဲ့ ေရွာက္သီးျခမ္း ေရေႏြး ဆက္ေသာက္ပါ။ ေရွာက္သီး ေနရာမွာ သံပရာသီး သံုးႏိုင္တယ္။ မနက္ေစာေစာ အိပ္ရာထ ဘာဆိုဘာမွ မစားခင္ ေသာက္ရမွာ ျဖစ္တယ္။

ေနာက္တစ္နည္းက သံပရာ တစ္ျခမ္း၊ သခြားသီးစိတ္ ငါးစိတ္၊ ခ်င္းတက္ေသး တစ္ခု၊ ပူဒီနာ နည္းနည္းကို ေရေႏြး ပြက္ပြက္ဆူ (30 ml) ထဲ ေရာသမၿပီး ႏွပ္ထားပါ။ မိနစ္ ၂ဝ ေလာက္ေနရင္ စတင္ ေသာက္သံုးပါ။ တစ္လအတြင္း ဗိုက္ေခါက္ အဆီပိုေတြ ပၪၥလက္ ဆန္ဆန္ ဖယ္ရွားႏိုင္မယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။

ရတနာပံုေန႔စဥ္ ၊ စာ(၇)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page