ရန္ကုန္ ၊ ၁၉-၂-၂၀၁၆
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ကမၻာ့အံ့ဖြယ္ စာရင္းဝင္ ဂုတ္ထိပ္ တံတားတြင္ ေျပးဆြဲေနေသာ သံလမ္း ေျပးယာဥ္မ်ားကို ဧၿပီလတြင္ အဆင့္ ျမႇင့္တင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္ၿပီး ယခုလအတြင္း တင္ဒါေခၚယူ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ဂုတ္ထိပ္တံတား သို႔ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသြား လာေရာက္ ေလ့လာမႈသည္ ႏွစ္စဥ္မ်ားျပား လ်က္ရိွၿပီး ယင္းအတြက္ ေျပးဆြဲ ေပးေနေသာ သံလမ္းေျပး ယာဥ္မ်ားကို အဆင့္ ျမႇင့္တင္ရာတြင္ သံလမ္းေျပးယာဥ္ (RGC) ႏွင့္ RBE အမ်ဳိးအစား မ်ားကို အစားထိုးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ တံတားအား အဆင့္ ျမႇင့္တင္ရန္ အတြက္ လုပ္ကိုင္မည့္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားကိုလည္း တင္ဒါေခၚယူ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လာေရာက္ ေလ့လာသူ မ်ားျပားသည့္ အတြက္ ယခင္ထက္ ပိုမိုႀကံ့ခိုင္မႈ ရိွေစရန္ မျဖစ္မေန ေဆာင္ရြက္ ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တင္ဒါ ေခၚယူမည့္ ရက္အား ႏိုင္ငံပိုင္ မီဒီယာမ်ားမွ တစ္ဆင့္ ထုတ္ျပန္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရိွတြင္ အဆင့္ ျမႇင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္မႈ မရိွေသးသျဖင့္ တံတားကို ေလ့လာ ခြင့္ ေပးထားၿပီး ခရီးသည္ ဦးေရ ၅ဝ ဆံ့ေသာ သံလမ္းေျပးယာဥ္ မ်ားျဖင့္ ေန႔စဥ္ေျပးဆြဲ ေပးလ်က္ ရိွေနသည္။
ယခုေျပးဆြဲေပး ေနစဥ္ ကာလအတြင္း ႐ံုးဖြင့္ရက္ မ်ားတြင္ တစ္ရက္လွ်င္ ခရီးသည္ ဦးေရ ၂ဝဝ မွ ၅ဝဝ အထိလာေရာက္ ေလ့လာၾကၿပီး ႐ံုးပိတ္ရက္ မ်ားတြင္ တစ္ရက္လွ်င္ ခရီးသည္ ဦးေရ ၈ဝဝ မွ ၁ဝဝဝ ဝန္းက်င္အထိ လာေရာက္ လည္ပတ္ ၾကေၾကာင္း၊ ယင္း တံတားတြင္ သံလမ္းေျပး ယာဥ္ ေျပးဆြဲေပး ေနျခင္းေၾကာင့္ တံတားေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း ကိုမူ ခြင့္ျပဳမည္ မဟုတ္ေ ၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား အတြက္လည္း သီးသန္႔ေျပးဆြဲ ေပးသည့္ ဝန္ေဆာင္မႈ မ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ ထားေၾကာင္း သိရသည္။
ဂုတ္ထိပ္ တံတားသည္ သက္တမ္းအားျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၁ဝဝ ေက်ာ္ရိွၿပီ ျဖစ္သည္။ ယင္း တံတားကို ၁၈၉၉ ခုႏွစ္က စတင္ တည္ေဆာက္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၁၉ဝဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ၿပီးစီးခဲ့သည္။ တံတား အရွည္သည္ ေပ ၂၂၆ဝ ရိွကာ တံတား ေအာက္ေျခမွ အျမင့္ေပ ၁၁ဝဝ ရိွသည္။ ယင္း တံတားသည္ ေပ ၃ဝဝ ေက်ာ္ မတ္ေစာက္ေသာ လွ်ဳိႏွစ္ဖက္အား ျဖတ္ေက်ာ္ ေဖာက္လုပ္ထားၿပီး ကမၻာေပၚတြင္ ထင္ရွားေသာ တံတားမ်ား အနက္ တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
စုိးမုိး
ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၁)






No comments:
Post a Comment