မႏၲေလး ၊ ၆-၁၀-၂၀၁၅
ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ မွတ္တမ္း အေမြအႏွစ္မ်ား (UNESCO Memory of the World International and Register) တင္သြင္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ယဥ္ေက်းမႈ မွတ္တမ္းဆုိင္ရာ အေမြအႏွစ္ ေျခာက္ခုကို ကနဦး Tentative အျဖစ္ UNESCO သို႔တင္ျပ ထားေၾကာင္း ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
အဆုိပါ အေမြအႏွစ္ ေျခာက္ခုမွာ ကုသုိလ္ေတာ္ ဘုရား ေက်ာက္စာ ႏွင့္ ေက်ာက္စာတုိက္မ်ား၊ ျမေစတီ ေက်ာက္စာ၊ ဓမၼေစတီမင္း မြန္ေက်ာက္စာ၊ က်န္စစ္သားမင္း နန္းတည္ ေက်ာက္စာ၊ အာနႏၵစႁႏၵ ေက်ာက္စာႏွင့္ ခင္ဘကုန္း ေရႊေပလႊာ တို႔ျဖစ္ၿပီး ၄င္းတို႔အနက္ ကုသိုလ္ေတာ္ ဘုရား (အေပၚပံု) ေက်ာက္စာႏွင့္ ေက်ာက္စာတုိက္ မ်ားကို Draft Nomination အျဖစ္တင္ျပ ခဲ့ေၾကာင္း ၄င္းကို ထပ္မံျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္၍ UNESCO Memory of the World သို႔ Nomination တင္သြင္းခဲ့ရာ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ စာရင္းဝင္ ခဲ့သည္။
အလားတူ က်န္ရွိေနေသာ ျမေစတီ ေက်ာက္စာ၊ ဓမၼေစတီမင္း မြန္ေက်ာက္စာ၊ က်န္စစ္သားမင္း နန္းတည္ ေက်ာက္စာ၊ အာနႏၵစႁႏၵ ေက်ာက္စာ၊ ခင္ဘကုန္း ေရႊေပလႊာ တို႔ကိုလည္း ယဥ္ေက်းမႈ မွတ္တမ္း အေမြအႏွစ္ အျဖစ္ စာရင္းဝင္ေရး ဆက္လက္ တင္သြင္း ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
UNESCO Memory of the World အစီအစဥ္ကို ၁၉၉၂ ခုႏွစ္က စတင္ဖြဲ႕စည္း ခဲ့သည္။ ၄င္း အစီအစဥ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ကမၻာ့မွတ္တမ္း အေမြအႏွစ္မ်ား သည္ လူသား အားလံုးႏွင့္ သက္ဆုိင္ ေသာေၾကာင့္ ၄င္းအေမြအႏွစ္ မ်ားကုိ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းရန္ ၊ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္၍ ေဒသအလိုက္ ႏုိင္ငံအလိုက္ႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာ ဆိုင္ရာ အဆင့္မ်ားတြင္ မွတ္တမ္း အေမြအႏွစ္ မ်ားကို သိျမင္ အေလးထားမႈ ျမႇင့္တင္ရန္၊ အျပန္အလွန္ နားလည္ အေလးထားရန္ႏွင့္ ၄င္းတို႔အတြက္ ႏုိင္ငံတကာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး၊ အကူအညီ ပံ့ပိုးေပးေရး တို႔ကို ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္သည္။
UNESCO အဖြဲ႕ဝင္ႏုိင္ငံမ်ား အေနျဖင့္ Nomination တင္သြင္းရာတြင္ (၂)ႏွစ္လွ်င္ မွတ္တမ္း အေမြအႏွစ္ ႏွစ္ခုထိ တင္သြင္းႏုိင္ေၾကာင္း သတ္မွတ္ ထားသည္။ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ထိ ႏိုင္ငံေပါင္း ၁ဝ၂ ႏိုင္ငံမွ မွတ္တမ္း အေမြအႏွစ္၂၉၉ ခုကို UNESCO Memory of the World မွ Register အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္က အင္ဒိုနီးရွား ႏိုင္ငံ ဂ်ကာတာၿမိဳ႕၌ က်င္းပခဲ့ေသာ 2nd Regional Trading Workshop on the UNESCO Memory of the World အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ အဆိုပါ အေမြအႏွစ္ ေျခာက္ခုကုိ တင္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။ (၁၈ဝ)
ရတနာပံုေန႔စဥ္ ၊ စာ(၅)
#Yadanarpondaily
No comments:
Post a Comment