အားသစ္ေလာင္းသည့္ လနယုန္
နယုန္လသည္ ျမန္မာ လမ်ား၏ တတိယလ ျဖစ္ကာ ေႏြဥတုတြင္ ပါဝင္ၿပီး ေႏြရာသီ ကုန္ဆံုးရန္ ၁၅ ရက္သာ က်န္ေတာ့သည္ ျဖစ္၍ ေႏြေႏွာင္းလ၊ ေႏြစြန္လ ဟုလည္း ေခၚၾကသည္။ 'ကဆုန္၊ နယုန္ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္' ဟု ဆိုရ ေလာက္ေအာင္ ပူေလာင္ရာမွ နယုန္လ ေရာက္လွ်င္ 'နယုန္မိုးေသး ျမက္သားေမြး' ဟု ဆိုသကဲ့သို႔ မိုးရြာသြန္း စျပဳ၍ အပူဓာတ္မ်ား ေလ်ာ့ပါး သက္သာလာၿပီး စံပယ္ပန္း ႏွင့္ ျမတ္ေလးပန္း မ်ား ပြင့္လာသည္။
အပူရွိန္ေၾကာင့္ အ႐ိုးၿပိဳင္းၿပိဳင္း ထေနသည့္ သစ္ပင္ သစ္ကိုင္းမ်ားမွာ ရြက္ႏုသစ္ မ်ားေၾကာင့္ စိမ္းစိုလာကာ ေျမသား ေပၚတြင္လည္း ျမက္တို႔ျဖင့္ စိမ္းစိုလာသည္။ ေတာင္သူ တို႔သည္ ဝါဂြမ္း၊ ေျပာင္း၊ ႏွမ္း၊ ဂ်ဳံ၊ ပဲမ်ဳိးစံု တို႔ကို ႀကဲၾကၿပီး စပါးမ်ားကို ပ်ဳိးေထာင္ၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ မိုးႏွင့္အတူ ေတာင္သူတို႔ လယ္ယာေတာသို႔ တက္ၾကြစြာ လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ခ်ိန္လည္း ျဖစ္သည္။
နယုန္လကို ပုဂံေခတ္က နံယုန္၊ နယုန္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ အင္းဝေခတ္တြင္ နံမ်ဳန္ ဟု လည္းေကာင္း ထိုေခတ္ထိုး ေက်ာက္စာ မ်ားတြင္ ေတြ႕ရသည္။ ေဗဒင္ ေဝါဟာရ အေနျဖင့္ ေမထုန္ရာသီ ဟုေခၚၿပီး ရာသီ႐ုပ္မွာ အပ်ဳိ၊ လူပ်ဳိ႐ုပ္ ျဖစ္၍ စန္းယွဥ္ နကၡတ္မွာ ေဇ႒နကၡတ္ ျဖစ္သည္။ ေန႔ ၃၄ နာရီ၊ ည ၂၆ နာရီရွိ၍ ေန႔တာ ရွည္သည့္လ ျဖစ္သည္။ နယုန္လသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား စာျပန္ပြဲ က်င္းပသည့္လ ျဖစ္သည္။
ေရွးျမန္မာ မင္းမ်ား လက္ထက္က စာျပန္ပြဲ က်င္းပပံုကို ''ပၪၥင္းေလာင္းေတာ္၊ ရွင္ေလာင္းေတာ္ မည္မွ် ခံေတာ္မူမည္။ ရွင္သာမေဏ တို႔မွာ သင္ၾကားသည့္ စာေမး ဆရာေတာ္ တို႔က ေမး၍ စာဝါကို ေထာက္၍ စီစဥ္ရမည့္ အေၾကာင္းကို စာေမး ဆရာေတာ္ တို႔ကို မာန္ေအာင္ ရတနာ ေစတီေတာ္ ဝန္းက်င္ ဇရပ္သို႔ ပင့္၍ ေလွ်ာက္ေစ၊ အမိန္႔ေတာ္ ရွိသည့္အတိုင္း စာေမး ဆရာေတာ္ တို႔ကို ေလွ်ာက္ရသည္။ စာေမးရာမွာ အမတ္ ၂ အၾကပ္ခန္႔သည္။ စာေမး ဆရာေတာ္ တို႔ကိုလည္း နယုန္ လဆန္းတြင္ အခါေတာ္ႏွင့္ စ၍ ေမးသည္။ နယုလကုန္ ေန႔ဆြမ္းကို အေနာက္ အတြင္းေတာ္ က စီရင္၍ လုပ္ေကြၽး ရသည္'' ဟု အင္႐ုံစာတမ္း တြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။
နယုန္လ စာျပန္ပြဲသည္ သာသနာ ဆုိင္ရာ ပြဲေတာ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပညာေရး အတြက္ အားသစ္ ေလာင္းသည့္ ပြဲလည္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နယုန္လသည္ ေတာင္သူမ်ား စိုက္ပ်ဳိးေရး အတြက္ အားသစ္ ေလာင္းသည့္ လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္သည့္လ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ပညာေရး တြင္လည္း စာသင္သားတုိ႔ အားသစ္ ေလာင္း၍ ထူးခြၽန္သည့္ စာေပ ပညာရွင္မ်ား ေမြးထုတ္သည့္ စာျပန္ပြဲ က်င္းပသည့္ လျဖစ္ရာ အရာရာတြင္ အေတြးသစ္ အျမင္သစ္ တို႔ျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ က႑အလိုက္ ခြန္အား သစ္ေလာင္း ႀကိဳးစားျခင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈမ်ား ရယူႏိုင္ေၾကာင္း ေရးသား လိုက္ရ ေပသည္။
#Yadanarpondaily
နယုန္လသည္ ျမန္မာ လမ်ား၏ တတိယလ ျဖစ္ကာ ေႏြဥတုတြင္ ပါဝင္ၿပီး ေႏြရာသီ ကုန္ဆံုးရန္ ၁၅ ရက္သာ က်န္ေတာ့သည္ ျဖစ္၍ ေႏြေႏွာင္းလ၊ ေႏြစြန္လ ဟုလည္း ေခၚၾကသည္။ 'ကဆုန္၊ နယုန္ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္' ဟု ဆိုရ ေလာက္ေအာင္ ပူေလာင္ရာမွ နယုန္လ ေရာက္လွ်င္ 'နယုန္မိုးေသး ျမက္သားေမြး' ဟု ဆိုသကဲ့သို႔ မိုးရြာသြန္း စျပဳ၍ အပူဓာတ္မ်ား ေလ်ာ့ပါး သက္သာလာၿပီး စံပယ္ပန္း ႏွင့္ ျမတ္ေလးပန္း မ်ား ပြင့္လာသည္။
အပူရွိန္ေၾကာင့္ အ႐ိုးၿပိဳင္းၿပိဳင္း ထေနသည့္ သစ္ပင္ သစ္ကိုင္းမ်ားမွာ ရြက္ႏုသစ္ မ်ားေၾကာင့္ စိမ္းစိုလာကာ ေျမသား ေပၚတြင္လည္း ျမက္တို႔ျဖင့္ စိမ္းစိုလာသည္။ ေတာင္သူ တို႔သည္ ဝါဂြမ္း၊ ေျပာင္း၊ ႏွမ္း၊ ဂ်ဳံ၊ ပဲမ်ဳိးစံု တို႔ကို ႀကဲၾကၿပီး စပါးမ်ားကို ပ်ဳိးေထာင္ၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ မိုးႏွင့္အတူ ေတာင္သူတို႔ လယ္ယာေတာသို႔ တက္ၾကြစြာ လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ခ်ိန္လည္း ျဖစ္သည္။
နယုန္လကို ပုဂံေခတ္က နံယုန္၊ နယုန္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ အင္းဝေခတ္တြင္ နံမ်ဳန္ ဟု လည္းေကာင္း ထိုေခတ္ထိုး ေက်ာက္စာ မ်ားတြင္ ေတြ႕ရသည္။ ေဗဒင္ ေဝါဟာရ အေနျဖင့္ ေမထုန္ရာသီ ဟုေခၚၿပီး ရာသီ႐ုပ္မွာ အပ်ဳိ၊ လူပ်ဳိ႐ုပ္ ျဖစ္၍ စန္းယွဥ္ နကၡတ္မွာ ေဇ႒နကၡတ္ ျဖစ္သည္။ ေန႔ ၃၄ နာရီ၊ ည ၂၆ နာရီရွိ၍ ေန႔တာ ရွည္သည့္လ ျဖစ္သည္။ နယုန္လသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား စာျပန္ပြဲ က်င္းပသည့္လ ျဖစ္သည္။
ေရွးျမန္မာ မင္းမ်ား လက္ထက္က စာျပန္ပြဲ က်င္းပပံုကို ''ပၪၥင္းေလာင္းေတာ္၊ ရွင္ေလာင္းေတာ္ မည္မွ် ခံေတာ္မူမည္။ ရွင္သာမေဏ တို႔မွာ သင္ၾကားသည့္ စာေမး ဆရာေတာ္ တို႔က ေမး၍ စာဝါကို ေထာက္၍ စီစဥ္ရမည့္ အေၾကာင္းကို စာေမး ဆရာေတာ္ တို႔ကို မာန္ေအာင္ ရတနာ ေစတီေတာ္ ဝန္းက်င္ ဇရပ္သို႔ ပင့္၍ ေလွ်ာက္ေစ၊ အမိန္႔ေတာ္ ရွိသည့္အတိုင္း စာေမး ဆရာေတာ္ တို႔ကို ေလွ်ာက္ရသည္။ စာေမးရာမွာ အမတ္ ၂ အၾကပ္ခန္႔သည္။ စာေမး ဆရာေတာ္ တို႔ကိုလည္း နယုန္ လဆန္းတြင္ အခါေတာ္ႏွင့္ စ၍ ေမးသည္။ နယုလကုန္ ေန႔ဆြမ္းကို အေနာက္ အတြင္းေတာ္ က စီရင္၍ လုပ္ေကြၽး ရသည္'' ဟု အင္႐ုံစာတမ္း တြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။
နယုန္လ စာျပန္ပြဲသည္ သာသနာ ဆုိင္ရာ ပြဲေတာ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပညာေရး အတြက္ အားသစ္ ေလာင္းသည့္ ပြဲလည္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နယုန္လသည္ ေတာင္သူမ်ား စိုက္ပ်ဳိးေရး အတြက္ အားသစ္ ေလာင္းသည့္ လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္သည့္လ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ပညာေရး တြင္လည္း စာသင္သားတုိ႔ အားသစ္ ေလာင္း၍ ထူးခြၽန္သည့္ စာေပ ပညာရွင္မ်ား ေမြးထုတ္သည့္ စာျပန္ပြဲ က်င္းပသည့္ လျဖစ္ရာ အရာရာတြင္ အေတြးသစ္ အျမင္သစ္ တို႔ျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ က႑အလိုက္ ခြန္အား သစ္ေလာင္း ႀကိဳးစားျခင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈမ်ား ရယူႏိုင္ေၾကာင္း ေရးသား လိုက္ရ ေပသည္။
#Yadanarpondaily
No comments:
Post a Comment