ရန္ကုန္ ၊ ၂၉-၇-၂၀၁၅
စားသံုးသူအား ျပန္လည္ ထုတ္ေပးသည့္ ေျပစာေပၚတြင္ က်သင့္ေငြ အခြန္တံဆိပ္ ကပ္ႏွိပ္ထားျခင္း မရွိသည့္ စားေသာက္ဆိုင္ မ်ားကုိ အေရးယူရာတြင္ စားေသာက္ဆိုင္ ၇ဝ ေက်ာ္ ဒဏ္ေငြ႐ိုက္ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း ျပည္တြင္း အခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေက်ာ္သန္႔လြင္ က ေျပာသည္။
''ပညာေပးကာလ ေက်ာ္လြန္ၿပီး တဲ့ေနာက္ ကြင္းဆင္း စစ္ေဆးမႈေတြ ျပဳလုပ္တဲ့ အခါမွာ အခြန္တံဆိပ္ ကပ္ႏိွပ္ထားျခင္း မရွိတဲ့ ဆိုင္ေတြကို ဒဏ္ေငြတပ္ အေရးယူခဲ့ ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က အခြန္တံဆိပ္ လံုးဝ ကပ္ထားျခင္း မရွိသလို တခ်ဳိ႕ကလည္း ေလွ်ာ့ကပ္ ထားတာေတြကို ေတြ႕ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စားသံုးသူေတြ အေနနဲ႔ ေျပစာ ေတာင္းခံသင့္ ပါတယ္။ ေျပစာေပးမွသာ အခြန္တံဆိပ္ ကပ္၊ မကပ္နဲ႔ ေလွ်ာ့ကပ္၊ မကပ္ သိရမွာပါ'' ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။
စားေသာက္ဆိုင္မ်ား အေနျဖင့္ ေရာင္းရေငြကို မမွန္မကန္ ေၾကညာျခင္း၊ မမွန္ကန္ေသာ စာရင္းရွင္းတမ္း၊ စာရင္းစာအုပ္ တင္ျပျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ပါက က်သင့္ေငြ အခြန္၏ ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွင့္ညီမွ်ေသာ ဒဏ္ေငြ ေပးေဆာင္ရမည့္ အျပင္ တရားစြဲ ဆိုျခင္း မ်ားကိုပါ ျပဳလုပ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ျပစ္မႈ ထင္ရွားပါက ေထာင္ဒဏ္၊ ေငြဒဏ္မ်ား က်ခံရမည္ ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အတြင္းရွိ စားေသာက္ဆိုင္ မ်ားတြင္၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ ၁ ရက္မွ စတင္ခဲ့ၿပီး ပညာေပး ကာလေက်ာ္ လြန္ၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းမွ စ၍ အေရးယူျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ နာမည္ႀကီး စားေသာက္ ဆိုင္မ်ား အပါအဝင္ စားေသာက္ ဆိုင္ေပါင္း ၇ဝ ေက်ာ္ကိုလည္း ဒဏ္ေငြတပ္ အေရးယူ ထားၿပီး ဆက္လက္ စစ္ေဆး အေရးယူျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခင္က စားေသာက္ဆိုင္ မ်ားသည္ သက္ဆိုင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္အခြန္ ဦးစီးဌာနမွဴး႐ံုး မ်ား၏ တံဆိပ္တံုး ႐ိုက္ႏိွပ္ ထားသည့္ ေျပစာမ်ားကို အသံုးျပဳခဲ့သည္။ ေျပစာမ်ား ေပၚတြင္ အခြန္ အမွတ္တံဆိပ္ ကပ္ႏိွပ္ ေပးျခင္းကို ျပဳလုပ္ရသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ စားသံုးသူ အေနျဖင့္ မိမိတို႔ စားသံုးမႈအေပၚ ေပးေဆာင္ ခဲ့သည့္ ကုန္သြယ္ လုပ္ငန္းခြန္ မ်ားကို ျပည္တြင္း အခြန္မ်ား ဦးစီးဌာန၏ ကိုယ္စား ေကာက္ခံေပး ေနသည့္ စားေသာက္ဆိုင္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ အျပည့္အဝ ေပးသြင္းၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေပၚလြင္ ေစလိုေသာေၾကာင့္ စားသံုးသူမ်ား ထံမွ ေကာက္ခံ ထားသည့္ အခြန္ေငြႏွင့္ ညီမွ်သည့္ အမွတ္တံဆိပ္ မ်ားကို ေျပစာမ်ား ေပၚတြင္ ကပ္ႏိွပ္ေပးျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ခ်မ္းခ်မ္းကုိ
ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၃)
#Themyawadydaily
No comments:
Post a Comment