ရန္ကုန္ ၊ ၃-၂-၂၀၁၅
ကမၻာ့အႀကီးဆုံး ကြန္တိန္နာ သေဘၤာကုမၸဏီ မ်ားသည္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ကုန္သြယ္မႈ ဆိုင္ရာ အခြင့္အလမ္း မ်ားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ဆိပ္ကမ္းႀကီး မ်ား၌ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ စတင္ လုပ္ေဆာင္ လာေၾကာင္း ကြန္တိန္နာ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီ Maersk Line မွ မန္ေနးဂ်င္း ဒါ႐ိုက္တာ Bo Wegener ၏ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရသည္။
.
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ တိုးတက္လာမည့္ အလားအလာ မ်ားစြာရွိေနၿပီး ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ သိသာစြာ ႀကီးထြား လာမည္ဟု ေမွ်ာ္မွန္း ထားေၾကာင္း သိရသည္။
.
လက္ရွိတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၊ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ ႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ တို႔၌ ကုန္သြယ္မႈ ရွိေနေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဝတ္အထည္ တင္ပို႔မႈ မွတစ္ဆင့္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံႏွင့္ ဥေရာပႏိုင္ငံ မ်ားအထိ ကုန္သြယ္မႈ ျပဳႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကြန္တိန္နာ သေဘၤာကုမၸဏီ ႀကီးမ်ားက တြက္ဆ ထားသည္။
.
ျပည္တြင္းရွိ ဆိပ္ကမ္းႀကီး မ်ား၌ ကြန္တိန္နာ သေဘၤာႀကီး မ်ားကို တစ္လလွ်င္ အႀကိမ္ ၄ဝ ဆိုက္ကပ္ခြင့္ျပဳ ထား၍ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ အမ်ားဆုံး ကုန္သြယ္မႈကို အာရွႏိုင္ငံ မ်ားႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ တို႔သို႔ အဓိကတင္ပို႔ ေနၾကရၿပီး အာရွမွ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ကုန္သြယ္မႈ ခန္႔မွန္းေျခ ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔မွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
.
ကမၻာ့အႀကီးဆုံး ကြန္တိန္နာ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီ Maersk Line ၏ အာရွေဒသတြင္း လက္ေအာက္မွ ကုမၸဏီခြဲ ျဖစ္ေသာ MCC Transport သည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအၾကား တိုက္႐ိုက္ ကုန္သြယ္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ လိုင္းသစ္ ( Intra Asia 5 - IA 5) ကို ေဖေဖာ္ဝါရီလအ တြင္း စတင္ဖြင့္လွစ္ ခဲ့ကာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ၄င္းတို႔၏ ေအဂ်င္စီ႐ုံးကုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၌ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ေမလက ဖြင့္လွစ္ခဲ့ကာ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
.
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းႀကီး ခုနစ္ခုရွိၿပီး ယင္း ဆိပ္ကမ္းမ်ား အတြင္း ကုန္တင္ပို႔မႈႏွင့္ တင္သြင္းမႈ မ်ားလာၿပီး သေဘၤာလိုင္းမ်ား အၿပိဳင္အဆိုင္ ျဖစ္လာ၍ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ လာၾကသျဖင့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား ပိုမို
ခ်ဲ႕ထြင္ရန္ လိုအပ္ၿပီး အဆိုပါဆိပ္ကမ္း မ်ားသို႔ ဆိုက္ေရာက္ လာေသာ ကြန္တိန္နာ သေဘၤာ တစ္စင္းလွ်င္ ကုန္ပစၥည္း အမ်ဳိးအစား မ်ားအလိုက္ သေဘၤာ တန္ဆာခအျဖစ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅ဝဝ မွ ၅၅ဝ ခန္႔ ေပးေဆာင္ ရၿပီး တစ္လအတြင္း သေဘၤာတစ္စင္း အေနျဖင့္ ေလးေခါက္ခန္႔ ပို႔ေဆာင္ ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။
.
မုိးေအာင္
.
#Themyawadydaily
#ျမ၀တီေန႔စဥ္
No comments:
Post a Comment