www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Monday, November 16, 2015

၀မ္းခ်ဳပ္ျခင္းကုိ သက္သာေစမယ့္ ဓာတ္စာမ်ား


၀မ္းခ်ဳပ္ျခင္းကုိ သက္သာေစမယ့္ ဓာတ္စာမ်ား

ေဒါက္တာလြင္သန္႔

ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းဟာ လူအမ်ားစု ျဖစ္တတ္တဲ့ က်န္းမာေရး ျပႆနာတစ္ရပ္ ျဖစ္တယ္။ အေၾကာင္းရင္း ေတြကေတာ့ အမွ်င္ဓာတ္ နည္းျခင္း၊ ေရေသာက္ နည္းျခင္း၊ ေဆးဝါးမ်ား သံုးစြဲျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေဆးမကူရတဲ့ သဘာဝ နည္းလမ္းမ်ား ကသာ ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္း သက္သာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ လာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

(၁) သံလြင္ဆီ - သံလြင္ဆီက ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းကုိ သက္သာေစတယ္။ အစာေခ်ဖ်က္မႈ စနစ္ ျမႇင့္တင္ ႏိုင္တာေၾကာင့္ နံနက္တိုင္း သံလြင္ဆီ တစ္ဇြန္း ေသာက္ေပးရမယ္။ အစားအစာ မစားရေသးခင္ ေသာက္သံုးလွ်င္ ပိုထိေရာက္မႈ ရွိေစတယ္။ အရသာ ပုိေကာင္းေစဖို႔ ေရွာက္သီးညႇစ္ၿပီး ေသာက္သံုးႏုိင္တယ္။ ေရွာက္သီးကလည္း ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းကို သက္သာေစတယ္။

(၂) ေရွာက္သီး- လတ္ဆတ္တဲ့ ေရွာက္သီး တစ္လံုးက အစာအိမ္ကုိ အက်ိဳးျပဳ ေစႏုိင္တယ္ဆိုတာ သိရမယ္။ ေရွာက္သီးမွာ ပါတဲ့ ဆစ္ထရစ္ အက္ဆစ္ဟာ အစာေခ်ဖ်က္မႈ စနစ္ကုိ လံႈ႔ေဆာ္ေပးတယ္။ ဝမ္းတြင္း အပူအပုပ္မ်ား၊ မေခ်ဖ်က္ ႏုိင္တဲ့ အစာမ်ားကို ကူညီရွင္းထုတ္ ႏိုင္ပါတယ္။ ေရေႏြးတစ္ခြက္ ထဲကို ေရွာက္သီး တစ္စိတ္ခန္႔ ညႇစ္ထည့္ၿပီး ေသာက္သံုး ႏိုင္ပါတယ္။

(၃) တစ္ခါတစ္ရံ ေကာ္ဖီက မိတ္ေဆြေကာင္း ျဖစ္ေနတယ္ - ေကာ္ဖီရဲ႕ ေမႊးပ်ံ႕တဲ့ရနံ႔ ကဖင္းဓာတ္ က အစာေခ်ဖ်က္ ျခင္းကုိ ကူညီေပးတယ္။ တစ္ခြက္မွ ႏွစ္ခြက္ေသာက္ရင္ ေဆးျဖစ္ၿပီး၊ မ်ားရင္ ေဘးျဖစ္ေစ ပါတယ္။

(၄) ပံုမွန္အားကစား - ခႏၶာကိုယ္တြင္း ဇီဝျဖစ္စဥ္မ်ား ေခ်ာေမြ႕ လည္ပတ္ ႏုိင္ေအာင္ ကူညီေပးတယ္။ ေန႔စဥ္ နာရီဝက္ကေန၊ တစ္နာရထီ (ရြရြေျပး၊ စက္ဘီးစီး၊ လမ္းေလွ်ာက္ႏွင့္ ေရကူးျခင္း) ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္တယ္။ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ျခင္းဟာ ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းနဲ႔ ဆက္စပ္မႈ ရွိ၊ မရွိ၊ သုေတသန မလုပ္ေသး ေပမယ့္၊ အူမႀကီးရဲ႕ ၾကြက္သားကုိ ေျပေလ်ာ့ေစလို႔၊ ဝမ္းမွန္ေစတယ္။ အစာစားၿပီး တစ္နာရီ ေက်ာ္ၾကာမွ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္သင့္တယ္။

(၅) ဟင္းသီးဟင္းရြက္ - ဖုိင္ဘာအမွ်င္ဓာတ္ ပါတဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ မ်ားမ်ား စားေပးရမယ္။ အမွ်င္ဓာတ္က ဝမ္းတြင္းမွာ ရိွတဲ့ စြန္႔ထုတ္ ပစၥည္းမ်ား ေပ်ာ့သြားႏူးသြား ေစတယ္။ အမွ်င္ဓာတ္ ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာေတြက ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ တ႐ုတ္ဆီးသီး၊ ဂ်ံဳၾကမ္းေပါင္မုန္႔၊ ဘယ္ရီသီး၊ ပန္းေဂၚဖီစိမ္း၊ ဆီးသီး၊ သစ္ေတာ္သီး၊ ပန္းသီး၊ သစ္ေစ့၊ အာလူး စတာေတြ ပါဝင္တယ္။

(၆) ရွားေစာင္းလက္ပတ္ - ရွားေစာင္း လက္ပတ္ဟာ အသားအေရ လွပဖို႔ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး။ ဝမ္းတြင္းအစာ လွည့္ပတ္မႈကုိ ေကာင္းေစတယ္။ ရွားေစာင္း လက္ပတ္ကေန ခ်က္ခ်င္းရယူ ထားတဲ့ အႏွစ္က အေကာင္းဆံုး ျဖစ္တယ္။ ထိုအႏွစ္ကို ျပဳျပင္ထားတဲ့ ရွားေစာင္း လက္ပတ္ ေဖ်ာ္ရည္ကုိ ႏွစ္ဇြန္းထက္ပိုၿပီး မသံုးသင့္ ပါဘူး။ သစ္သီး ေဖ်ာ္ရည္ထဲမွာ သန္႔ရွင္းတဲ့ ရွားေစာင္း လက္ပတ္ အႏွစ္ ႏွစ္ဇြန္းေရာစပ္ၿပီး နံနက္တိုင္း ေသာက္သံုး သင့္တယ္။ (သို႔) ျပဳျပင္ၿပီးသား ရွားေစာင္း လက္ပတ္ေဖ်ာ္ရည္ တစ္ခြက္ ေသာက္သင့္ပါတယ္။

(၇) မန္က်ည္းေဖ်ာ္ရည္ - မန္က်ည္းေဖ်ာ္ရည္ ဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳး မ်ားအႀကိဳက္ ျဖစ္ပါတယ္။ မန္က်ည္းသီး အမွည့္ကုိ ေရစိမ္ထားၿပီး၊ ထန္းလ်က္ နဲ႔ေဖ်ာ္ နံနက္ေစာေစာ ေသာက္ေပးျခင္းက ဝမ္းမွန္ေစၿပီး၊ ဝက္ၿခံ၊ ေမြးကြၽတ္နာ တို႔ ေပ်ာက္ေစတယ္။ မန္က်ည္းသီးမွည့္၊ ထန္းလ်က္သံုးခဲ၊ ဆားအသင့္တင့္ နဲ႔ တစ္ညလံုး ေရစိမ္ထားၿပီး၊ မိုးလင္းခါနီး ေဖ်ာ္ၿပီး ေသာက္ေပးျခင္းက ပံုမွန္ ဝမ္းသြားမႈ ျဖစ္ေစပါတယ္။

(၈) ငွက္ေပ်ာသီး - ဖီးၾကမ္း ငွက္ေပ်ာသီး ေန႔စဥ္သံုးလုံး စားေပးရင္ ဝမ္းတြင္းအစာ ေၾကညက္လြယ္ၿပီး၊ ဝမ္းမွန္ ေစပါတယ္။ အနီးအနားမွာ ဖီးၾကမ္း ငွက္ေပ်ာသီး ေဆာင္ထားရမယ္။

Commerce Journal

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page