စစ္ကုိင္း ၊ ၆-၁၁-၂၀၁၅
ေရလမ္းခရီးရွည္ သြားလာလ်က္ ရွိေသာ ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား၏ ကိုယ္ထည္ ႀကံ႕ခိုင္မႈ ရွိမွသာလွ်င္ ခရီးသည္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ကုန္စည္သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို စိတ္ခ်ယံုၾကည္စြာ ခုတ္ေမာင္းေျပးဆြဲ ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်င္းတြင္း ျမစ္ေၾကာင္းသြား ေရယာဥ္မ်ား၏ ကိုယ္ထည္ ႀကံ႕ခိုင္မႈကို သက္ဆိုင္ရာက ျပန္လည္ စစ္ေဆးေပးရန္ လိုအပ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
''ေရယာဥ္ေတြဟာ သတ္မွတ္ စံခ်ိန္စံၫႊန္း အတိုင္း တည္ေဆာက္ ထားတာ ဟုတ္၊ မဟုတ္ ျပန္လည္စိစစ္ ေပးဖို႔လိုအပ္ ေနပါတယ္။ ယာဥ္လိုင္စင္မွာ ေဖာ္ျပထား တာနဲ႔ လက္ေတြ႕ေျပးဆြဲ ေနတဲ့ ေရယာဥ္ဟာ အမ်ားအားျဖင့္ ကြဲလြဲ ေနပါတယ္ '' ဟု မံုရြာၿမိဳ႕ခံ ၿမိဳ႕မိ၊ၿမိဳ႕ဖ တစ္ဦးက ေျပာျပသည္။
စစ္ကိုင္းတိုင္း ေဒသႀကီး မံုရြာၿမိဳ႕ ေကြ႕ႀကီးရပ္ကြက္ အုန္းပင္ဆိပ္ကမ္း အနီးရွိ ေရႊခ်င္းတြင္း အလတ္စား သေဘၤာက်င္းမွ ႀကံ႕ခိုင္မႈ မရွိေသာ ေရယာဥ္ကိုယ္ထည္ မ်ားကို ကြၽမ္းက်င္ ပညာရွင္ ဦးေရ ၁ဝဝ ေက်ာ္ျဖင့္ ေန႔ေရာ၊ညပါ တည္ေဆာက္ ျပဳျပင္ေပးလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ခ်င္းတြင္းျမစ္ေၾကာင္း အတြင္း မံုရြာဆိပ္ကမ္းမွ အညာေဒသသို႔ ေန႔စဥ္ ေျပးဆြဲလ်က္ ရွိေသာ ေရယာဥ္ အစီးေရမွာ တစ္ေန႔လွ်င္ ပ်မ္းမွ် ၁၅ စီးခန္႔ျဖစ္ၿပီး ကုန္တင္ ေရယာဥ္ ကိုးစီးႏွင့္ ခရီးသည္တင္ ေရယာဥ္ ေျခာက္စီးတို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း တိုင္းေဒသႀကီး ပုဂၢလိကပိုင္ ေရယာဥ္မ်ား စနစ္တက် ေျပးဆြဲေရး ေကာ္မတီ (ရစက) ႐ံုးမွ သိရသည္။
ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား ခုတ္ေမာင္း ေျပးဆြဲရာ ျမစ္ေရႀကီးသည့္ အခ်ိန္ကာလတြင္ လိုရာခရီးကို လ်င္ျမန္စြာ ခုတ္ေမာင္း သြားလာ၍ အဆင္ေျပ ေသာ္လည္း ျမစ္ေရက်ဆင္း သည့္ကာလ ျဖစ္ေသာ ေဖေဖာ္ဝါရီလ မွဇူလိုင္လထိ ခုတ္ေမာင္း ေျပးဆြဲရာတြင္ ေရယာဥ္ ကိုယ္ထည္ ေအာက္ခံသံျပား (ဧရာျပား) မ်ားႏွင့္ ျမစ္ေရေအာက္ ၾကမ္းျပင္ရွိ ေက်ာက္စရစ္ခဲ မ်ားျဖင့္ ပြတ္တိုက္ကာ ေရယာဥ္ ကိုယ္ထည္ ေအာက္ခံသံျပား မ်ားမွာ မၾကာခဏ ေပါက္ၿပဲပ်က္စီး တတ္သျဖင့္ ခ်င္းတြင္း ျမစ္ေၾကာင္းသြား ေရယာဥ္ႀကီး မ်ားသည္ ေရပါးသြား ေရယာဥ္မ်ား ျဖစ္သည့္အတြက္ ေရယာဥ္၏ ကိုယ္ထည္ ႀကံ႕ခိုင္မႈကို မၾကာခဏ လြန္းတင္စစ္ေဆးၾ ကရသည္။
''ေရယာဥ္ ဆိုတာက ေမာ္ေတာ္ကား ေတြလို သီးျခားမွတ္တမ္း ရယ္လို႔ ျပ႒ာန္းေပး ထားတာ မရွိပါဘူး။ စက္တပ္ယာဥ္ ျဖစ္ေပမယ့္ ေရလမ္းသြား ျဖစ္တာေၾကာင့္ ေရယာဥ္ ကိုယ္ထည္ တည္ၿငိမ္မႈနဲ႔ ကိုယ္ထည္ ႀကံ႕ခိုင္မႈက အဓိက က်ပါတယ္'' ဟု ေရႊခ်င္းတြင္း အလတ္စား သေဘၤာက်င္း ဥကၠ႒ ဦးသန္းေရႊ က ေျပာျပသည္။
#Yadanarpondaily
No comments:
Post a Comment