ရန္ကုန္ ၊ ၂၆-၅-၂၀၁၅
ျမန္မာ့ ပင္လယ္ျပင္တြင္ ပင္လယ္ ငါးဖမ္းလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ ကမ္းေဝးငါးဖမ္း စက္ေလွ ပုိင္ရွင္မ်ား အေနျဖင့္ မိမိတုိ႔၏ သစ္သားကုိယ္ထည္ ငါးဖမ္းေရယာဥ္ မ်ားကုိ ပယ္ဖ်က္ကာ သံခြံကုိယ္ထည္ အျဖစ္ အီးယူ သတ္မွတ္ခ်က္ စံခ်ိန္စံၫႊန္း မ်ားႏွင့္အညီ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ ငါးဖမ္းေရယာဥ္ မ်ားအျဖစ္ အစားထုိး တည္ေဆာက္ လုိပါက ျမန္မာႏုိင္ငံ ပင္လယ္ငါးဖမ္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္း၊ တုိင္းေဒသႀကီး မ်ားႏွင့္ ျပည္နယ္ ငါးလုပ္ငန္း အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ တုိ႔၏ ေထာက္ခံခ်က္ မ်ားႏွင့္ ေမြးျမဴေရး၊ ေရလုပ္ငန္း ႏွင့္ ေက်းလက္ေဒသ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး ဝန္ႀကီးဌာန သုိ႔ တင္ျပ ေလွ်ာက္ထား ႏုိင္ေၾကာင္း အဆုိပါ ဝန္ႀကီးဌာန ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္ မ်ားအရ သိရသည္။
ထုိသုိ႔ တင္ျပ ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ ထပ္မံ တည္ေဆာက္ လုိသည့္ ငါးဖမ္း ေရယာဥ္၏ ဒီဇုိင္းပုံစံ ကုိ္ပါ ပူးတဲြတင္ျပ ရမည္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ ပင္လယ္ျပင္တြင္ ပင္လယ္ငါး၊ ပုစြန္မ်ားကုိ ဖမ္းယူေနသည့္ ပင္လယ္ငါးဖမ္း ေရယာဥ္မ်ားသည္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ လုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ေနစဥ္ ပင္လယ္လႈိင္း လုံးမ်ား၏ ႐ိုက္ပုတ္မႈဒဏ္၊ မုိးသက္မုန္တုိင္း တုိက္ခတ္မႈဒဏ္၊ လုပ္ငန္းခြင္ ထိခုိက္မႈဒဏ္ ႏွင့္ ပင္လယ္ဒီေရ ၏ အငန္ဓာတ္ မ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီး ယိုယြင္းမႈမ်ား ျဖစ္လာသျဖင့္ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾက ရသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ငါးဖမ္းစက္ေလွ တစ္စင္းလုံးကုိ အသစ္ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ၾက ရသည္။ ထုိသုိ႔ အႀကီးစား ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ ျခင္းမ်ား လုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ရာ တြင္ တန္ ၁ဝဝ ရွိ သစ္သား ကုိယ္ထည္ ငါးဖမ္းစက္ေလွ တစ္စင္းကုိ ထပ္မံ တည္ေဆာက္မည္ ဆုိလွ်င္သစ္သား တန္ ၁ဝဝ လုိအပ္လာမည္ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိ သစ္ေစ်းႏႈန္း ေပါက္ေစ်း မ်ားအရ သစ္သား တစ္တန္လွ်င္ ေငြက်ပ္ ၁၈ သိန္းခန္႔ ေပါက္ေစ်းရွိ သျဖင့္ ကုန္က်စရိတ္ အလြန္မ်ားျပား လာမည္ ျဖစ္သည္။
အဆုိပါ ပင္လယ္ ငါးဖမ္းစက္ေလွ မ်ားကုိ သံကုိယ္ထည္ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ တည္ေဆာက္မည္ ဆုိလွ်င္ ငါးဖမ္းစက္ေလွ တည္ေဆာက္ရန္ လုိအပ္ေသာ သံျပားမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ဝယ္ယူရရွိ ႏုိင္ျခင္း၊ သံျပား တစ္တန္လွ်င္ ေငြက်ပ္ ခုနစ္သိန္း ခန္႔သာ ေပါက္ေစ်းႏႈန္း ရွိသျဖင့္ သစ္သားႏွင္႔ တည္ေဆာက္ ျခင္းထက္ ကုန္က်စရိတ္ မ်ားစြာ သက္သာ ေစျခင္း၊ ေပါ့ပါး၍ ႀကံ႕ခုိင္မႈ ရွိကာ ၾကာရွည္ အသုံးျပဳ ႏုိင္ျခင္း၊ ပင္လယ္ျပင္ အႏၲရာယ္ လုံၿခံဳမႈ ရွိေစျခင္း၊ စသည့္ အားသာခ်က္ အက်ဳိးတရား မ်ားကို ခံစားရရွိ ႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ (၃၃၆)
#Yadanarpondaily
No comments:
Post a Comment