www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Thursday, February 26, 2015

အမ်ိဳးသား ပညာေရးဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏုိင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသုိလ္ ၊ တကၠသုိလ္ သင္ၾကားေရးအဖဲြ႕က အႀကံျပဳခ်က္မ်ား ေပးပုိ႔


ေနျပည္ေတာ္ ၊ ၂၆-၂-၂၀၁၅

အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း အား ႏုိင္ငံပုိင္ သတင္းစာမ်ားမွ တစ္ဆင့္ ျပည္သူမ်ား သိရွိေလ့လ ာအႀကံျပဳႏုိင္ရန္ ေဖာ္ျပခဲ့မႈ အေပၚ ျပည္သူအခ်ဳိ႕ က စိတ္ပါဝင္စားစြာျဖင့္ သံုးသပ္ အႀကံျပဳခ်က္ သတင္း ေဆာင္းပါးမ်ား ေပးပို႔ၾကသည့္ နည္းတူ ေဝဖန္ အႀကံျပဳခ်က္ မ်ားကိုလည္း လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသို႔ ေပးပို႔လ်က္ ရွိၾကသည္။

ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕က ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၂ ရက္တြင္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအေပၚ အႀကံျပဳခ်က္ သေဘာထား ေပးပို႔သကဲ့သို႔ ယင္းေန႔တြင္ပင္ ႏုိင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိ သာသနာ့ တကၠသုိလ္၊ တကၠသုိလ္ပညာ သင္ၾကားေရးအဖြဲ႕ ကလည္း ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အႀကံျပဳခ်က္၊ သံုးသပ္ခ်က္ မ်ားကို ေရးသားျပဳစု ေပးပို႔ ခဲ့သည္။

ထုိ အႀကံျပဳစာ တြင္ ၁၉-၂-၂ဝ၁၅ ရက္ေန႔ထုတ္ ႏုိင္ငံပုိင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း ပါ ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္သည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားႏွင့္ တည္ဆဲ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ႏႈိင္းယွဥ္ဇယား အား ၂ဝ-၂-၂ဝ၁၅ ရက္ႏွင့္ ၂၁-၂-၂ဝ၁၅ ရက္တုိ႔တြင္ ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ ကမၻာေအး ကုန္းေျမရွိ ႏုိင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိ သာသနာ့ တကၠသုိလ္ (ရန္ကုန္) ဘြဲ႕ႏွင္း သိမ္ဓမၼာ႐ံု၌ ဤ တကၠသုိလ္မွ သင္ၾကား/စီမံ ဆရာေတာ္ ၆၇ ပါးတုိ႔က အေသးစိတ္ ေလ့လာဖတ္႐ႈ၍ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾက ပါေၾကာင္း၊ ထုိသုိ႔ ဝုိင္းဝန္းေလ့လာ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾက ၿပီးေနာက္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ(၂) မ်ဳိးပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အႀကံျပဳခ်က္မ်ား၊ သံုးသပ္ခ်က္ မ်ားကို ေရးသားျပဳစု ေပးပို႔ပါေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ထားသည္။

ႏုိင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိ သာသနာ့ တကၠသိုလ္၊ တကၠသိုလ္ပညာ သင္ၾကားေရး အဖြဲ႕၏ အႀကံျပဳစာတြင္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း 

  • အခန္း(၃) ပုဒ္မ(၄) ပုဒ္မခြဲ(ခ) ပညာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေက်ာင္းမ်ား၊ ဆရာမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ား၊ ဘာသာစကားမ်ား၊ အေတြးအေခၚ မ်ားႏွင့္ ေဒသဆုိင္ရာမ်ား အားလံုးတြင္ လြတ္လပ္မႈမ်ား ေဖာ္ေဆာင္လြန္းလွ်င္ စည္းကမ္းမဲ့ လြန္းသည့္ လမ္းေၾကာင္းကို ဦးတည္ ေနျခင္းေၾကာင့္ ပယ္ဖ်က္ သင့္ေၾကာင္း၊ 

  • အခန္း(၄) ပုဒ္မ(က) ပုဒ္မခြဲ(စစ) ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားအေပၚ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အကဲျဖတ္မႈ မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာမ်ားကုိ တပည့္မ်ားက အကဲျဖတ္ စနစ္သည္ မိဘကုိ သားသမီး က ဆရာျပန္လုပ္သလုိ ျဖစ္ျခင္းမွာ တပည့္(ရဟန္း) မ်ားမွ ဆရာ (ရဟန္း)ကို ျပန္လည္ အကဲျဖတ္ျခင္း သည္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ႏွင့္ မကိုက္ညီျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ပယ္ဖ်က္သင့္ေၾကာင္း၊ 

  • ပုဒ္မ(ခ) ပုဒ္မခြဲ (ဃဃ) ပါ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားသည္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္း  ဥပေဒပုဒ္မ(၁ဝ) ပုဒ္မခြဲ(ဆ)အရ ပါတီႏုိင္ငံေရး ကင္းရွင္းရမည္ ျဖစ္ျခင္းဆုိသည့္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္း ဥပေဒကုိ လုိက္နာရမည္ ျဖစ္ျခင္း ႏွင့္ ပါတီမ်ားသို႔ ဝင္ေရာက္ပါက ပါတီစြဲ၊ ဂုိဏ္းဂဏစြဲမ်ား ျဖစ္ေပၚလာၿပီး သင္ၾကား အုပ္ခ်ဳပ္မႈ မ်ားတြင္ ဆုိးက်ဳိးမ်ား မ်ားစြာ ေပၚေပါက္ လာႏုိင္ျခင္း ေၾကာင့္ ပယ္ဖ်က္သင့္ေၾကာင္း၊ အလားတူ 

  • ပုဒ္မ (င) ပုဒ္မခြဲ (ကက)၊ (ခခ)၊ (ဂဂ)၊ (ဃဃ) တုိ႔အား ပယ္ဖ်က္သင့္ၿပီး မိခင္ ဘာသာစကားကုိ ေက်ာင္းအလုိက္ ေရြးခ်ယ္ အသုံးျပဳျခင္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးမ်ား အားလုံးႏွင့္ မြတ္စလင္၊ တ႐ုတ္ စသည့္ ဘာသာျခားမ်ား အားလုံးမွ အသီးသီး ေမြးဖြားလာေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရွးဦးကေလး ပညာေရးက႑ တြင္ မိခင္ဘာသာ စကားအား သင္ၾကားေပးမည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္သည္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္ အတားအဆီးမ်ား ရွိၿပီး မည္သုိ႔မွ် ေဆာင္ရြက္ရန္ မျဖစ္ႏုိင္ျခင္း၊ ေက်ာင္းအလုိက္ မိခင္ ဘာသာစကားကုိ ေရြးခ်ယ္ အသုံးျပဳ သင္ၾကားမည္ ဆုိပါက အနာဂတ္ တြင္ ျမန္မာစာေပ ေမွးမိွန္ လာႏိုင္ျခင္း၊ ဘာသာျခား တို႔၏ စာေပမ်ား ပုိ႔ခ်မႈမွ တစ္ဆင့္ ဘာသာေရး စည္း႐ုံးမႈ၊ မႈိင္းတုိက္မႈမ်ား ေပၚေပါက္ လာႏုိင္ျခင္း၊ ဗုဒၶဘာသာ ယုံၾကည္ သက္ဝင္မႈ ေလ်ာ့ပါး အားနည္း လာႏုိင္ျခင္း၊ အဂၤလိပ္ စာေပကုိ အေလးထား မသင္ၾကားပါက အနာဂတ္ လူငယ္မ်ားသည္ ကမၻာႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္း ႏုိင္ရန္ ခက္ခဲ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိလာႏုိင္ျခင္း၊ တုိင္းရင္းသား စည္းလုံး ညီၫြတ္မႈ ၿပိဳကြဲပ်က္စီး လာႏုိင္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ပယ္ဖ်က္သင့္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းျဖင့္ အႀကံျပဳထားသည္။

  • ထုိ႔အျပင္ ပုဒ္မ ၁၆ ပုဒ္မခြဲ (ဃ) ႏွင့္ (င)တုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ က်က္သင့္ က်က္ထုိက္ သည္မ်ားကုိ က်က္မွတ္ ရသည္မွာ သဘာဝပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့ ပညာေရးတြင္ သု၊ စိ၊ ပု၊ ဘာ၊ ဝိ၊ လိ၊ သိ၊ ဓာ ဟူေသာ ပညာသင္နည္း ရွစ္ခ်က္တြင္ အလြတ္က်က္ ရျခင္းသည္လည္း အခ်က္တစ္ခ်က္ အေနျဖင့္ ပါဝင္ေၾကာင္း၊ သုိ႔ျဖစ္၍ အလြတ္က်က္ သင့္သည္မ်ားကုိ အလြတ္က်က္ ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အလြတ္က်က္ေျဖ စနစ္ကုိ ဖ်က္သိမ္း လုိက္ျခင္းျဖင့္ မိမိ တုိ႔ႏုိင္ငံတြင္ ကမၻာေပၚမွာ ရက္အရွည္ၾကာ ဆုံးစာေမးပြဲ (သုံးဆယ္ရက္) တစ္ခုျဖစ္ေသာ တိပိဋက ေရြးခ်ယ္ေရး စာေမးပြဲသည္ အာဂုံျပန္ အလြတ္ က်က္ ရသည့္ စာေမးပြဲ ျဖစ္သည့္အတြက္ ဖ်က္သိမ္းလုိက္ရ ပါက ဗုဒၶဘာသာ အဓြန္႔ရွည္ တည္တံ့ခုိင္ၿမဲ ဖုိ႔ ႀကီးစြာေသာ အဟန္႔အတား အႏၲရာယ္ႀကီး ျဖစ္လာႏုိင္ျခင္း၊ ဘာသာ သာသနာကုိ တျဖည္းျဖည္း ခ်င္း ဖ်က္ဆီးရာ ေရာက္ေစျခင္း၊ ေလာကီ ပညာေရး အပုိင္းတြင္ လူမႈဘဝမ်ား၊ ဘဝအတြက္ တစ္သက္တာ သိမွတ္ဖြယ္ရာမ်ား၊ အဂၤလိပ္စာ ေဝါဟာရမ်ားကုိ အလြယ္ မက်က္မွတ္ ထားပါက အနာဂတ္ လူငယ္မ်ားသည္ ကုိယ္ရည္ ကုိယ္ေသြး၊ အဆင့္အတန္း နိမ့္ပါးေသာ သူမ်ားသာ ျဖစ္လာႏုိင္ျခင္း၊ စာေမးပြဲ စနစ္လည္း ပါဝင္ရမည္၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ စာတမ္း တင္ျပမႈ၊ သုေတသန ေလ့လာမႈလည္း ပါဝင္ရမည္၊ ၄င္းတို႔ကုိ အခ်ဳိးက် အမွတ္ခြဲေဝသည့္ စနစ္ကုိ က်င့္သုံးသင့္ျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ျပင္ဆင္သင့္ ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳ ထားသည္။

  • အလားတူ အခန္း(၆) ပုဒ္မ (၃၄) ပုဒ္မခြဲ (ည)မွာ ဘာသာျခား တုိ႔၏ ပညာေရး၊ ဘာသာစကားမ်ား ပူးကပ္ ဝင္ေရာက ္ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီး ခြင့္ကုိ ခြင့္ျပဳထား သကဲ့သို႔ ျဖစ္ျခင္း၊ ဌာန အသီးသီးတြင္ ႐ုံးသုံး ျမန္မာစာေပ စကားကုိ ကြယ္ေပ်ာက္ေအာင္ ျပဳမူ ေဆာင္ရြက္ေသာ အသြင္အျပင္ ျဖစ္ေနျခင္း၊ အစြန္းေရာက္ဝါဒီ တို႔ကို အားေပး အားေျမႇာက္ရာ ေရာက္ေနျခင္း၊ အျခား အျခားေသာ ဘာသာစကား စာေပ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ထြန္းကားေအာင္ အားေပးရာ ေရာက္ျခင္း၊ တုိင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ဳိးအတြက္ ရတက္ မေအးစရာ မ်ား ျမင္ေတြ႕ ေနရျခင္း၊ ေက်ာခ်မ္းစရာမ်ား ျဖစ္ေနျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ လံုးဝ ပယ္ဖ်က္ သင့္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ပါရွိသည္။

  • ထုိ႔ျပင္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ အခန္း(၁၁) ပုဒ္မ (၅၇) ပုဒ္မခြဲ (ခ) ကို ထည့္သြင္းရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ႏုိင္ငံ၏ ေရေျမ သဘာဝ ဓေလ့ထံုးတမ္း အစဥ္အလာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ စနစ္မ်ားအရ ဘ/ကေက်ာင္းမ်ား၊ ပရိယတၱိ တကၠသိုလ္မ်ား၊ ေထရဝါဒ ဗုဒၶ တကၠသိုလ္မ်ား၊ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ား ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ေမြးထုတ္ေပးသည့္ ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ တကၠသိုလ္ ေကာလိပ္မ်ားကို ဗုဒၶသာသနာ အဓြန္႔ရွည္ တည္တံ့ ျပန္႔ပြားေရး၊ ႏုိင္ငံေတာ္၏ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အတြက္ မျဖစ္မေန ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားပုိ႔ခ် ရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ဆက္လက္၍ ႏုိင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိ သာသနာ့ တကၠသိုလ္ပညာ သင္ၾကားေရး အဖြဲ႕က သံုးသပ္ခ်က္ အေနျဖင့္ မိမိတုိ႔၏ အဖြဲ႕အစည္းကို ဦးစားေပး ေရွ႕တန္း တင္သည့္ ဥပေဒမ်ဳိးႏွင့္ အာဃာတကို ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး ေရးဆြဲထားသည့္ ဥပေဒမ်ဳိး မျဖစ္သင့္ဘဲ ႏုိင္ငံႏွင့္လူမ်ဳိး အဓြန္႔ရွည္ တည္တံ့ ခိုင္ၿမဲေရး၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုး ညီၫြတ္မႈ မၿပိဳကြဲေရး၊ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ တည္တံ့ ခိုင္ၿမဲေရး၊ မွန္ကန္သည့္ ႏိုင္ငံခ်စ္စိတ္၊ လူမ်ဳိးခ်စ္စိတ္၊ ယဥ္ေက်းမႈကို တန္ဖိုးထား တတ္သည့္စိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာ ေစေရးတုိ႔ကို ဦးတည္ေရွး႐ႈသည့္ အခ်က္မ်ား လႊမ္းၿခံဳ ပါဝင္ေသာ ဥပေဒမ်ဳိး ျဖစ္ေအာင္ ေရးဆြဲ သင့္ေၾကာင္း၊ မွန္ကန္ေသာ၊ တရားမွ်တေသာ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ားကို ေပၚထြန္းေစၿပီး စာရိတၱ ျမင့္မားေရး၊ မဂၤလာ တရားေတာ္ႏွင့္ အညီ က်င့္သံုးေနထုိင္ တတ္ေရး၊ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ ႏွင့္ ျမန္မာ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးကို ျဖည့္ဆည္း ေပးသည့္ ဥပေဒမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ေအာင္ ေရးဆြဲသင့္ေၾကာင္း၊ သုိ႔ျဖစ္၍ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ အား ဒီမိုကေရစီ၏ အႏွစ္သာရ ျဖစ္ေသာ အမ်ားဆႏၵကို အေလးထားၿပီး အခ်ိန္ယူကာ ျပန္လည္ေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ ေဖာ္သင့္ သည္ဟု ေဖာ္ျပ ထားေၾကာင္း သိရွိရသည္။

#Themyawadydaily
#ျမ၀တီေန႔စဥ္

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page

Powered By Blogger