www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Tuesday, February 16, 2016

ကုိယ္အေလးခ်ိန္ ျမင့္မားလြန္းျခင္း ႏွင့္ ဓာတ္စာ



ေဒါက္တာလြင္သန္႔ (ေဆး-၂)

လူတစ္ဦးဟာ အစားအေသာက္၊ အေနအထိုင္ေပၚ မူတည္ၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ တက္တာ၊ က်တာေတြ ျဖစ္လာတာပါ။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ တက္လာတဲ့ အခါ အစားေလွ်ာ့စား႐ုံ၊ အဆီက်ေဆး ေသာက္ေပး႐ံုနဲ႔ မလံုေလာက္ ပါဘူး။ ေလ့က်င့္ခန္း မွန္မွန္ ျပဳလုပ္ေပး ရမယ့္အျပင္ ဘယ္လိုေနထိုင္ စားေသာက္သင့္တယ္ ဆိုတာ သိရွိထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ကိုယ္အေလးခ်ိန္ မ်ားလြန္းရင္ က်န္းမာေရး အတြက္ မေကာင္းပါဘူး။ အသက္ ေသဆံုးသည္အထိ အႏၲရာယ္ ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္။ ပံုမွန္ ကိုယ္ခႏၶာ အခ်ဳိးအဆ (BMI- Body Mass Index) ၁၈ ဒသမ ၉ ကေန ၂၄ ဒသမ ၉၂ အတြင္း ရွိသင့္ပါတယ္။

ခႏၶာကိုယ္တြင္း အဆီေတြစုၿပီး ဝလာျခင္းရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ဳိးဆက္ က အသက္ တိုေစတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဆီ ေလွ်ာ့စားရမယ္။ အဆီက်ေဆး တစ္ညတစ္လံုး ေသာက္သင့္တယ္။ ႏွစ္သက္ရာ အားကစားကို နာရီဝက္ကေန တစ္နာရီ အထိ ေန႔စဥ္မွန္မွန္ လုပ္ေပး သင့္တယ္။

လူ႔ခႏၶာကိုယ္မွာ အဆီဆဲလ္ေတြ ပါဝင္တယ္။ ခႏၶာကိုယ္ တြင္းမွာရွိတဲ့ အဆီဆဲလ္ ေတြကို အဒီပိုဆိုက္ လို႔ေခၚတယ္။ လစ္တင္ လုိ႔ေခၚတဲ့ ေဟာ္မုန္း တစ္မ်ဳိးက ထုတ္ေပးတယ္။ အစာစား ခ်င္စိတ္ကို လႈံ႕ေဆာ္ ေပးတယ္။

အဆီဆဲလ္ ေတြက ခႏၶာကိုယ္ မွာရွိသင့္တဲ့ အတုိင္းအတာ ထက္ ျမင့္တက္ ေနရင္ ေသြးထဲကို ခြင့္ျပဳ အတိုင္းအတာ ထက္ပိုၿပီး ေရာက္ရွိႏုိင္လို႔ အဝလြန္ ေစတယ္။

အထိုင္မ်ား တဲ့သူ၊ အခ်ဳိ၊ အဆိမ့္၊ အငန္ ႀကိဳက္သူ၊ ကိုယ္လက္ လႈပ္ရွားမႈ မရွိသူနဲ႔ ဇိမ္ခံသူေတြမွာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ျမင့္မား လြန္းၿပီး အဝလြန္ျခင္း ျဖစ္ေစတယ္။

အသင့္အျမန္စား အစားအစာ (Snap) ေတြမွာ အဝလြန္ျခင္း ျဖစ္ေစတဲ့ ႏွစ္ခါျပန္ေၾကာ္ ဆီ၊ ဝက္ဆီ၊ ဆီအုန္းနဲ႔ စီမံထားတဲ့ အျပင္ တခ်ဳိ႕ အစားအစာေ တြက အငန္၊ အဆိမ့္ ကဲေနတတ္တယ္။ ဒါေတြကို ေရွာင္ရွားၿပီး သတ္မွတ္ထားတဲ့ ကယ္လိုရီ ေရာက္ေအာင္ သာ စားရမယ္။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ နဲ႔ သစ္သီးေတြဟာ ဗိုက္ျပည့္လြယ္ ေစလို႔ နည္းနည္း စား႐ံုနဲ႔ ဆာေလာင္မႈ ေျပေပ်ာက္ေစတယ္။

အဆီပါတဲ့ အသားေတြ မစားသံုးသင့္ ပါဘူး။ ဆီျပန္ဟင္း ခ်က္စားရင္ေတာင္ အသားကိုဆယ္ၿပီး စားေသာက္ သင့္တယ္။ အေရခြံ ဖယ္ရွားထားတဲ့ အသား၊ ငါး၊ ဥအကာေတြ ကို စားသင့္တယ္။ မလိုင္ ထုတ္ထားတဲ့ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္း စားသံုးသင့္တယ္။ ျပည့္ဝဆီ၊ ဆီအုန္းအစား မျပည့္ဝဆီ (ႏွမ္းဆီ၊ ေျမပဲဆီ၊ ေနၾကာဆီ၊ သံလြင္ဆီ) နဲ႔ စီမံရမယ္။ အခြံမာသီးနဲ႔ အေစ့အဆန္က ရတဲ့ဆီကို အနည္းငယ္ ထည့္ခ်က္ရမယ္။ ဟမ္ဘာဂါ၊ ဆင္းဒဝွစ္ခ်္၊ အာလူးေခ်ာင္း ေၾကာ္၊ ကိတ္မုန္႔နဲ႔ ဘီစကြတ္ တို႔မွာ အဆီ ပါဝင္လို႔ ေရွာင္ရွား သင့္တယ္။

အဝလြန္ျခင္းကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ တစ္ေန႔ ကယ္လိုရီ ၁ဝဝဝ မွ ၁၂ဝဝ အတြင္းရွိ စားေသာက္မႈ ပံုစံဝင္ရမယ္။ တစ္ပတ္ကို ႏွစ္ေပါင္ထက္ မက အေလးခ်ိန္ ေလွ်ာ့ခ် သြားရမယ္။ ေလ့က်င့္ခန္း ေန႔စဥ္ နာရီဝက္ ကေန တစ္နာရီ လုပ္ပါ။

အဝလြန္ျခင္း ကေန ႏွလံုးနဲ႔ ေသြးေၾကာ ေရာဂါေတြ၊ ေသြးတိုး၊ ေလျဖတ္ျခင္း၊ ဆီးခ်ဳိျဖစ္ႏိုင္ေျခ ငါးဆ ပိုမ်ားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခ်ဳိ၊ အငန္၊ အဆိမ့္နဲ႔ အဆီကဲတဲ့ အစားအစာ ေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္သ င့္တယ္။

ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၁၃)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page