ေနျပည္ေတာ္ ၊ ၂၇-၂-၂၀၁၅
အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သာသနာေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာျပဳ တကၠသိုလ္က ၂ဝ-၂-၂ဝ၁၅ ရက္တြင္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ား ေပးပို႔ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
.
ယင္း အႀကံျပဳခ်က္ မ်ားတြင္ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း၌
.
- အခန္း(၁၃) ပုဒ္မ ၆၈ (ခ)အား ပယ္ဖ်က္ထား ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ မူလ အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒ အခန္း(၁၃) ပုဒ္မ ၆၈(ခ)တြင္ ပါရွိသည့္ ျပည္တြင္းရွိ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရး၊ အသင္းအဖဲြ႕ မ်ားက ပုဒ္မ ၃၄ ပုဒ္မခဲြ (စ်)တြင္ အက်ဳံးဝင္ေသာ ေက်ာင္းမ်ားကို ဖြင့္လွစ္လိုလွ်င္ ဝန္ႀကီးဌာန ႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနတို႔က ထုတ္ျပန္သည့္ နည္းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း၊ အမိန္႔ ေၾကာ္ျငာစာ၊ အမိန္႔၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း မ်ားႏွင့္ အညီ ေဆာင္ရြက္ရမည္ ဟူသည့္ အခ်က္ကို ပယ္ဖ်က္လုိက္ပါက ဘာသာေရး ေက်ာင္းမ်ားသည္ အထိန္းအကြပ္မဲ့ သြားႏိုင္သျဖင့္ ပယ္ဖ်က္ျခင္း မျပဳဘဲ မူလအတိုင္း ထားရွိသင့္ ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳထားသည္။
.
- ထုိ႔ျပင္ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း အခန္း(၁)ပုဒ္မ-၂(ဟ) တကၠသိုလ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေကာင္စီကို ျပင္ဆင္ထည့္သြင္း ထားျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ မူလ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒတြင္လည္း အခန္း(၁) ပုဒ္မ ၂ (ဟ) ေက်ာင္း အက်ဳိးေဆာင္အဖဲြ႕ ဟုပါရွိရာ ထိုတကၠသိုလ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေကာင္စီႏွင့္ ေက်ာင္း အက်ဳိးေဆာင္ အဖဲြ႕တို႔သည္ သေဘာတရားခ်င္း အတူတူပင္ ျဖစ္၍ လည္းေကာင္း၊ ေထရဝါဒ ဗုဒၶ တကၠသိုလ္မ်ား အေနျဖင့္ ေက်ာင္းသား/ ဆရာ သမဂၢမ်ား မရွိသျဖင့္ လည္းေကာင္း ယခင္အတုိင္း ေက်ာင္း အက်ဳိးေဆာင္ အဖဲြ႕ ဟုသာ ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္ျခင္း မျပဳဘဲ မူလအတိုင္း ထားရွိသင့္ေၾကာင္း၊
.
- ဥပေဒၾကမ္း အခန္း(၄) အပိုဒ္(င)တြင္ ပါရွိေသာ သင္ၾကားေရးတြင္ ဘာသာစကား သံုးမ်ဳိးစနစ္ ျဖစ္ေသာ မိခင္ ဘာသာစကား၊ ျမန္မာ ဘာသာစကား၊ အဂၤလိပ္ ဘာသာစကား တို႔ကို အသံုးျပဳ သင္ၾကားမည္ ဆုိရာ၌ အပိုဒ္ခဲြ(ခခ) တြင္ မိခင္ ဘာသာစကား ကို ဦးစြာ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ပါက ျမန္မာစာ ႏွင့္ အဂၤလိပ္စာ ကို ဒုတိယ ဘာသာစကား အျဖစ္ ေလ့လာနည္းမ်ား အသံုးျပဳၿပီး က်န္ ဘာသာရပ္ မ်ားကို မိခင္ ဘာသာစကား အျဖစ္ သင္ၾကား သင္ယူခြင့္ ရွိသည္ဟု ေဖာ္ျပျခင္းသည္ အမ်ဳိးသားေရး အတြက္ အထူး သတိျပဳရန္ ျဖစ္သည့္အျပင္ အခု အခ်ိန္ကာလ၌ ဘာသာေရး အယူသီးမႈ၊ လႊမ္းမိုးမႈ မ်ားကို အားေပးသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း၊
.
- ထို႔အျပင္ အပိုဒ္ခဲြ(ကက) မွ (ဃဃ) အထိကုိသာ ဥပေဒအျဖစ္ ျပ႒ာန္း လိုက္ပါက မိခင္ ဘာသာစကား ဟု ျပ႒ာန္းၿပီး ျဖစ္၍ တ႐ုတ္လူမ်ဳိး၊ ဘဂၤါလီလူမ်ဳိး မ်ားအေနျဖင့္ ၄င္းတို႔၏ မိခင္ ဘာသာစကား ႏွင့္ပင္ ပညာ သင္ၾကားရန္ သေဘာ သက္ေရာက္ သြားမည္ျဖစ္ကာ အလြန္ အႏၲရာယ္ ႀကီးမားေသာ ဘာသာေရး၊ ပညာေရး ေနာက္ဆက္တဲြ ဆိုးက်ဳိးမ်ား ျဖစ္ေပၚ လာေစႏိုင္ သျဖင့္ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ အခန္း(၄) အပုိဒ္ (င)၌ ပါရွိေသာ အပုိဒ္ခြဲ (ကက) မွ (ဃဃ) အထိကုိ အသစ္ ျဖည့္စြက္ျခင္း မျပဳဘဲ ပယ္ဖ်က္သင့္ ပါေၾကာင္းျဖင့္ ေဖာ္ျပထားသည္။
.
- ဆက္လက္၍ ဥပေဒၾကမ္း အခန္း(၆) ပုဒ္မ ၃၄ (ည) အျခား ဘာသာေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ပညာေရးေက်ာင္း မ်ားဟု အသစ္ျဖည့္စြက္ ထားျခင္းသည္ ေက်ာင္းသား မဟုတ္သူတုိ႔ က ေက်ာင္းသား မ်ားအား ကုိယ္စားျပဳထား သေယာင္ သံသယမ်ဳိး ျဖစ္ႏုိင္သျဖင့္ အသစ္ ျဖည့္စြက္ျခင္း မျပဳဘဲ ပယ္ဖ်က္သင့္ ပါေၾကာင္း၊
.
- အခန္း (၉) ပုဒ္မ ၅၂ တြင္ပါရွိေသာ ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာန မ်ားသည္ ဆရာမ်ား၏ အရည္အေသြး ျမင့္မားေစေရး ႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာ အေတြ႕အႀကံဳ ရွိေစေရးတုိ႔ အတြက္ စီမံ ေဆာင္ရြက္ေပး ရမည္ ဟူသည့္ အဆုိျပဳခ်က္ကုိ ပယ္ဖ်က္ ထားျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယင္း အဆုိျပဳခ်က္သည္ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာျပဳ တကၠသုိလ္ အေနျဖင့္ အစဥ္တစုိက္ က်င့္သုံး ေဆာင္ရြက္ သြားရမည့္ ကိစၥျဖစ္၍ လည္းေကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္ အစုိးရ အဖဲြ႕ႏွင့္ သာသနာေရး ဝန္ႀကီးဌာန တို႔၏ ပံ့ပိုး ကူညီမႈျဖင့္ လည္းေကာင္း အစဥ္တစိုက္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ကိစၥျဖစ္၍ ပယ္ဖ်က္ျခင္း မျပဳဘဲ မူလ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒအခန္း (၉) ပုဒ္မ ၅၂ အတုိင္းသာ ထားရွိသင့္ ပါေၾကာင္းျဖင့္ အႀကံျပဳထားသည္။
.
- ထုိ႔ျပင္ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း တြင္ အခန္း(၁၁) ပုဒ္မ ၅၇ အား ပယ္ဖ်က္ထားျခင္း ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မူလ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒအခန္း (၁၁) ပုဒ္မ ၅၇ (ခ)တြင္ ပါရွိေသာ ထူးျခားေသာ လုပ္ငန္း သဘာဝအရ အစုိးရအဖြဲ႕၏ သီးျခား ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ သာသနာေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာန ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု ရာထူးဝန္ အဖြဲ႕တုိ႔က ထူေထာင္ ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ အဆင့္ျမင့္ ပညာေက်ာင္း မ်ားမွအပ က်န္တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီေကာလိပ္၊ ေကာလိပ္ႏွင့္ သိပၸံမ်ား အားလုံးသည္ အဆင့္ျမင့္ ပညာ ေပါင္းစပ္ ညိႇႏႈိင္းေရး ေကာ္မတီ ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ညိႇႏႈိင္း ေဆာင္ရြက္ရမည္ ဟူသည့္ အခ်က္သည္ ဝန္ႀကီးဌာန အသီးသီး ေအာက္ရွိ တကၠသုိလ္မ်ား သင္ၾကားေရးႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲေရး ကိစၥတုိ႔ ေဆာင္ရြက္ရန္ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕မႈ ရွိသျဖင့္ ပယ္ဖ်က္ျခင္း မျပဳဘဲ မူလအတုိင္း ထားရွိသင့္ ပါေၾကာင္း
.
စသည္ျဖင့္ အႀကံျပဳ ထားေၾကာင္း သိရွိရသည္။
#Themyawadydaily
#ျမ၀တီေန႔စဥ္
No comments:
Post a Comment